Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tomgangskjøring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-13, 21:15   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.151
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tomgangskjøring

Kan noen fortelle meg hva som er poenget med å la bilen stå på tomgang?

Vi bor like ved en liten kiosk. Folk går fra bilen på tomgang (og da altså også nøkkel i tenninga) for å levere tippelapper eller kjøpe seg en brus. Eller naboer som skal plukke opp noen og blir stående og vente; til tider ganske lenge. Hvorfor slår de ikke bare av motoren?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:17   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.088
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Det lurer jeg også på. Vi har en maxitaxi i nabolaget som nesten konsekvent står og går på tomgang, uten sjåfør. Plagsomt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:21   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.807
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Bilskiten dogges ned om den slås av, og så må man stå på tomgang i noen minutter etter at man har satt seg inn i den om man slår den av når man går fra den?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:29   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Om vinteren for å holde varmen, kanskje for å holde temperaturen nede på sommeren? Jeg må innrømme at jeg av og til lar bilen gå litt på tomgang på vinteren, men aldri på sommeren.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:35   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.088
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring

I vårt tilfelle står taxien gjerne der i en halvtime uten noen i, altså. Både sommer og vinter.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:39   #6
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Vi gjør det kun på vinteren når en av oss springer raskt inn på butikken og den andre sitter og venter med ungene i bilen.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:57   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.148
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Jeg får alltid lyst til å flytte biler som står og durer på tomgang.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 22:01   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Jeg missliker tomgangskjøring sterkt! Spesielt de idiotene som står rett utfor barnehagen (hvor det ikke er lov til å stå engang) og lar eksosen strømme inn i barnehagen!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 22:47   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring

På vinteren kan jeg tildels skjønne det, pga temperaturen. På sommeren er det bare tull.

Jeg fatter uansett ikke de som går fra bilen i gang. Er mange som har blitt frastjålet bil på den måten...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 00:51   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Jeg blir generelt gal på tomgangskjørere, og irriterer meg like mye hver gang mannen glemmer å slå av når han skal ut av bilen (selv om vi andre sitter igjen).

Opplevde imidlertid å måtte stå på tomgang i 1,5 t i ferjekøen til Danmarksbåten her nylig, men det skyldtes at bilbatteriet plutselig var helt flatt og vi måtte la den stå og dure for å lade seg opp (må legge til at bilen faktisk startet da vi skulle av ferja, men vi presterte å få flatt batteri hele to ganger på den 3,5-timers lange kjøreturen hjem hvor vi aldri fikk liv i batteriet etter det siste stoppet så vi var utrolig flaksne).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 01:02   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Jeg står gjerne på tomgang om jeg bare skal stå i et minutt eller to. Blir liksom ikke så jeg gidder slå av da, siden det er så kort tid. Er ikke verre enn at man står på rødt lys liksom.

Men når det er nevnt, så er jeg veldig for biler som automatisk slår av motoren når man stopper. Virker fryktelig irriterende i starten, men så lengde den starter raskt og knirkefritt når man gir gass, så er jeg helt for dette. Og så klart at dette skjer når motoren har nådd en ideell temperatur. (kaldstart på biler har større utslipp enn på en varm motor)

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 16:26   #12
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Jeg lar den kun stå på tomgang om vinteren for å få isen vekk fra vinduene. Aldri på sommeren.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 18:00   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Å ha bil på tomgang er en uting, spiller ingen rolle hvor eller hvor lenge. Aldri om jeg lar bilen min stå og gå mer enn den må.
For å av-ise bilen om vinteren finnes det andre hjelpemidler enn å la den stå på tomgang.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 10:07   #14
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.807
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Å ha bil på tomgang er en uting, spiller ingen rolle hvor eller hvor lenge. Aldri om jeg lar bilen min stå og gå mer enn den må.
For å av-ise bilen om vinteren finnes det andre hjelpemidler enn å la den stå på tomgang.

Jeg tror det kommer litt an på bil og økonomi. Det er ikke alltid veldig miljøvennlig å ikke ha så mye å rutte med.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 11:14   #15
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg tror det kommer litt an på bil og økonomi. Det er ikke alltid veldig miljøvennlig å ikke ha så mye å rutte med.

Nettopp, det er ikke det, men jeg tror allikevel vi sparer miljøet ganske mye ved at vi bor nært jobben, ikke pendler eller flyr like mye som de med god råd (vi lever på to fulle lønninger så god råd her inne er noe annet enn i samfunnet generelt ).

Jeg blir ganske oppgitt når folk bare tyller utav seg sånne kommentarer som fløyel over her altså. Samme som når noen i fattig vs. ferietrådene kommer med det argumentet med at ikke alle trenger å reise på ferie når det er så billig og koselig å dra på telttur.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 20:14   #16
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Vi har også bilen på tomgang når vi skraper is på vinteren. Hva slags hjelpemidler tenker du på?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 06:10   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi har også bilen på tomgang når vi skraper is på vinteren. Hva slags hjelpemidler tenker du på?

Defa warm-up og webasto f.eks.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 07:56   #18
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.860
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Lar bilen stå på tomgang i oppkjørselen vår hvis det er vinter, grisekaldt og vi skal skrape ruter og ha barna i bilen. Aldri ellers.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 08:52   #19
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Defa warm-up og webasto f.eks.

Hva er det og hvordan fungerer det?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:28   #20
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi har også bilen på tomgang når vi skraper is på vinteren. Hva slags hjelpemidler tenker du på?

Samme her, den er ikke kjørbar før etter fem-ti minutter likevel, så da kan den liksågodt varmes opp mens vi skraper.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no