Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-12, 12:17   #1
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

5- og 6-åringer. 18 stk. Halal og ikke svinekjøtt. Vet jeg ett barn ikke liker pølser, men finnes halalkyllingpølser? Lyst til å gjøre noe halvenkelt ut av det. Forslag? Noen som har sett halal kyllingkjøttboller? Alle tåler melk og mel. Tenkte lage sånne glass med gele og seigmann som jeg så her inne nå nettopp. Må ha en kake - det blir marspipan, for det vil bursdagsbarnet ha. Men altså, forslag til litt mer mat?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:19   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.480
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Gele er ikke lov for muslimer å spise tror jeg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:20   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.911
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Gele og seigmenn er det ikke alle muslimer som kan spise.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:25   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.524
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Prior sine kyllingpølser er halal. Eg veit at det gjeld kjøttdeigen også, men er usikker på kjøttbollene, dei har eg ikkje sjekka. Eg ville spurt foreldra til ein av muslimane, eg. Det blir gjerne tatt godt i mot og dei opplever seg ivaretatt.

Vanleg gelatin er frå gris, så det er ikkje halal. Men på invandrarbutikkar har dei ofte gelatin av japansk tang, som er halal og som kan brukast til å lage gele av.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:24   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.762
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Det er veldig ulikt kor strengt muslimar praktiserer dette, så eg ville definitivt forhøyrt meg med foreldrene. Ein kollega av meg godkjente kyllingpølser, men ikkje vanlege pølser. Ein annan (også muslimsk) kollega fnyste hoderistande av dette.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:25   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.519
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

De aller fleste muslimer spiser kyllingpølser og kjøttboller. Jeg mener at jeg har hørt at all kylling i Norge er slaktet etter halalprinsipper, men det har jeg ikke greid å få bekreftet altså.

Rød konditorfarge og geleprodukter kan være problematisk.

Mange barn liker ikke marsipankake, så jeg ville hatt et alternativ. Muffins eller noe.

Hva med potetmos og fiskepinner/kjøttboller av karbonadedeig/kyllingpølser? Pannekaker? Vegetarpizza?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:12   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.568
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De aller fleste muslimer spiser kyllingpølser og kjøttboller. Jeg mener at jeg har hørt at all kylling i Norge er slaktet etter halalprinsipper, men det har jeg ikke greid å få bekreftet altså.

Jeg har hatt ganske mange muslimske barn på jobb som ikke spiser kyllingpølser, det må være halal, så om all kylling i Norge er slaktet halal er det isåfall ikke alment kjent blandt alle muslimer. En av fedrene drev innvandrerbutikk, og han var veldig streng på at hans barn ikke skulle ha noe annet en halalslaktet kjøtt, og vi spurte spesifikt om kyllingpølser, og fikk et kontant nei. Så jeg ville sjekket med muslimene om det er greit med kyllingpølser før jeg serverte det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:57   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.519
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Så jeg ville sjekket med muslimene om det er greit med kyllingpølser før jeg serverte det.

Ja, det ser jeg på som en selvfølge at man gjør.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:51   #9
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Da kjøper vi inn kyllingpølser, siden de fleste blir glade for det. Og supplerer med noe annet. Spiser de fleste unger fiskepinner og pommes frites? Gele utgår. Forslag til noe enkelt man kan gjøre med kjøpehveteboller så de ser litt tøffe ut?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:01   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.678
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Muffins er fort å lage. Lag enkel glasur av melis og vann og pynt med kakestrø. Ispinner evt non stop iskake?

Tror nok de fleste spiser fiskepinner og pommes frites, ja.

Ha skåler med chips eller popcorn ved siden av om du "trenger" noer mer?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:09   #11
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Ispinner var også genialt! Takk dere, her inne får man alltid svar på det man spør om!

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 22:14   #12
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Jeg hadde tilrettelagt til en viss grad, men ikke mer. Det vil si at jeg hadde unngått svinekjøtt - men hadde ikke satt himmel og jord i bevegelse for halalkjøtt. Jeg har forresten aldri opplevd at kyllingkjøttdeig/-pølser, eller vanlig kjøttdeig, har vært noe problem for muslimer i min omgangskrets - og heller ikke for de jeg møter i jobbsammenheng. Gele er greit å unngå.

Marsipankake er fint - det er bursdagsbarnet sin bursdag, det pleier jeg å være litt nøye på å huske . Sjokoladekake, muffins eller gulrotkake er også kaker som mange unger liker. Men det er veldig begrenset hvor mye kake det går når man har pølser eller lignende først .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 22:18   #13
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg hadde tilrettelagt til en viss grad, men ikke mer. Det vil si at jeg hadde unngått svinekjøtt - men hadde ikke satt himmel og jord i bevegelse for halalkjøtt.

Jeg er litt der, kjenner jeg. For om jeg skal spørre 4 sett foreldre om hva deres unger spiser, burde jeg spørre resten også. Og det gidder jeg rett og slett ikke. Har sjekket allergier og vet to antakelig bare vil ha halal. Vi får tenke om vi ikke finner noe annet, om ikke barnehagen har gode tips. De forholder seg jo til ungenes kost på fulltid.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 08:50   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.162
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg hadde tilrettelagt til en viss grad, men ikke mer. Det vil si at jeg hadde unngått svinekjøtt - men hadde ikke satt himmel og jord i bevegelse for halalkjøtt.

Jeg ser ikke på det på den måten. Enten så tilbyr jeg gjestene noe å spise eller så gjør jeg det ikke. Hvis noen er allergiske eller muslimer som bare spiser halal, så skaffer jeg enten mat til dem eller så gir jeg beskjed om at de må ta med selv.

Snuppa har en god venninne som bare spiser halal. Da serverer vi kun halalkjøtt når hun er på besøk. Jeg ville ikke finne på å ha taco av vanlig kjøttdeig selv om den bare inneholder oksekjøtt når hun skal spise der, selv om det ikke strider mot "ingen svinekjøtt"-prinsippet. Eller i praksis serverer vi fisk siden det er enklere for oss. Da slipper vi å tenke på om det er halal eller ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 09:39   #15
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ser ikke på det på den måten. Enten så tilbyr jeg gjestene noe å spise eller så gjør jeg det ikke. Hvis noen er allergiske eller muslimer som bare spiser halal, så skaffer jeg enten mat til dem eller så gir jeg beskjed om at de må ta med selv.

Snuppa har en god venninne som bare spiser halal. Da serverer vi kun halalkjøtt når hun er på besøk. Jeg ville ikke finne på å ha taco av vanlig kjøttdeig selv om den bare inneholder oksekjøtt når hun skal spise der, selv om det ikke strider mot "ingen svinekjøtt"-prinsippet. Eller i praksis serverer vi fisk siden det er enklere for oss. Da slipper vi å tenke på om det er halal eller ikke.

Misforstå meg rett - jeg serverer ikke ikke-halal-kjøtt som om det var halalkjøtt. Jeg lurer ingen, ikke unger heller. Men jeg hadde kjøpt det jeg fikk tak i på nærmeste butikk, og det hadde fort blitt kyllingkjøttdeig eller kyllingpølser - det spiser i alle fall alle muslimene jeg kjenner, men klart - det finnes sikkert noen som ikke gjør det. I alle selskaper så vil det være sånn at det er mat man a) ikke liker, b) ikke tåler eller c) ikke får lov til å spise (av tusen ulike grunner). Da spiser man det som ikke havner i noen av disse kategoriene. Det er ikke det at jeg er ufølsom og ikke tilrettelegger, men jeg tenker at det holder i massevis å ha et greit utvalg sånn at alle finner noe de kan kose seg med i selskapet.

Ellers så er jeg sikkert farget av å ha jobbet med muslimske ungdommer i mange år nå - og mange av dem fyrer i seg det meste av mat, uansett hvilket dyr det kommer fra. Så har du dem som unngår svinekjøtt, men som velger å være romslige med å sjekke om kjøttet er halal. Til slutt har du de som må ha det på nøyaktig den måten de vil, og de havner i den kategorien med de mest spesielle allergiene - de må kanskje påregne å ha med seg sin egen mat fordi det er vanskelig å tilpasse hundre prosent. (Og jeg er vant med allergier og har laget mange snodige kaker opp gjennom årene - innimellom så skjer det dog at noen barn i barnehagen f.eks. har så sammensatte allergier at jeg ikke tar sjansen på å servere dem noe, og da er det fint at de har fine foreldre som tenker på det og har med mat som de kan spise. Så varmer jeg det opp og serverer det fint sammen med den andre maten )

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 23:39   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Jeg hadde heller styrt helt unna pølseproblematikken om du ikke "gidder" å sjekke. Dette er viktig for de menneskene det gjelder og det synes jeg skal respekteres. Barnehagen kan garantert hjelpe til med å pønske ut en meny som passer for alle.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 23:51   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.524
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Eg sjekka i samband med eit skulearrangement og fekk vite at prior sine pølser var halal, men solvingen (?) eller kva det var, ikkje var det. Men eg ville nok også styrt unna. Kva med pizza? Då kan du lage nokon som er vegetariske, så slipper du heile halalproblematikken. Elles er jo fiskepinner og pommes frites som er foreslått over, eit godt alternativ.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 00:34   #18
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Jeg vet ikke hvor du bor men større butikker som Meny og feks rema stormarked har ofte halal pølser i frysedisken . Det er veldig kjip å invitere noen som ikke kan spise det som serveres . I bhg til eldste spiste alle prior kyllingpølser da hun begynnte på skolen spiste de barna som kom kun halal .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 01:00   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Greia er vel at priorkylling er slaktet etter halalprinsipper, men de har det som skal synges/leses under slaktinga tatt opp på bånd som avspilles under slaktinga. Dette er det mange som godtar, men ikke alle.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 08:44   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.519
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bursdagsmat med visse restriksjoner

Katta, det kan hende det var.

Sånn i forhold til å gidde og ikke gidde legge til rette, så ser jeg på små gjester med samme respekt som store. Siden jeg tilrettelegger for mine gjester, gjør jeg selvsagt det samme for Hiawatas.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no