Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang reisevei har du til jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 17:58   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg har vært bortskjemt med en reisevei på 10 min med offentlig kommunikasjon eller en halvtimes gåtur, men nå vurderer jeg en jobb 50 km unna Oslo...

Hvor lang tid bruker du til jobben? Og bruker du offentlig kommunikasjon/går eller kjører egen bil?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:04   #2
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg bruker rundt en halv time til jobb med buss og tog (ca. 2 mil).

Vil du kjøre med bil, eller går det buss eller tog direkte? Hvor lang tid vil du bruke for å komme til jobben?


Sist redigert av cora : 28-01-07 kl 18:11.
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:09   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Sju minutter på sykkel eller fem minutter med bil.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:14   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg tar bussen til jobben og det tar ca. 30 min. Jobber i Oslo sentrum. Og det tar ca. 2-3 min. å gå til bussen hjemmefra. Så det er veldig greit.
Så tar det ca. 5 min. å gå til jobben fra buss stoppet. Så er veldig fornøyd med det.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:11   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

10 min gåtur eller 5 min sykling til togstasjonen. 25 minutter med raskeste tog til Oslo/National og deretter 5-10 gåing ned til jobb. Tilsammen blir vel det ca 50 min fra dør til dør.
Vi kan kjøre bil også, regner 25-60 min avhengig av rushtiden.
Jeg kan si så mye som at jeg er DRITTLEI NSB, det er ikke en dag uten forsinkelser.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:13   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Et par minutter med bil.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:16   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Jeg bruker rundt en halv time til jobb med buss og tog (ca. 2 mil).

Vil du kjøre med bil, eller går det buss eller tog direkte? Hvor lang tid vil du bruke for å komme til jobben?

Jeg er "nødt" til å kjøre, da offentlig kommunikasjon dit er veldig dårlig. Jeg regner med å bruke 30 til 40 min, litt avh av trafikken. Men det er mot rushen, i det minste.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:21   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg har kun 7 minutter å kjøre med bil om jeg ikke skulle levert i bhg men om jeg må ta buss så tar det 1,5 time en vei... Må bytte buss og det passer overhodet ikke med hverandre. Så jeg er veldig avhening av bilen...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:21   #9
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg kan også velge å ta bilen, og da tar det meg 20 min. (mot rushen). Men ofte er det kø p.g.a. veiarbeid o.l., så det kan fort ta 25-30 min. med bil likevel. På en del av strekningen er farsgrensa 40 km/t og 60 km/t selv om det er motorvei.

Å bruke 30-40 min. til jobben er ikke avskrekkende. Jeg går ut i fra at det er motorvei det er snakk om? 5 mil på 30 min. betyr en gjennomsnittsfart på 100 km/t. (Hvis jeg ikke har regnet helt feil), og det er ganske høyt?


Sist redigert av cora : 28-01-07 kl 18:26.
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:28   #10
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Å bruke 30-40 min. til jobben er ikke avskrekkende. Jeg går ut i fra at det er motorvei det er snakk om?

Det er motorvei, en av de med øvre fartsgrense på 100 km Men jeg syns det er både langt og tidskrevende, etter å ha jobbet i Oslo sentrum 1 års tid nå.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:39   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Akuratt nå, og frem til sommeren; 2 timer hver veg med buss og ferge. Men dette er praksisplass. Så jeg skal ikke fortsette der nei,..... Har hybel og overnatter mellom A og D vakter. Hva gjør man ikke for utdanning.....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:23   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

5 minutter å gå til bussen. 10 minutter med buss. 10 minutter å gå fra bussen.

Ved henting/bringing i barnehage beregner jeg god tid, og har + 30 minutter i den enden som er aktuell. Oftest begge Altså går jeg hjemmefra ca en time før jeg skal være på jobb, og kommer hjem igjen ca en time etter at jeg sluttet på jobb. Er veldig fornøyd.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:39   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.875
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg bruker ca. 45 minutter med buss hver vei - må bytte én gang underveis. Hvis jeg hadde giddet å gå 10 minutter i begge ender av en t-banetur, kunne jeg sluppet unna med 40 minutter totalt. Det tar ca. en halvtime å sykle, men det er i bratteste laget for at jeg orker å gjøre det til noen vane.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:41   #14
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

30 minutter med bil, 1 time med buss og sikkert en uke til fots.

  Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:45   #15
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Det tar nøyaktig 22 minutter med banen. Jeg er så heldig at jeg slipper å bytte, både hjem og jobb ligger på samme linje.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:30   #16
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Er i perm nå, men jobben min er knapt 2 km fra huset mitt - nedoverbakke til jobben og oppoverbakke hjemover.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:36   #17
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

5 minutter hvis jeg ikke leverer gutta i barnehagen og 20 minutter hvis jeg leverer.... (inkl få gutta ut av bilen, levert i barnehagen, alle kos og klem før jeg går og rusleturen ned til bilen)

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 20:11   #18
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg jobber i nabobyen ca 2,5 mil hjemmefra, bruker ca 20 min til jobb og 45 min fra (inkl henting på sfo og i bhg)

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:25   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg bruker 17 minutter med sykkel, 45 minutter til fots og 20 minutter med bane. Noe særlig mer er helt uaktuelt. :lat: Jeg pendlet mye som barn og hadde ekstremt lang reisevei til skolen, 1,5 t hver vei. Det holder, jeg har brukt nok tid i mitt liv på vei til ting.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:25   #20
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Vi bruker 20-25 minutt med bil. Vi kjører i samme retning som alle andre, så det tar sin tid.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no