Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva er greia med Black Berry?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 22:43   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er greia med Black Berry?

Sjefen min har en Black Berry og han er litt sånn techfyr som må ha siste skrik. Jeg lurer derfor på hva som er greia med Black Berry? Gjør den noe andre telefoner ikke gjør?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:47   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Den var vel litt i forkant da den kom ifht crossoverfunksjoner som epost o.l., vet ikke om den harnoe forsprang i dag, eller om det bare er en "greie".

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:50   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Det er vel strengt tatt et par år siden Blackberry var siste skrik, vel?
Det var in pre android og iPhone, med mindre noe har skjedd i det siste som har gjort den in igjen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:52   #4
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det er vel strengt tatt et par år siden Blackberry var siste skrik, vel?
Det var in pre android og iPhone, med mindre noe har skjedd i det siste som har gjort den in igjen.

Da vi var i USA i 2006 hadde "alle" denne, så det er noen år siden ja. Jeg har heller aldri skjønt greia.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:00   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Tidligere var Blackberry enkelt på en del områder, og godt tilrettelagte løsninger for bedrifter. Det gjorde at mange selskaper valgte det i USA.

I dag er de vel bare en skygge av seg selv på en måte, men leverer riktignok, i noen markeder, en telefon med tilhørende tjenester som for en del brukere gjør den aktuell. Og sikkerhet skal være bedre i varetatt i henhold til bedriftsbruk enn for en del andre alternativer.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:12   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.301
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

De har vel hatt gode krypteringsløsninger og sånt, men vet ikke om de har noe forsprang lenger. De har tastatur, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:25   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Jeg måtte humre litt nå, Blackberry var vel siste skrik for en del år siden i UK og USA (før Iphone og android). Det er dog interessant at den aldri tok av i resten av Europa som den gjorde i UK.

U2 ble jo sponset av Blackberry i 2008 tror jeg det var? Da hadde de i alle fall en enormt stor markedsandel.

Britisk offentlig sektor bruker også Blackberry fortsatt i stor grad den dag i dag. Jeg blir stadig fortalt hvorfor, og hva som er tilleggsverdien av å bruke Blackberry i stedet for andre mobiler, men med mine meget begrensede tekniske kunnskaper klarer jeg aldri å gjenfortelle .....

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 08:54   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg måtte humre litt nå, Blackberry var vel siste skrik for en del år siden i UK og USA (før Iphone og android). Det er dog interessant at den aldri tok av i resten av Europa som den gjorde i UK.

U2 ble jo sponset av Blackberry i 2008 tror jeg det var? Da hadde de i alle fall en enormt stor markedsandel.

Britisk offentlig sektor bruker også Blackberry fortsatt i stor grad den dag i dag. Jeg blir stadig fortalt hvorfor, og hva som er tilleggsverdien av å bruke Blackberry i stedet for andre mobiler, men med mine meget begrensede tekniske kunnskaper klarer jeg aldri å gjenfortelle .....

Det har med hvilke land Blackberry har tilbyd sine backend-tjenester for telefonene, og evt. tidspunktet de kom inn på markedet. I noen land ble det vel sent...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 00:06   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Jeg har alltid sett på Blackberry som "de impårtnes telefon". Dvs. aksjemeglere, eiendomsmeglere og investorer. *farget av dårlige amerikanske b-filmer*.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:48   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har alltid sett på Blackberry som "de impårtnes telefon". Dvs. aksjemeglere, eiendomsmeglere og investorer. *farget av dårlige amerikanske b-filmer*.

Det er det jeg tenker og. Sjefen har jo.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 06:58   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Firmaet mannen jobbet i frem til i høst brukte Blackberry. De var ekstremt opptatt av sikkerhet og jeg tror det er grunnen til valg av mobil.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 07:57   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.503
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Firmaet mannen jobbet i frem til i høst brukte Blackberry. De var ekstremt opptatt av sikkerhet og jeg tror det er grunnen til valg av mobil.

Jepp, det er min erfaring også. BlackBerry er brukt mye i banker og investeringsselskaper blant dem som måtte ha høy sikkerhet på telefonen. Men nå i det siste har mange av dem gått over til andre smarttelefoner, så jeg vet ikke om det er et så stort konkurransefortrinn lenger.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 07:24   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Hehe, jeg datet en som jobbet i City Bank for 7 år siden, han hadde Black Berry.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 20:42   #14
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Ingen andre telefoner kan tilby noe i nærheten av samme sikkerhet såvidt jeg har forstått.

En i familien er sjef i et internasjonalt firma... Han har blackberry...
Vanlige ansatte har Iphone o.l.
Iphone var ikke et alternativ for han iflg it avdelingen sa han.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 20:52   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Jeg tror Blackberry er litt sånn roots. Autentisk biznizmann, liksom. Mer snobbete enn noe annet, egentlig. Jeg møter mange med Blackberry i forbindelse med jobb, og de har ofte litt mer konservativ dress enn HTC- og iPhonefolket. :fordomsfull:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:01   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.967
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Åh, det var noen som la ut en sånn morogreie her eller på facebook om de forskjelige smarttelefonsystemene og type mennesker. Noen som vet hva jeg mener? Det var et slags moroskjema.

Broder`n har Blackberry. Han jobber i bank. Jeg forbinder Blackberry med James Bond. Har han hatt det i en film?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 07-12-11 kl 21:11.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:04   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.967
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Man kan sin google.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:49   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Man kan sin google.

Denne må jeg poste på Face!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 20:12   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Man kan sin google.

Fantastisk.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:09   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Black Berry?

Hvis jeg ikke har misforstått har endel store firmaer Blackberry, fordi den kan knyttes opp mot en egen Blackberry-server. Derfra kan sikkerhetsansvarlig gradere informasjon samt slette alt på telefonen i sanntid, og sette opp egne krypteringsnøkler på mail med mer, på denne måten blir det en veldig sikker løsning. Tror de fortsatt har dette fortrinnet, gitt at det kommer i kombinasjon med serverløsningen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no