Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Frost

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-13, 16:41   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.648
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Frost

Den så vi i dag, og jeg er litt Disney-forelsket. Joda, det var klisjefylt og alt det der, men det var også så magiskfantastiskvakkert som bare Disney kan være. Og det var deilig befriende at det ikke var en ond skurk som drev fram handlingen denne gangen. Det var plenty av spenning og driv likevel, og både fireåringen, sjuåringen og de to 36-åringene () koste seg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 16:46   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frost

Poden så den for noen dager siden sammen med noen av søskenbarna,han likte den. 14-åringen synes den var kjedelig, 12-åringen likte den.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 16:50   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frost

Me såg den på lørdag. Ved eit punkt var det så stille i salen at eg knapt våga og pusta. Tydeleg at den fenga både liten og stor.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 17:24   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frost

Høres bra ut!

Vi hadde egentlig tenkt å se denne i romjulen, men alle forestillingene var så fulle at det ikke var 4 seter samlet. Men nå har jeg bestilt billetter til fredag, ungene gleder seg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 17:27   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frost

Ungene og jeg var på den i helga, og alle ungene likte den. Jeg synes også den var fin, men jeg tror mannen var glad for at han ikke ble med. Alt for mye synging i den for han sin smak, selv om det er Disney.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 17:30   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.492
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frost

Jeg ble litt sur av den, jeg.

Jeg syns jentene var utrolig dollete. Hallo, øynene deres var bredere enn midjen, jo. I tillegg har man mulighet til å gjøre en film med to sterke kvinneroller, men i stedet gjør man dem til pyntedokker og bruker masse tid på å utvikle de mannlige bikarakterene i stedet. Som jentene selvsagt må ha hjelp av for å greie seg.

Jeg syns starten var treig og historien dårlig. Hvorfor hadde den ene søsteren evner? Hvor kom de fra? Hadde den andre søsteren noen? Hva var greia, egentlig? Historen hadde heller ingen sterk skurkekarakter. Man hadde han gamle sleipe, men med et litt ullent handelsutnyttingsaspekt, og denne prinsen som virket som en nødløsning.

I tillegg syns jeg stemmearbeidet var dårlig; sangene var slitsomme, og det var dårlig bruk av dialekter, man hørte det var østlandsskuespillere som falt inn og ut av litt halvhjerta nynorsk.

Men forfilmen var verdt hele billetten alene. Der hadde 3D-effekten noe for seg, det hadde den ikke i Frost.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 30-12-13 kl 17:45.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 17:45   #7
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.396
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frost

Jeg syntes den var fantastisk!
Vi hadde med oss gutta på 11, 13 og 17 år og vesla på 5. Alle satt som tente lys under hele filmen og koste seg skikkelig. Fiiin film!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 17:48   #8
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.396
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frost

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor hadde den ene søsteren evner? Hvor kom de fra? Hadde den andre søsteren noen?

Det lurte jeg også på men filmen var så skjønn ellers at jeg prøver å ikke tenke på det.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 17:50   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frost

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


I tillegg syns jeg stemmearbeidet var dårlig; sangene var slitsomme, og det var dårlig bruk av dialekter, man hørte det var østlandsskuespillere som falt inn og ut av litt halvhjerta nynorsk.

Den var visst først spilt inn på dialekt, og så feiga de ut. Enig i at stemmene ikke var optimale. http://www.framtida.no/articles/ei-k...nCmYSI.twitter

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 18:00   #10
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frost

Jeg syntes den var dårlig (samme innvendingene som Tallulah), men guttene likte den. Meeerkelig plot...

Ellers er jeg jo veldig glad i Disneyfilmer, men dette er første gangen jeg har sett en som jeg ikke har noe lyst til å se igjen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 18:01   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.492
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frost

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Det lurte jeg også på men filmen var så skjønn ellers at jeg prøver å ikke tenke på det.

Estetisk syns jeg den var fin, men historien hang virkelig ikke på greip. Leste nettopp anmeldelsen til Erlend Loe i Aftenposten og ser at han reagerer på samme måte som meg: http://www.osloby.no/oslopuls/film/F...g-7413478.html

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Den var visst først spilt inn på dialekt, og så feiga de ut. Enig i at stemmene ikke var optimale. http://www.framtida.no/articles/ei-k...nCmYSI.twitter

Så typisk! Uten gå inn på A- og B-lag av dialekter i film og TV (som jeg ikke er enig i), så skulle jo trollene snakke "nynorsk", men det var jo ikke konsekvent! Her hadde de jo en fantastisk mulighet til å leke seg med dialekter og aksenter, både på de ulike karakterene og de besøkende gjestene. Den beste stemmen var Per Sundnes sin bittelille tjenerrolle, liksom. Kristoff kunne jo vært nordlending, snømannen fra Valdres, prinsessene fra sørlandet f.eks. Trollene kunne snakket litt sånn gammelnorskaktig nynorsk, noe de helt tydelig prøvde på, men ikke fikk til å funke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 18:31   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frost

Vi så den i dag, og jeg syntes den var underholdende, og noe av det bedre jeg har sett fra Disney på en stund.

Men som Tallulah så blir jeg utrolig oppgitt av hvordan disse Disney-jentene ser ut. Da eldstesøstra gikk over til den looken hun hadde i siste del av filmen, med lav utrigning, midje som en ringfinger og splitt langt opp på låret nådde Disney et nytt lavmål på den fronten.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 18:33   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.492
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frost

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men som Tallulah så blir jeg utrolig oppdatert av hvordan disse Disney-jentene ser ut. Da eldstesøstra gikk over til den looken hun hadde i siste del av filmen, med lav utrigning, midje som en ringfinger og splitt langt opp på låret nådde Disney et nytt lavmål på den fronten.

Ja, OMG! Det var helt Isdronningen goes Las Vegas-Celine, Glamourmodell-style!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 18:45   #14
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.105
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frost

Både 9-åringen og jeg synes den var drepende kjedelig. Det var mye suppe kokt på den spiker´n, altså.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 18:53   #15
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frost

Vi så den i dag. Vi voksne synes den var elendig, fryktelig tynn historie. Den fenget ikke barna voldsomt heller, annet enn at jenten på 7 syntes prinsessene var fantastisk vakre.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:06   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frost

Jeg ble litt skuffa… Men jentene i barneskolealder likte den da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:14   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frost

Jeg synes den var vakker og underholdende. Jeg skrur av pk-brillene når jeg går inn for å se disneybarnefilm. Og det er da mange eventyr og filmer der man ikke får vite hvordan riktig alt henger sammen. Jeg reagerte ikke på det egentlig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:26   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frost

Mannen og jeg diskuterte om vi har sett en nyere Disney- film der jentene ikke får Barbie til å se lubben ut i forhold. Vi kom ikke på noe, men jeg innbiller meg at Dreamworks og Universals har bedre track record der. Eller husker jeg bare feil?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:28   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.492
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frost

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Mannen og jeg diskuterte om vi har sett en nyere Disney- film der jentene ikke får Barbie til å se lubben ut i forhold. Vi kom ikke på noe, men jeg innbiller meg at Dreamworks og Universals har bedre track record der. Eller husker jeg bare feil?

Man har jo Modig (selv om hun gjennomgår samme barbiefisering til 2ern) og Lilo, men ellers er det skralt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:31   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frost

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man har jo Modig og Lilo, men ellers er det skralt.

Jeg husker ikke helt hun Brave-jenta, er hun sånn som Tornerose og Snehvitbi de gamle filmene, slank, men ikke aldeles uproporsjonal?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no