Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 20:57   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

"Kan de kjøre til Sverige å shoppe, ja så kan de jammen i meg jobbe og". Den overhørte en nær venn av meg idag. det var en kommentar ang. uføretrygdede. Det er et menneske vi kjenner ganske godt som sa dette. Jeg blir så skuffa over folk. Slike holdninger er sjokkerende og triste.

Det er slike ting som gjør at man føler det nedverdigende å måtte motta trygd. Kommentaren var ikke rettet mot oss, og han hadde nok ikke oss i tankene i det hele tatt, men likevel. Det er så unødvendig. Mannen min går på attføring, og jeg har vært på attføring i 7 år. Fra oktober må jeg over i 70% uføretrygd pga uhelbredelig kreft. Jeg vil prøve å jobbe 30%. Håper jeg klarer det.

Man får bare tenke om de som sier dette: Dem om det

De er heldige de som får jobbe hele livet. De har sjans for god økonomi og flere valg ang. livet de vil leve. Uføretrygd er en dårlig "karrierevei". Elendig med lønnsforhandlinger og avansement...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:01   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.841
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Det er en ganske vanlig holdning, dessverre.
Er du sykemeldt -uansett hvorfor- skal du sitte hjemme og være syk.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:02   #3
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Uhyre trist at folk har så lite innsikt og er så trangsynte.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:02   #4
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Sikker på at dette er FRP-velgere :fordomsfull:

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:07   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Hmm, nå har jeg jo uttalt meg ganske kritisk til en, etter min mening, litt feilslått sykelønnsordning, men å nekte trygdede å handle mat (!) det var kanskje litt i drøyeste laget, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:09   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Sikker på at dette er FRP-velgere :fordomsfull:

Jeg også. :like fordomsfull:

Nei, jeg skal prøve å ikke dømme, det er jo nettopp det jeg vil til livs i bl.a. den avlastningsbolig-tråden. Folk mener så mye om så mangt uten å ha peiling. Det provoserer meg GRENSELØST!


Sist redigert av Hyacinth : 20-08-09 kl 21:28.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:22   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Helt utrolig at folk klarer å si noe så dumt!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 08:27   #8
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.417
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Sikker på at dette er FRP-velgere :fordomsfull:

Er nok litt fordomsfull her jeg også...

Har ikke lest hele tråden men er selvfølgelig enig med deg, Jessica.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 08:52   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 8.079
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

jeg kjenner folk som er virkelige unnasluntrere i forhold til dette temaet (og de irriterer meg grenseløst!). Men jeg kjenner også folk i andre enden av skalaen, som per idag har en 50% uføregrad, men burde hatt 100%, men nekter å gi seg, for de vil så inderlig gjerne jobbe, selv om helsa har sagt stopp for lenge siden!

Det er underlig så ulike vi mennesker er skapt

:lister meg rolig ut igjen, jeg er egentlig på hjemmekontor idag, og skal jobbe:

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:11   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.342
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Dumme folk sier dumme ting.

Ja, så enkelt kan det altså sies.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:29   #11
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Det er mye lettere å få en urettmessig sykemelding for en lengre eller kortere periode, enn det er å få "ufortjent" uføretrygd selvsagt. Hvis det virkelig finnes mennesker i sin beste alder som ønsker å være uføretrygdet, synes jeg nesten synd på dem. Triste greier. Jeg tenkte først og fremst på sykemeldinger i mine innlegg. Går faktisk ut fra at de aller, aller fleste som har uføretrygd har god grunn til å ha det, og det bør ikke bli sånn at man ikke tør bevege seg utenfor døren av frykt for hva folk vil si. Jeg innrømmer glatt at jeg "tenker mitt" når unge mennesker går sykemeldte i årevis for å "finne seg sjæl" eller "bare tenke litt på seg selv" i en periode" (Ja, så gjør det da, helt greit, men slike ting synes jeg ikke det bør være staten som finansierer.) At "luksusproblemer" fører til langvarige sykemeldinger i verdens rikeste land, gir meg en vond smak i munnen når vi vet at de pengene kunne kommet så mye mer til nytte andre steder.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:33   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Jeg er sykemeldt nå, og er på trening hver dag, det kan vel muligens provosere noen. Men det er viktig å bli i bedre form, og sykdommene mine gjør at jeg ikke har energi til det etter en arbeidsdag. dermed er det jobben min for en periode, med håp om at det påå sikt skal øke arbeidsevnen min.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:23   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.316
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Dumme folk sier dumme ting.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:23   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.846
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Ufattelig hva folk klarer lire ut av seg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:24   #15
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Slike holdninger er dessverre ganske vanlig. Jeg fikk en gang kritikk for at jeg var i by'n på kveldstid når jeg var sykemeldt. Jeg var da sykemeldt med senebetennelse i høyre hånden og jobbet da som produksjonsmedarbeider på Diplom Is. Klart man ikke kan ta seg en tur ut i solen og møte venner da....

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:29   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Tja. det er nå en grense også. Jeg er en ordentlig innbitt tilhenegr av velferdsstaten, men tilliten må gå begge veier. Det ER snodig med en sykemeldt snekker som kan skifte tak på egen bolig.

Jeg er av den oppfatning at kan du stå på bena og kreke deg på jobb, så er du på jobb. Dvs, at er jeg så syk at jeg ikke kan dra på jobben, da kan jeg faktisk ikke handle heller, sånn vanligvis. jeg har vært delvis sykemeldt for bekkenløsning, og da brukte jeg sykemeldingstiden på trening og hvile. Ikke shopping.

Det finnes selvsagt unntak, og noen er sykemeldte i utrednings/rehabiliteringsfase, andre har psykiske problemer, problemer med utbrenthet, arbeidsmiljø, noen kan se skikkelig freshe ut og ha store smerter osv.

Nettopp av alle de grunnene til sykemelding som man ikke kan SE, gjør at man skal benytte egenmelding og sykemelding med respekt, slik at det blir en allmen tillit i befolkningen til at er man sykemeldt er det en god grunn til det.

jeg håper jeg ordla meg tydelig, for jeg mener ikke å tråkke noen på tærne, altså.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 23:17   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 28.020
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er av den oppfatning at kan du stå på bena og kreke deg på jobb, så er du på jobb. Dvs, at er jeg så syk at jeg ikke kan dra på jobben, da kan jeg faktisk ikke handle heller, sånn vanligvis. jeg har vært delvis sykemeldt for bekkenløsning, og da brukte jeg sykemeldingstiden på trening og hvile. Ikke shopping.

Men det du snakker om høres ut som nokså tidsavgrenset sykdom. Jeg er ikke 30 en gang (nærmer seg, da), og vil antageligvis være delvis uføretrygdet mesteparten av mitt voksne liv. Den tiden jeg ikke bruker på jobb vil nok i stor grad tilbringes i sengen, men jeg vil veldig gjerne også bruke den på å være ute sammen med familien min, handle, gå på besøk, og andre ting som inngår i et normalt liv (og som andre tar for gitt), når kreftene er der.

Det er ikke snakk om å være sykemeldt en uke, eller 9 måneder i et svangerskap, vi snakker om livstid her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:32   #18
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Tja. det er nå en grense også. Jeg er en ordentlig innbitt tilhenegr av velferdsstaten, men tilliten må gå begge veier. Det ER snodig med en sykemeldt snekker som kan skifte tak på egen bolig.

Jeg er av den oppfatning at kan du stå på bena og kreke deg på jobb, så er du på jobb. Dvs, at er jeg så syk at jeg ikke kan dra på jobben, da kan jeg faktisk ikke handle heller, sånn vanligvis. jeg har vært delvis sykemeldt for bekkenløsning, og da brukte jeg sykemeldingstiden på trening og hvile. Ikke shopping.

Det finnes selvsagt unntak, og noen er sykemeldte i utrednings/rehabiliteringsfase, andre har psykiske problemer, problemer med utbrenthet, arbeidsmiljø, noen kan se skikkelig freshe ut og ha store smerter osv.

Nettopp av alle de grunnene til sykemelding som man ikke kan SE, gjør at man skal benytte egenmelding og sykemelding med respekt, slik at det blir en allmen tillit i befolkningen til at er man sykemeldt er det en god grunn til det.

jeg håper jeg ordla meg tydelig, for jeg mener ikke å tråkke noen på tærne, altså.

Vet du, nå er du minst like fordomsfull og forutinntatt som de du ikke vil assosieres med. Det vitner om at du har lite forståelse for at sykdom har mange grader og at det slett ikke er slik at den sykemeldte skal være halvdød og hjemme i sin seng eller på sykehus. Det at du velge å være snill pike å kreke deg på jobb med alskens sier mer om ditt ønske om å være pliktoppfyllende offer enn andres hang til "slaraffenliv".

Jeg har vært sykemeldt mye det siste året, men vet du Mim både legene mine og mine arbeidsgivere har applaudert det at jeg har gjort det jeg har orket i disse periodene. Om det har vært på gå på kino eller å ta en tur over et fjell, vel så er det ting som gjør at man faktisk blir friskere. Det at man gjør ting man synes er ok og som man makter gjør at endorfiner stimulerer kroppen slik at man faktisk kommer raskere tilbake til jobb. Når man har gjort som deg og er døden nær, vel så tar det faktisk lengre tid å komme tilbake fordi man er såpass skakk kjørt.

Det å betvile andre menneskers sykdom er fordummende for den som gjør det. Selv har jeg en for det meste skjult sykdom og folk kan undres på hvorfor jeg kan gjøre som jeg gjør når jeg er alvolig syk, men vet du Mim de som er såpass sneversynte synes jeg synd på.

  Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:58   #19
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er av den oppfatning at kan du stå på bena og kreke deg på jobb, så er du på jobb. Dvs, at er jeg så syk at jeg ikke kan dra på jobben, da kan jeg faktisk ikke handle heller, sånn vanligvis. jeg har vært delvis sykemeldt for bekkenløsning, og da brukte jeg sykemeldingstiden på trening og hvile. Ikke shopping.

Jeg håper jeg ordla meg tydelig, for jeg mener ikke å tråkke noen på tærne, altså.

Jeg forstår hva du mener, men allikevel blir jeg hårsår fordi jeg har hatt bekkenløsning i 6 år. Jeg må ha lov til å ha et sosialt liv, jeg må få handle mat, klær og annet vi trenger. Du ser meg handle mat de dagene jeg har gode dager, du ser ikke at jeg ligger de to neste.

Jeg kan også dra til Sverige å handle, jeg har til og med vært på ferie i sommer og det å komme bort og gjøre noe helt annet har vært en enorm medisin for de psykiske følgende som kommer av å leve med smerter 24/7.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 10:10   #20
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Jeg var på ett foredrag med jobben i våres: Ikke blandt doktoren inn i helsa de het det foredraget.

Han var lege og sa det rett ut som det var, det er mange leger i Norge som gir sykemelding på tynt grunnlag, legene setter seg ikke inn i folks hverdag på jobben heller. Det er mange arbeidsplasser som kan tilby tilrettelagt arbeid og nettopp dette er det nok endel som uttnytter. Dialogen mellom arbeidsgivere og leger burde vært mye mye bedre i dette landet, slik at korttidsfraværet og korttidssykemeldingen går ned.
Langtidssykemelding osv, kan man jo ikke gjøre stort med. Og jeg regner med at de som blir langtidssykemeldte har en god grunn for det.

Jeg har ikke noen somhelst formening om de som er sykemeldte generelt, men jeg synes det er litt rart at legen sykemelder og personen kan fint være med på full russeferiring. Det er jo litt snodig, eller?

En på jobben til min mann er sykemeldt fordi han er utbrent, men han klarer å ferdig stille en båt og fikse opp sitt hus uten noe som helst problem. Jeg må si jeg synes det er litt snodig.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
trygdede


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no