|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
31-01-24, 14:39 | #1 |
Introvert textrovert
|
Ekstremværet IngunnHvordan er det hos dere?
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 31-01-24 kl 15:03. |
31-01-24, 14:45 | #2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: Ekstremværet IngunnForeløpig helt vindstille utenfor hjemmekontoret mitt, på vestsida av samme by.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-01-24 kl 14:58. |
31-01-24, 14:45 | #3 |
Tittel og tittel....
|
Sv: Ekstremværet IngunnOm det kommer så kommer det i morgen. Regner med bussene blir innstilit, videregående kjører hjemmeskole, grunnskolen tar en avgjørelse ca 15.30. Jeg regner med at det blir hjemmeskole iallefall for ungdomstrinnet.
31-01-24, 14:49 | #4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
|
Sv: Ekstremværet IngunnLite vind på sørsida av Trondheim, men tar vel seg opp i kveld. Mulig det ikke blir trening på eldste. Har tatt inn pynten fra trappa og tror ikke det blir helt armageddon.
31-01-24, 15:03 | #5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
|
Sv: Ekstremværet IngunnØstlandet på østsiden av Bunnefjorden her. Det ser ut til at vi kan bli noe berørt av kraftig vind, alt ute er sikret godt nok tror Helten. Jeg kommer neppe til å merke noe særlig til det, jeg jobber hjemme fra i dag og har fri i morgen. Helten må nok følge med på systemene sine, de skal helst virke i sånt vær. På hytta, litt nord for Tromsø kan det hende en og annen takplate fra fjøsen og huset tar seg en tur på egen hånd. Da går de mest sannsynlig oppover i dalen der det verken er folk eller fe eller hus nå. Mus og lemen holder seg nok nedgravd. Måsen og ørna har vett nok til å holde seg i ly. |
31-01-24, 15:02 | #6 |
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremværet IngunnJeg holder til ved fjorden, har tatt inn litt fra hagen og lagt noe under trappen. Regner med det blir verre utaskjærs ja.
31-01-24, 15:03 | #7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
|
Sv: Ekstremværet IngunnAlle barnehager og skoler i kommunen holder stengt i morgen. |
31-01-24, 15:05 | #8 |
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremværet IngunnJeg leste pressemeldingen fra kommunen nå, vi stenger ikke på generelt grunnlag, sånn foreløbig i alle fall.
31-01-24, 15:13 | #9 |
|
Sv: Ekstremværet IngunnHer i Vestfold (i havet) har vi fått varsel om sterk vind utover kvelden. Jeg satser på at alle kommer hjem litt tidligere slik at færrest mulig skal ta ferge.
31-01-24, 15:17 | #10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
|
Sv: Ekstremværet IngunnHer i Oslo skal det være vindkast opp i 24 m/s, det er mye.
31-01-24, 15:25 | #11 |
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: Ekstremværet IngunnEr på Sunnmøre og veldig glad for at det er nedjustert fra rødt til oransj. Vi sendte alle unger hjem fra skolen klokka 12 i dag of videregående hadde stengt. Jeg dro innom butikken på vei hjem for å hamstre inn litt mat som ikke krever oppvarming i tilfelle strømstans, vi har tatt inn godt med ved og jeg har funnet frem lommelykter. Pluss ladet opp noen powerbanker. Og mannen har sikret alt i hagen. Så føler vi er forberedt. |
31-01-24, 15:22 | #12 |
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Ekstremværet IngunnHar ladet opp powerbanker sånn i tilfelle strømmen går. Og skal koke opp vann og ha på termos. 16-åringen ler av meg, men han skal ikke få kakao når vi sitter der i mørket!
31-01-24, 15:25 | #13 |
|
Sv: Ekstremværet IngunnVi har hatt en del møter i dag om været. Jeg har bedt avdelingslederne mine sjekke alt fra batterier, lommelykter,medisinlister osv ute i avdelingene. Belaget oss på strømbrudd. Har en bolig uten vedfyring,men har planer for å flytte de i verst tenkelige tilfelle. Varslene har roet seg litt så forhåpentligvis kan vi se på det som en øvelse i beredkskap. Men ekstra nattevakter er på plass og folk har fått beskjed om at de vil være nødt til å være på jobb dersom neste skift ikke kommer på med tanke på stengte veier osv. Vi har en del beboere som er redd dårlig vær så tror nattevaktene er litt spent. |
31-01-24, 15:26 | #14 |
can-jur
|
Sv: Ekstremværet IngunnVi har bare gult farenivå og da er det som regel mer «moro» enn skummelt.
31-01-24, 16:01 | #15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
Sv: Ekstremværet IngunnSitter på sunnmøre, nedjustert fra rødt til oransje, alle ungene er hjemme for skolene ble i går kveld bestemt stengt. Dvs, de er åpne for opphold for de som trenger det, men ingen undervisning. Jeg og mannen har tatt hjemmekontor og ungene våre er derfor hjemme. (Måtte vi på jobb hadde jeg nok sendt i alle fall jentene på skolen for opphold, også 7. klassingen fordi hun er vær-redd så å være på skolen sammen med andre ville vørt bedre for henne enn alene hjemme med broren)
31-01-24, 16:40 | #16 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
|
Sv: Ekstremværet IngunnOrange her og nå, men har vært mye planlegging og styr. Det blåser, men ikke verre en det har gjort med jevne opp igjennom årene.
31-01-24, 16:44 | #17 |
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremværet IngunnCampus på BI stenger i morgen, de ligger på havna. Jeg eller mannen skal hente sønnen der ca kvart på seks i dag, da kommer de fra Storefjell.
31-01-24, 16:49 | #18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Ekstremværet IngunnJeg har også hjemmekontor denne uka, hadde hatt det uansett, fordi jobben er på flyttefot. Starter opp i nye lokaler neste uke, de klargjøres denne uka. Greit å slippe å gå ut ja, hvis det blir verre enn jeg tror. Men siste oppdatering fra meterologene sier at Trondheim slipper unna de verste vindkastene, og at uværet treffer litt lenger nord og inn i landet enn først antatt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-01-24 kl 16:59. |
31-01-24, 17:44 | #19 |
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremværet Ingunn
Hører vinden godt, jeg altså, nå må jeg se å trærene.
31-01-24, 16:52 | #20 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
Sv: Ekstremværet IngunnJeg har oppe strømstans-kartet for det lokale nettselskapet, som altså dekker sånn jenvt over "sunnmøre" og det er jo noen hundre mennesker uten strøm, ca 100 av dem på ei øy hvor det tidligst kommer noen for å fikse i det i morgen formiddag, og det har da altså vart et døgn. Bor man sånne steder antar jeg man har litt høyere egenberedskap enn oss... Vi skulle overlevd et døgn uten strøm altså, vi har et par pakker havregryn og knekkebrød (og halvannet glutenfritt mel. Det er særlig disse to jentene våre som ikke skal spise så mye hvetemel som er litt utfordrende med den maten vi har som ikke trenger varming)