Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vask av ull

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-08, 07:35   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Vask av ull

Hvordan vasker man egentlig ullbodyer/pysjer/strømpebukser til barn? På ullvaskprogram, som mammas fine ullgensere? Er ikke 30 grader litt lav temperatur for slike bruksplagg fulle av søl?

Jeg regner med at de i hvert fall ikke kan tromles? Eller...?

:nybegynner med et berg av skittentøy etter kinareisen:

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 07:41   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av ull

Først.
Velkommen hjem.

I gamle dager kokte de jo ulltøy, men det er nok samme behandling som mammas ullgensere som gjelder. Men det er altså ikke temraturen men vaskeprogrammet som er poenget.

Ikke sentrifuge eller tørketrommel (noe supervaskull sies det skal tåle det). Det er jo den behandlingen som krymper ullet ikke tempraturen alene.


Sist redigert av Maz : 01-02-08 kl 08:18.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 07:49   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.967
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Hvordan vasker man egentlig ullbodyer/pysjer/strømpebukser til barn? På ullvaskprogram, som mammas fine ullgensere? Er ikke 30 grader litt lav temperatur for slike bruksplagg fulle av søl?

Jeg regner med at de i hvert fall ikke kan tromles? Eller...?

:nybegynner med et berg av skittentøy etter kinareisen:

Det meste tåler i hvert fall førti grader, og da pleier det faktisk å bli reint.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 08:12   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.518
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Jeg så du hadde kjøpt endel ulltøy fra nøstebarn? Siden det er ubehandlet ull fungerer lanolinen litt som en voksduk, skitten legger seg på overflaten og er lett å vaske av. Jeg vasker det i vaskemaskinen på 30-40 grader og sentrifugeringen det blir utsatt for på ullprogram tåler det helt fint. På Helios får du kjøpt noe som heter Gallesåpe som du kan dyppe i vann og gni på flekkene før du slenger det i vaskemaskinen. Det kan ikke tromles nei.

Du kan også sette inn tøyet med en ullkur (lanolin) i ny og ne, da holder de lenger og bevarer egenskapene lanolinen gir dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:43   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.480
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg så du hadde kjøpt endel ulltøy fra nøstebarn? Siden det er ubehandlet ull fungerer lanolinen litt som en voksduk, skitten legger seg på overflaten og er lett å vaske av. Jeg vasker det i vaskemaskinen på 30-40 grader og sentrifugeringen det blir utsatt for på ullprogram tåler det helt fint. På Helios får du kjøpt noe som heter Gallesåpe som du kan dyppe i vann og gni på flekkene før du slenger det i vaskemaskinen. Det kan ikke tromles nei.

Du kan også sette inn tøyet med en ullkur (lanolin) i ny og ne, da holder de lenger og bevarer egenskapene lanolinen gir dem.

Slik gjør jeg det også, med unntak av Nøstbran ullfleece, den må ikke under noen omstendigheter i vaskemaskinen. Jeg fikk en forklaring på hvorfor av Nøstebarn, som jeg ikke husker godt nok til å å gjengi

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:52   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.518
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Slik gjør jeg det også, med unntak av Nøstbran ullfleece, den må ikke under noen omstendigheter i vaskemaskinen. Jeg fikk en forklaring på hvorfor av Nøstebarn, som jeg ikke husker godt nok til å å gjengi

Hm, vi vasker ullfleecen i vaskemaskin vi? Det kan nok hende at vaskemaskinen sliter mer på fleecen, slik at den blir tynnere noe steder, men de ullfleeceplaggene vi har og har hatt er typ luer og ulldresser som ikke har blitt vasket så veldig ofte uansett.

Støtter Adrienne i at det kan være lurt å prøve ett plagg først. Vi har en Miele som er 6 år gammel, ullvugge aner jeg ikke hva er, men nøstebarnullen tåler hvertfall ullprogrammene helt fint i den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:55   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Er jeg den eneste småbarnsmora på FP som ikke har nøstebarnull? Godt du har andre å spørre til råds, Xian!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:56   #8
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.967
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er jeg den eneste småbarnsmora på FP som ikke har nøstebarnull? Godt du har andre å spørre til råds, Xian!

Neida, vi er flere som går for bomull og ondskapsfull behandlet ull.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 10:00   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er jeg den eneste småbarnsmora på FP som ikke har nøstebarnull? Godt du har andre å spørre til råds, Xian!

Ikke jeg heller. Jeg tror ikke jeg har ambisjoner om å anskaffe det heller - det vil komplisere hele klesvasksystemet vårt. :enkel:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 10:07   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.507
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er jeg den eneste småbarnsmora på FP som ikke har nøstebarnull? Godt du har andre å spørre til råds, Xian!

Å neida, den eneste nøstebarnullen vi har er nøstebarnteppet, som vi bruker masse, og en pysjamas vi fikk i gave som er alt for liten nå. Jeg bruker bare behandlet ull, og det holder i massevis for mine unger.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 19:05   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er jeg den eneste småbarnsmora på FP som ikke har nøstebarnull? Godt du har andre å spørre til råds, Xian!

Jeg har kun en genser fra Nøstebarn, og den er foreløpig alt for stor til Ulrikke, og derfor ikke tatt i bruk. Men plaggene ser veldig fine ut, synes jeg. (Jeg kommer forøvrig aldri til å vaske eventuelle Nøstebarn-anskaffelser for hånd. Livet er for kort, og så videre.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 08:12   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Behandlet ull (også kjent som GiftigPlastull™ blant enkelte) på 40 grader funker fint, vi vasker av og til våre på 60 grader også.

Ubehandlet ull er en litt annen story.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 08:16   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Vi har endel ulltøy fra Janus som tåler 60 grader og tørketrommel (og som tåler 60 grader og tørketrommel). Ellers vasker vi alt annet ulltøy på 40 grader på ullprogram. Vi har ingenting ubehandlet ull, tror jeg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 08:25   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Og hvis du vasker DINE ullklær på 60 grader så har du perfekte ullklær for en to-åring. (Et lite tips fra en toåringsmor til en annen ... )
(Velkommen hjem!)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 08:30   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask av ull

Jeg vasker på 30 grader ullprogram, med ekstra skylling. Bruker Milo. Jeg har vaska noe på 40, men da synes jeg det krymper litt?

HUSK BARE: Det kan godt strekkes litt før du henger det opp. Det er i hvert fall min erfaring. Toåringen hadde en stripete merinoullgenser fra Nøstebarn som ble ca str 92, til tross for at det egentlig var 104. Den var kun vaska på ullprogram, men aldri strukket noe særlig.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det flekker på, kan du forsøke å fjerne dem først. Gni forsiktig på litt ullvaskemiddel der flekken sitter før du putter det i maskinen.

Nettopp.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 08:35   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og hvis du vasker DINE ullklær på 60 grader så har du perfekte ullklær for en to-åring. (Et lite tips fra en toåringsmor til en annen ... )
(Velkommen hjem!)



Som den ekte husmoren (og toåringsmoren) jeg er dulter jeg på denne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:10   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vask av ull

Og bruk for all del ikke Milo på Nøstebarnull, men ullvaskemidler fra Nøstebarn eller helsekosten.
Gallesåpe er genialt på flekker, også kan man ta vanntesten i ny og ne, nemlig sprute et par dråper vann på plaggene og hvis de preller av er det greit, hvis de trekker inn trenger plaggene en lanolinkur.
Nøstebarnullen tåler 30 graders ullvaskeprogram på nye maskiner, med ullvugge. Det er nemlig varme og bevegelse samtidig som dreper ullen.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 08:30   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Ull fra Nøstebarn tåler min vaskemaskin, men det kommer veldig an på maskinen. Jeg bruker 30 grader ullprogram på slik ull, mens plastikkull tåler 40 gradersprogrammet for ull.
Er det flekker på, kan du forsøke å fjerne dem først. Gni forsiktig på litt ullvaskemiddel der flekken sitter før du putter det i maskinen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:06   #19
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ull

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ull fra Nøstebarn tåler min vaskemaskin, men det kommer veldig an på maskinen.



De tåler ikke min vaskemaskin. Og siden de har en lei tendens til å snike seg nedi, har jeg nå for det meste sluttet å kjøpe Nøstebarn-klær. Det blir så dyrt når de må kastes etter vask...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:14   #20
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask av ull

Jeg vasker nøstebarnulla for hånd (og håndstrikkede gensere og slikt). Resten tar jeg på vanlig lettstelt-program (30-40 grader).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
nøstebarnull, ullvask


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no