|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
10-09-17, 18:22 | #1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
|
Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastFor noen mnd siden fikk vi reklamert på sykkelen til vesla da da kjea hele tiden falt av i bakkant og kilte seg fast. Fikk høre det var et problem på den typen sykkel og etter å blitt forsøkt reparert og vi fortsatt måtte løsne kjea utallig ganger fikk vinaltså ny sykkel til henne. En bittelitt dyrere sykkel, annet merke. Vel, gleden varte ikke lenge. Etter kort tid kilte kjea seg fast her også. Nå har det skjedd 3 ganger (sykkelen er lite brukt siden vi fikk den, kun frem og tilbake fra skolen, 500 meter en vei). Kjea sitter så godt at jeg ikke har sjans til å løsne den så det er ikke bare å trekke på skuldrene over at det er skjedd også bare løsne den. |
10-09-17, 18:30 | #2 |
can-jur
|
Sv: Kjea på sykkelen til jenta setter seg stadig fastDet er viktig at hun ikke tråkker videre når kjedet først har hoppet av. Det er derfor det kiler seg.
10-09-17, 18:46 | #4 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
|
Sv: Kjea på sykkelen til jenta setter seg stadig fastHvis man tråkker idet man bytter gir, kan kjedet også hoppe av.
10-09-17, 19:09 | #5 |
En anelse distre
|
Sv: Kjea på sykkelen til jenta setter seg stadig fast
Det rekker hun trolig ikke å merke før det skjer virker det som.
Kanskje hun girer for raskt? Skal de gire bare et og et gir om gangen? Tror nok at når hun skal opp bakker slik som denne gangen at hun girer fra tyngst til lettest på en gang?
Uhm, ska de ikke tråkke mens de girer altså? Hvordan lar det seg gjøre i feks mottbakker? Jeg spør reelt altså, sykling er ikke helt greia mi skjønner du. Sist redigert av Luvi : 10-09-17 kl 19:15. |
10-09-17, 19:18 | #6 |
can-jur
|
Sv: Kjea på sykkelen til jenta setter seg stadig fastMan skal ikke geare når man tråkker tungt. Feks fra høyt til lavt gear etter at det begynner å gå tungt. Og helst et og et gear ja. Så man må planlegge litt.
10-09-17, 20:09 | #7 |
En anelse distre
|
Ikke så enkelt å få 8-åringen til å planlegge syklingen så godt. Ser ikke for meg at 6-8-åringer generelt sett gjør det så veldig når de sykler, men at ting gjøres mer på impuls? |
10-09-17, 20:39 | #8 |
can-jur
|
Mine trør jevnlig av kjedet altså Og skjermer. Og pedaler. Og bremseslangene....
10-09-17, 22:22 | #9 |
Personlig pessimist
|
Det er jo noe som må læres. Sykling i terreng gir bratt læringskurve.
10-09-17, 19:40 | #10 |
Personlig pessimist
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastFeiljustert gir, sier syklistene her i huset. På girarmen skal det være skruer merket L eller H, disse er justert for høyt eller lavt, avhengig av hvor kjedet hopper av. Her gjengir jeg bare svaret jeg fikk. Jeg har ikke peiling.
10-09-17, 19:53 | #11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastDu kan spraye med teflon spray som kjøpes på sportsbutikk, viktig hvis sykkel står ute i regn. Sykle sammen med henne for å høre når og hvordan det oppstår.
10-09-17, 19:53 | #12 |
intro
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastJeg tenkte også feiljustering - men ser at det har vært forsøkt reparert flere ganger, så da burde de jo ha funnet ut av det ..?
10-09-17, 20:05 | #13 |
En anelse distre
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast
Det var den vi hadde som vi fikk byttet som var inne flere ganger. Denne har vi (dvs de voksne som har vært i nærheten når det har skjedd) bare fått løsnet på egenhånd. I dag da jeg forsøkte gikk det galt og tanga kleip meg noe sabla på undersiden av fingeren. |
10-09-17, 20:35 | #14 |
Glamorøs
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastHun må gire ett gir om gangen, og tråkke forsiktig når hun gjør det. Jeg vil tro andre barn som det ikke skjer med enten ikke har gir, eller har fått en innføring i hvordan.
10-09-17, 22:19 | #15 |
En anelse distre
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastDa går hun heretter fokusere litt mer når hun sykler, skifte et gir om gangen og tråkke forsiktig så håper jeg det blir bedre. Er jo ikke Morro for henne at sykkelen blir stående i dagevis heller fordi jeg ikke får løsnet kjea så kan det hende motivasjonen er der. Men en sjekk av gir hos XXL tror jeg vi får gjort en dag like vel |
10-09-17, 22:51 | #16 |
I mål
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastDet er ikke så enkelt å lære å gire egentlig, vi har jobbet en del med det hos våre som ikke sykler så mye/ofte. Man bør bare ta ett og ett gir av gangen ja. Det gjelder jo voksne også.
10-09-17, 23:35 | #17 |
En anelse distre
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastInnser nå at "kjea" er mer dialekt? |
10-09-17, 23:50 | #18 |
intro
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast
Jeg tilstår at jeg har bedt moddene om å rette overskriften.
10-09-17, 23:42 | #20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
|
Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fastKan være en kombinasjon av ting, men ser vel på dette som en kombinasjon av justering og at kvaliteten på komponentne på rimeligere barnesykler gjerne ikke er all verden.