Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[Skikk og bruk] Takkekort

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-11, 12:28   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Skikk og bruk] Takkekort

Nå er jeg lovlig sent ute med takkekortene for gaver vi fikk i forbindelse med at babyen ble født i desember, så der tryner jeg nok i skikk og bruk allerede, men jeg lurer på følgende: Skal alle på jobb som var med på spleisegave ha takkekort?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:31   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Jeg lagde et felles til dem - sånne kort pleier hos oss å bli hengt opp på personalrommet eller i det lokalet der de nærmeste kollegene holder til. Nå fikk jeg aldri levert takkekort til kollegene, jeg da. Det var så vidt vi fikk ordnet noen i det hele tatt, før jeg bestilte noen fedigtrykte og endelig fikk sendt dem av gårde.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:34   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Takk for tips Matilda, men vi har ikke noe sånt rom, og firmaet får takkekort for blomst vi fikk rett etter fødselen. Dette kortet blir hengt på den eneste oppslagstavla som er for sånt bruk på bygget.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:34   #4
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Jeg har aldri gitt takkekort ved fødsel. Kun ved dåp. Gjør man det altså?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:35   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg har aldri gitt takkekort ved fødsel. Kun ved dåp. Gjør man det altså?

Ja, gjør man ikke? Jo, vi gjorde det etter storebror også, tror jeg ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:43   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Det er blitt ganske vanlig, tror jeg, men det er slett ikke alle som gjør det. Jeg forventer aldri å få noe (det er da hektisk nok med nytt menneske i hus, jeg klarte knapt å stave en adresse før ungen var seks måneder). Til dåpen, derimot, er det vel vanlig, men det gjorde ikke vi. Vi hadde stuntdåp da ungen var ni måneder, i jula, og fortalte ingen andre enn nærmeste familie at han skulle døpes, men allikevel fikk vi noen gaver fra grandtanter og venner av våre foreldre. De har ikke fått kort - vi tok jo ingen bilder av dåpsbarnet en gang, bortsett fra et par dårlige i kirka, så det var liksom ikke noe å lage kort av.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:43   #7
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Tror du, ja!

Jeg vet at jeg ikke gjorde det. Slike ting er så kjedelig, så jeg gjør det ikke unødig.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:52   #8
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Kommer an på hvor mange og hvor nære de er, synes jeg. En håndfull gode kolleger hadde jeg nok spandert kort på. Men jeg tror ingen reflekterer over det hvis de ikke får noe.

Og så godt å høre at det er flere som er trege. Mine babyer er tre måneder, og jeg har ikke fått somla meg til det. Nå skal de snart døpes, så jeg får lage et felles takkekort etter dét.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 12:57   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Felles takkekort til hele firmaet.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg har aldri gitt takkekort ved fødsel. Kun ved dåp. Gjør man det altså?

Ja, det gjør man. Man takker for gaven i form av et kort og aller helst med et bilde av babyen. :kan sin skikk og bruk:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 13:17   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Jeg har laget takkekort etter fødsel og gitt til alle vi fikk gave fra. Og en ny runde med takkekort etter dåpen .

På fødsels-takkekortet, brukte jeg et bilde tatt på sykehuset, et bilde jeg blir helt varm i hjertet av

*ikke quote, bildet blir fjernet etterhvert*. Laget en ramme på bildet, så ikke alt av tepper og mønstret sykehusdyne ble med på bildet.

Dåptakkekortet var bildet av snuppa i dåpskjole og lue, akkurat som storesøster (og etterpå søskenbarn).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg astridmarie på sia021.jpg (103,6 KB, 54 visninger)
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 15:16   #11
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Den eneste som ble takket i forbindelse med fødsel her i gården var i grunn meg.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 15:25   #12
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Jeg hadde kjørt felles takkekort til kollegene

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 15:49   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Selvsagt gir man takkekort. Man har da folkskikk.

Jeg gav et felles til mine kollegaer. Dåpstakkekortet er ikke klart enda, men dårlig tid har jeg aldri.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 16:11   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Klart en gir takkekort! (Noen av oss driver ikke og døper heller, dessuten. ) Nå er ikke vår barn født enda, men etter bryllupet ga vi felleskort til avdelingene våre for gavene som kom derfra. Noen av kollegene var invitert på fest og ga gaver utenom det, de fikk hvert sitt kort.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 16:54   #15
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Jeg visste ikke engang at dette foregikk før nå. :elendig folkeskikk:

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:13   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Hvor mange er dere på jobb? Hos oss er det oppslagstavlen som gjelder. På gamlejobben ble det sendt rundt, dvs lagt på rundgang i brevhyllene til hverandre og så skrev vi initialene på når vi hadde sett det. På den måten kunne man se hvem som "manglet" på distribusjonen. Men vi var bare 13 ansatte på den avdelingen, og posthyllene våre var samlet i en hylle i ekspedisjonen på poliklinikken.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:19   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Hvis de ikke er så mange og du har ork eller lyst, så er det da bare å sende ett til hver? Ellers får man sende ett, og så finner vel alltids noen på en måte å få vist det fram på. Jeg har hundre-ish kolleger, deler rom med 20 av dem og har nær kontakt med en seks-sju andre, så det var helt uaktuelt å sende ett til hver. Ledelsen ordnet blomster og de nærmeste spleiset på gave til Pjotten, så planen var egentlig å sende to kort.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 18:18   #18
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Et felleskort er nok og veldig hyggelig. Jeg har aldri hverken gitt eller mottatt takkekort til hver enkelt for en sånn fellesjobbgave.

Og ja, man gir takkekort for gaver til fødsel. :kan også skikk og bruk:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 18:38   #19
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Da er det godt jeg ikke skal ha flere barn. For der hadde jeg sørne meg fortsatt å være uhøflig.

Jeg gav takkekort etter fødsler og bryllup. Det får jaggu holde!

(Og jeg forventer heller ikke gaver til hverrken dåp eller bryllup fra personer som ikke er invitert. Og jeg kan ikke huske å ha invitert noen med på fødselen? )

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 20:20   #20
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Takkekort

Sett fra den andre siden, det er hyggelig å være med på en spleisegave, men jeg har null interesse av et takkekort med bilde av en kollegas unge. Så gi et felles kort til jobben.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no