Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kaster dere juleblomstene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 18:58   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.523
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Kaster dere juleblomstene?

Når jeg kaster ut julen, så kaster jeg alt.
Mamma tar vare på blomstene, og jeg lurer på hva dere gjør?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:02   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

De står og lufter seg på altanen sånn fra 2.- 4. januar. De tåler det sjelden - de pleier å dø. Og da kan de kastes med god samvittighet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:02   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg kaster ikke friske fine blomster, men julestjerner som mister blader etc - ut.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:10   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

De står og lufter seg på altanen sånn fra 2.- 4. januar. De tåler det sjelden - de pleier å dø. Og da kan de kastes med god samvittighet.



Jeg greier å drepe dem uten frysing. Mangel på vann pleier å hjelpe.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:27   #5
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg kastet helt friske julestjerner idag. Når julen er slutt så ER den slutt

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:22   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Den ene julestjernen jeg hadde ble kastet.
Azaleaene og Amaryllisene står til de dør.
Og ja, de får vann.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:31   #7
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg har to gedigne, hvite julestjerner, kjøpt på gartneriet der de ble "laget", de er like flotte enda og får stå så lenge de gidder. Hadde de vært røde hadde de nok fått litt mindre pleie gjennom hele julen i håp om at de var ferdige til nå...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:31   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Nei, som regel dør de før jula er over, men nå lever de og da har jeg ikke samvittighet til å kaste dem...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:33   #9
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Ja er som oftes bare julestjerner vi kjøper i jula, å når nyttår nærmer seg glemmer jeg å vanne dem.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:35   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Julestjerner kastes ja.De er som regel lite fine når julen er over.
Har en skjønn hvit amaryllis som jeg fikk fra jobben.Den skal få stå.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:39   #11
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Her ble både julestjerner, svibler og amaryllis kastet idag. Og det føltes helt naturlig

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:42   #12
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Min amaryllis blomstret først i går, og jeg nekter å kaste den. :sta:

  Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:46   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.911
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Min amaryllis blomstret først i går, og jeg nekter å kaste den. :sta:




Og sviblene skal jeg klippe av og ha i en vase.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:46   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Huh? Nei, herlighet, selvsagt kaster jeg ikke friske blomster.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:49   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Amaryllisene er så flotte at jeg gladelig beholder dem så lenge de blomstrer. Julestjerner og slikt kaster jeg (men i år hadde vi bare førstnevnte).

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:02   #16
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg tar vare på alt som det er liv i. Oppsatsene potter jeg om i ny potter, det er eføy og andre sorter. Amaryllusen min er nok ferdig, den havner i kompostbingen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:09   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg har fortsatt friske fine amaryllis og svibler, og kaster dem selvfølgelig ikke fordi jula er slutt. Julestjerner blir man litt mer lei av i januar, syns jeg, men det har vi ikke til jul heller på grunn av allergi.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:12   #18
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg har ingen juleblomster. Her i huset kommer ikke blomster som blomstrer inn pga allergi.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:23   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg har hatt mine første to potteplanter i hus på to år, denne jula. En nydelig burgunder julestjerne (som drysset seg i hjl 2. juledag, og dermed gikk i søpla), og en hvit asalie som for tiden ser ut som en eneste stor snøball. Asalier er ikke juleblomster i mine øyne, så den skal nok få stå, hvis jeg ikke er så barmhjertig overfor asalien at jeg omplasserer den til moren min. Hun arvet en asalie av sin mor, og den levde vel i 20-30 år eller noe sånt..

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:29   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Kjøper aldri julestjerne, amaryllis tar jeg vare på og sparer til neste jul (den står på kalde mørkeloftet resten av året uten stell).

Men jeg kaster ikke blomster generellt nei, ikke før de er døde.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no