Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva oppbevarer dere salat i?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 11:25   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Hva oppbevarer dere salat i?

Mulig jeg er i feil forum, så bare flytt.

Altså, jeg har laget meg salat til lunsj i dag. Porsjonen er såpass stor, at jeg oppbevarer resten til lunsj på jobb i morgen.

Hva bør jeg ha salaten i? :grønn på dette:

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:27   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Jeg pleier å bare bruke en boks med lokk, men er langt i fra noen guru på dette jeg heller . Men den pleier da å være i fin form dagen etter også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:32   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Jeg har noen bokser fra Ikea som er finfin til det der.

Glis, heter de visst.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80098583

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:34   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Plastboks med lokk - men plukk gjerne ut tomat og agurk om du gidder, for oppskårne blir de fort fryktelig vasne. Så kan du evt skjære opp ekstra og pakke i plastfolie og ta med på jobb i morgen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:50   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har noen bokser fra Ikea som er finfin til det der.

Glis, heter de visst.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80098583

Jeg liker ikke de. De er ikke tette.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:51   #6
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har noen bokser fra Ikea som er finfin til det der.

Glis, heter de visst.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80098583

Det er bare helt ufattelig at vi ikke har Ikea her jeg bor!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:29   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det er bare helt ufattelig at vi ikke har Ikea her jeg bor!

Jeg bruker Tupperware's salatbolle. Jeg har aldri hatt noe behov for IKEA.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 10:08   #8
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg bruker Tupperware's salatbolle. Jeg har aldri hatt noe behov for IKEA.

What? Alle mennesker har behov for Ikea. ALLE!!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:15   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

What? Alle mennesker har behov for Ikea. ALLE!!

De vet det bare ikke selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:47   #10
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg bruker Tupperware's salatbolle. Jeg har aldri hatt noe behov for IKEA.

Jeg tror du er litt som jeg var da jeg var yngre..

"Jeg skal ALDRI ha tørketrommel, oppvaskmaskin eller parabol..." Snakker om..

Man vet bare ikke hvor kjekt det er, før man er hekta..

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:49   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Bor ikke Kisha på Svalbard? Eller blander jeg? Jeg tror også jeg hadde prøvd å fortrenge mitt Ikea-behov hvis jeg var så langt borte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:30   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Glis-boksene er ikke tette, nei. Jeg husker enda med gru den gangen den veltet oppå boblejakka mi og olje og balsamico rant utover hele jakka.

Dessuten må du være ganske småspist, Ru. Jeg synes ikke det er nok med salat i en liten Glis-boks når jeg skal på jobb.

Glis er derimot fine til perler, småting, tusjer, strikker, ja hva som helst.

Til salaten bruker jeg en hvit boks med rødt lok med luftehull i. Fra Ikea.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 19:42   #13
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Tupperware boksene til salat er helt toppers, da blir ikke salaten vassen heler!!

Men du kan bare bruke en bolle med lokk, og ta f.eks lokket til en isboks, kutte flere hull i den og legge den som ett lite lokk i bunnen.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:48   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Jeg bruker en boks fra tupperware som heter crisper. Den har buet lokk og rist i bunnen. Salaten holder seg fint til dagen etter i den. Men, jeg bruker ikke tomat blandet i salaten, fordi det blir en kjemisk reaksjon når tomat og agurk blandes, som gjør at begge deler blir "ødelagt".

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 10:38   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Tupperwares salatbolle med rist i bunnen

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 10:32   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Tar litt ansvar her siden jeg nettopp har vært på party
Salatboller til Tupperware (det finnes jo flere alternativer, men disse tror jeg er greie): Crisper 2 liter, med løs rist i bunnen, kr 219,-
Avanti Skål, med sil og slatabestikk 4,3 liter, kr 269,-
også har de salatslynge, den kan vel også brukes tiil å lage salat i? Kr 349,-

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 10:34   #17
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Tar litt ansvar her siden jeg nettopp har vært på party
Salatboller til Tupperware (det finnes jo flere alternativer, men disse tror jeg er greie): Crisper 2 liter, med løs rist i bunnen, kr 219,-
Avanti Skål, med sil og slatabestikk 4,3 liter, kr 269,-
også har de salatslynge, den kan vel også brukes tiil å lage salat i? Kr 349,-

Genialt. Tusen takk for svar.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 11:19   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Glis passer fint til mitt behov. Jeg har hatt med meg tacosalat i den mange ganger.
Jeg har uansett alltid plastpose utenpå, men det har ikke lekket noe enda.
Uansett har IKEA drøssevis av plæstikk, man kan få mye Ikea-plast for prisen av en liten TW-boks.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 11:29   #19
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere salat i?

Ikeaplæstikk er tingen. Nitten kroner for fem bokser er fint.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no