Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 13:49   #1
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Vi leverte i dag i barnehagen i hver vår etasje som vanlig. Da jeg kom ut fra avdelingen til minstemor, kjente jeg en skikkelig sterk "klor"-lukt, som da viste seg å være fra en bil med motoren i gang på barnehagens parkeringsplass tett ved barnehagen. Min mann ber mannen i bilen (en far) om å slå av motoren. Det skjer ikke noe. Han ber på nytt han om å slå av motoren. "Jeg hørte hva du sa første gang" svarer mannen surt, og slår da av motoren i det jeg kommer dit. I det vi setter oss inn og skal kjøre, slår han den på igjen.

Da snakker vi på parkeringsplassen til BARNEHAGEN, kalde biler, avgass fra forbrenning i motor er høy, mange små i eksoshøyde, og mye åpning av dører og bagasjerom.

Det er viktig å stå på krava folkens. Jeg håper denne faren var fornøyd med seg selv da han dro.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:07   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Det der er så tullete. I vår barnehagen har det gått ut skriv om at det er ikke lov og la bilen stå på tomgang på parkeringsplassen der. Det var flere som bare lot bilen sto og gå når de gikk inn og leverte på kalde dager, uten at noen var i bilen også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 13:05   #3
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det der er så tullete. I vår barnehagen har det gått ut skriv om at det er ikke lov og la bilen stå på tomgang på parkeringsplassen der. Det var flere som bare lot bilen sto og gå når de gikk inn og leverte på kalde dager, uten at noen var i bilen også.

Same her.. Var faktisk ein som argumenterte med at om han stoppa bilen so ville den sleppe ut meir gassar osv og være meir skadeleg for miljøet når han då starta den igjen enn om han lot stå å gå på tomgang

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:37   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Så irriterende fyr. Jeg ville sagt i fra til barnehagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:44   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Jeg hadde også sagt i fra til barnehagen. Makan til hensynsløs dust.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:52   #6
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Ja har maila styrer nå. Typisk Dronning-ting å foreta seg.
Men når folk er så teite.

Mannen pleier å skru av motoren i biler som står og går uten noen folk i utenfor barnehagen. Han er litt tøffere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:23   #7
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Han hadde kommet på vrangsiden av meg ganske fort med den holdningen der, ja.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:04   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Det vil vel avhenge ganske mye av hvor parkeringsplassen er?
Vi lar alltid bilen stå å gå om vinteren.
Bilen min er ikke i så god stand at jeg kan sjangse på at den starter uten videre i 20-35 minus grader. I tillegg hadde den en feil som tapper batteriet.
Hadde en eller annen gjøk stoppet bilen mens jeg var inne å leverte hadde jeg blitt aldeles rasende!! Tenk om jeg hadde stått der med en nyfødt på armen, 30 minusgrader og ingen bil som gikk? Fordi et nek skulle leke politisk korrekt?
Nei vettu hva!
Vi har opplevd at det var skiltet i den andre barnehagen og der parkerte jeg selvfølgelig langt unna, når bilen sto å gikk.

Forresten så avgir en kaldstart langt mer avgasser enn om bilen får stå å gå noen minutter mens man leverer i barnehagen.
Så det så

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:56   #9
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det vil vel avhenge ganske mye av hvor parkeringsplassen er?
Vi lar alltid bilen stå å gå om vinteren.
Bilen min er ikke i så god stand at jeg kan sjangse på at den starter uten videre i 20-35 minus grader. I tillegg hadde den en feil som tapper batteriet.
Hadde en eller annen gjøk stoppet bilen mens jeg var inne å leverte hadde jeg blitt aldeles rasende!! Tenk om jeg hadde stått der med en nyfødt på armen, 30 minusgrader og ingen bil som gikk? Fordi et nek skulle leke politisk korrekt?
Nei vettu hva!
Vi har opplevd at det var skiltet i den andre barnehagen og der parkerte jeg selvfølgelig langt unna, når bilen sto å gikk.

Forresten så avgir en kaldstart langt mer avgasser enn om bilen får stå å gå noen minutter mens man leverer i barnehagen.
Så det så

Forsåvidt. Men her var det jo ikke snakk om at det var kaldere enn i frysern og en sliten bil parkert i god avstand. Snarere det motsatte på alle punkter. Så da bør ikke PK være et skjellsord akkurat.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:08   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Det er en grunn til at barnehagen oppfordrer foreldre til å skru av motoren når de leverer barna. Dessuten har aldri jeg klart å levere barna mine på 2-3 minutter, så bilen kan stå på tomgang i 10 minutter den. Det er ikke særlig sunt.
Jeg har også hatt gammel og dårlig bil, som ikke kunne stoppes når den var kald med fare for at jeg ikke fikk den i gang igjen.
Motorvarmer er en fin ting. Da er motoren varm FØR man kjører til barnehagen. Problem løst.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:10   #11
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Motorvarmer er en fin ting. Da er motoren varm FØR man kjører til barnehagen. Problem løst.

Godt poeng. Da slipper du å føle at du må stå på tomgang for miljøets skyld også.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:30   #12
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.090
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Floksa: Når man har kjørt TIL barnehagen så har ikke motoren rukket og bli kald mens man er inne og henter barna, så det er jo ikke snakk om noen kaldstart akkurat.
Jeg foreslår at dere reparerer bilen så dere slipper og forurense på tomgang utenfor barnehagen.

Og til de som skrur av motoren. Både på egne og andres biler.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:42   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Forresten så avgir en kaldstart langt mer avgasser enn om bilen får stå å gå noen minutter mens man leverer i barnehagen.
Så det så

Det er forsåvidt sant, i hvert fall på eldre biler, men utenfor en barnehage så er det vel som oftest faren for at eksosen kommer inn luftekanalene som er årsak til at tomgangskjøring ikke er ønsket. En kaldstart utenfor avgir ikke så mye eksos at det vil merkes inn.

Jeg kan la bilen stå på tomgang her hjemme mens jeg skraper is, og om jeg står og venter i gitte situasjoner. Men aldri lenge, og jeg går aldri fra bilen med motoren i gang. Til det er jeg nok litt for glad i bilen min gitt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:47   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det er forsåvidt sant, i hvert fall på eldre biler, men utenfor en barnehage så er det vel som oftest faren for at eksosen kommer inn luftekanalene som er årsak til at tomgangskjøring ikke er ønsket. En kaldstart utenfor avgir ikke så mye eksos at det vil merkes inn.

Jeg kan la bilen stå på tomgang her hjemme mens jeg skraper is, og om jeg står og venter i gitte situasjoner. Men aldri lenge, og jeg går aldri fra bilen med motoren i gang. Til det er jeg nok litt for glad i bilen min gitt.


Og den ser jeg helt klart og da vi hadde mellomste i en barnehage der dette var et problem, respekterte vi det selvfølgelig og parkerte lant unna

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:00   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Dengang minsten gikk i barnehage var det også noen foreldre med gamle biler som lod dem stå i tomgang mens de leverte. Da ba jeg en stille bønn om at de snart måtte få råd til ny.

Ellers slutter jeg meg helt og holdent til de som stenger av motor på tomgangskjørende biler.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:09   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva miljøaspektet angår, så går det nok opp i opp med vår manglende bruk av fly. Vi flyr ca 4 timer hvert 4 - 5 år....

Ja, da er det selvsagt helt greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 13:10   #17
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Kjenner jeg blir provosert av slike tråder!

I vår barnehage har de bedt om at folk slår av motoren når de er inne og leverer barna. Til tross for dette er det noen som fremdeles gjør det. Barnslig og egoistisk, tenker jeg.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 13:16   #18
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.090
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Floksa: I stedet for å henvise til lovverket for å rettferdiggjøre at du lar bilen stå og gå unødig på tomgang, bør du heller ta en titt på Kardemommeloven:
"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill...."

Det er ikke alt som står i loven - som for eksempel å ta hensyn til andre mennesker rundt deg.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 13:38   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det vil vel avhenge ganske mye av hvor parkeringsplassen er?
Vi lar alltid bilen stå å gå om vinteren.
Bilen min er ikke i så god stand at jeg kan sjangse på at den starter uten videre i 20-35 minus grader. I tillegg hadde den en feil som tapper batteriet.
Hadde en eller annen gjøk stoppet bilen mens jeg var inne å leverte hadde jeg blitt aldeles rasende!! Tenk om jeg hadde stått der med en nyfødt på armen, 30 minusgrader og ingen bil som gikk? Fordi et nek skulle leke politisk korrekt?
Nei vettu hva!
Vi har opplevd at det var skiltet i den andre barnehagen og der parkerte jeg selvfølgelig langt unna, når bilen sto å gikk.

JEg ville ikke tatt sjansen på å bruke en så dårlig bil med så små barn - spesielt hvis det var så kaldt. Her høres det vel ut som en bil som strengt tatt ikke burde vært på veien. Hva om du så måtte gjøre en nødnedbremsing på en hovedvei og i reaksjonen kvelte bilen? Eller ved et uhell kveler bilen ut av et kryss - skal du da, som et skikkelig nek, bli stående å hindre trafikken, og du var i utgangspunktet klar over at det var et problem med bilen?

Sitat:

Forresten så avgir en kaldstart langt mer avgasser enn om bilen får stå å gå noen minutter mens man leverer i barnehagen.
Så det så

Dette blir i basis egentlig litt tull. Med den korte tiden man er inne i barnehagen blir ikke motoren spesielt mye kaldere. En motor blir også raskere varm ved at den kjøres varm. Strengt tatt bør man ikke "tomgangsvarmkjøre" dieselbiler.

Og her må man også se klare forskjeller mellom avgasser i form av co2 og partikkelutslipp m.m. fra en dieselbil.

Duster som lar bilene stå å gå på tomgang er også et element som er med på å gjøre forsikringen dyrere for andre pga. lette tyverier.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:36   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Jeg tror jeg hadde stått og sniffet, jeg ELSKER bensin-, klor- og eksoslukt.
Men nei, det kunne ikke falt meg inn å la bilen gå på tomgang slik han gjorde, for et nek.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no