Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 16:02   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TORO på sporet!

Jeg er en liten TORO junkie.
Og jeg er ikke helt typen at jeg skjemmes over det heller.
TORO gjør hverdagen min litt lettere.

Jeg bruker ikke halvfabrikata hver dag. Men jeg gjør det flere ganger i uken vil jeg påstå.

Her er noe av mitt bruk, men bruker nok flere typer innen ulike "tema":













__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:03   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Flere? Og som kanskje har noen tips og?


Og OM noen har hjemmelaget oppskrifter, så jada, legg de inn som et alternativ.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:05   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Browniesene er jo fææææle. *lager mye bedre selv*
Men de har mange gode sauser og gryter, som jeg alltid må sprite opp, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 16:02   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Browniesene er jo fææææle. *lager mye bedre selv*
Men de har mange gode sauser og gryter, som jeg alltid må sprite opp, hehe.


Ikke søren om de er!! De browniesene der er mye bedre enn alle oppskrifter jeg har prøvd omtrent. *elsker de browniesene*

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:13   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Jeg bruker Toro i barnebursdager for å ha gluten- og melkefrie alternativer, ellers er det lite halvfabrikata her i huset. I tillegg til å ofte ha mye salt, sukker og rare stoffer er det særdeles lite miljøvennlig når man tenker på at søppelet emballasjen lager.

Men altså, Rømmegrøt som skal tilsettes rømme, hva er det i den posen da, overpriset mel?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-08-08 kl 16:25.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:29   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg bruker Toro i barnebursdager for å ha gluten- og melkefrie alternativer, ellers er det lite halvfabrikata her i huset. I tillegg til å ofte ha mye salt, sukker og rare stoffer er det særdeles lite miljøvennlig når man tenker på at søppelet emballasjen lager.

Men altså, Rømmegrøt som skal tilsettes rømme, hva er det i den posen da, overpriset mel?

Egentlig er det ikke TORO jeg bruker der. Den sjelden gang vi har rømmegraøt bruker jeg Fjordland sin. Fordi det er kun jeg i huset som spiser rømmegrøt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:35   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg bruker Toro i barnebursdager for å ha gluten- og melkefrie alternativer, ellers er det lite halvfabrikata her i huset. I tillegg til å ofte ha mye salt, sukker og rare stoffer er det særdeles lite miljøvennlig når man tenker på at søppelet emballasjen lager.



Jeg synes heller ikke det smaker godt, det jeg har fått servert borte og slik. Samt at jeg ikke tåler noen av de rare stoffene så godt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:14   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TORO på sporet!

Jeg liker mousakkaen veldig godt. Etter å ha spist det samme på Kreta nettopp, holder jeg meg til Toro.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:23   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg liker mousakkaen veldig godt. Etter å ha spist det samme på Kreta nettopp, holder jeg meg til Toro.

Nå må du gi deg!


Jeg bruker forøvrig ikke Toro. Ikke fordi jeg vil være perkfet eller noe sånt, men fordi det går like raskt å lage det selv og det er mye sunnere og smaker bedre. Stort sett altså. Jeg kan gå med på at enkelte Toro-ting sikkert smaker ok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:54   #10
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg liker mousakkaen veldig godt. Etter å ha spist det samme på Kreta nettopp, holder jeg meg til Toro.



Det er sikkert fordi du trodde at Moussaka smakte som Toros.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:06   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.



Det er sikkert fordi du trodde at Moussaka smakte som Toros.

Du har rett. De bruker jo potetmos, det liker ikke jeg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 18:16   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Du har rett. De bruker jo potetmos, det liker ikke jeg.

Potetmos? Det skal jo være auberginer i den.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 18:37   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Potetmos? Det skal jo være auberginer i den.

I Toro sin er det poteter i stedetfor. Jeg synes den er god. Men så har jeg aldri vært noe fan av auberginer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:22   #14
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg liker mousakkaen veldig godt. Etter å ha spist det samme på Kreta nettopp, holder jeg meg til Toro.



Du tuller nå, sant?

Vi bruker Toro en sjelden gang, men jeg er ingen stor fan.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:26   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: TORO på sporet!

Jeg synes Bali kyllinggryte er god. Er det noen som har en oppskrift på noe liknende?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:30   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.890
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Jeg liker spagettisausen (som jeg gjerne tilsetter løk, hvitløk, oregano, melk og vin*), vaffelmiksen og karri- og schezuangrytene i svarte papp-pakker. Ellers brukes rett som det er supper, f.eks. tomat- og spinatsuppe, som begge tilsettes ekstra snadder.


* Ja, jeg kan lage det fra bunnen, men noen dager er Toro bedre.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:17   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Det eneste vi bruker fra Toro, er kaldrørt bernaise.
Og vanlig bernaise, da. Hvis den ikke er fra Knorr.
Og jeg innrømmer glatt at jeg sjelden lager lasagne fra bunnen av. :lat:

Men pizzafyll? Og pannekaker? Nei, det lager vi bedre selv.
Pizafyll lager man med en god dæsj Heinz ketchup, litt vann, og alskens krydder. Riv i løk, gulrøt, en dæsj hvitløk, sopp om du vil og ellers hva_har_du; og voila!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 21:46   #18
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg liker mousakkaen veldig godt. Etter å ha spist det samme på Kreta nettopp, holder jeg meg til Toro.



Du må væære gal, Toromousakka minner jo ikke engang om mousakka.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:15   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Eg brukar ekstremt lite Toro. Det begrensar seg til pizzafyllet ein gong i blandt. Eg synest Torosupper, gryter og sausar smakar syntetisk, og opplever faktisk at kroppen blir skikkelig "dvask" kvar gong eg har i meg slik mat.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:30   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg brukar ekstremt lite Toro. Det begrensar seg til pizzafyllet ein gong i blandt. Eg synest Torosupper, gryter og sausar smakar syntetisk, og opplever faktisk at kroppen blir skikkelig "dvask" kvar gong eg har i meg slik mat.

Det går sjelden i gryter her og, men jeg så vi hadde en pose i skuffen. Jeg er ikke sånn grytedame egentlig.
Sauser bruker vi veeldig sjelden, da ingen av oss ER sausmennesker.

Men ellers blir det litt sånn her og der.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no