|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
17-05-11, 00:32 | #1 |
Prettiest mess ever seen
|
Min datter forstår meg ikkeHun tror nemlig at mamma kan alt. Særlig når det gjelder kakebaking. Og siden jeg var dum nok til å sitte sammen med henne og iPad-en da jeg spurte hva hun ønsket seg, har vi nå sett denne 38 ganger. (Kilde: youtube.com) Såh. Jeg skal lage prinsessedukkekake. Jeg kan fremdeles bruke Toro, ikke sant? Det kan vel fint være en sjoko-inside med kvalm rosa krem på? Vil noen virkelig spise sånt? Det er nok greit å lage litt ekstra muffins.
17-05-11, 00:43 | #3 |
Personlig pessimist
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg begikk denne til liksomniesen:
17-05-11, 00:52 | #4 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
|
Sv: Min datter forstår meg ikke
Du har gjort nær sagt det samme som jeg gjorde i fjor da min yngste datter like før 6-årsdagen kom med et bilde hun hadde funnet på nettet av en slik kake ( "i bare googla, i, mamma!")
17-05-11, 00:45 | #5 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeLykke til! Syns det så tørt ut uten skikkelig fyll mellom lagene jeg da. Sjokoladekake fra Toro går sikkert fint
17-05-11, 00:47 | #6 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeNiobe!
17-05-11, 00:54 | #7 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
|
Torokake med rosa smørkrem både mellom lagene og rundt kaka. Det holder dukka i, skal man si, rett posisjon.
17-05-11, 00:54 | #8 |
Personlig pessimist
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeDet er bare blåbær. Jeg var innom en fase i prosessen, der jeg prøvde å forklare Barbie at vi dessverre så oss nødt til å amputere bena hennes rett under knærne. Hun er latterlig høy!
17-05-11, 00:58 | #9 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeLinn Hæænsen bruker 2 runde former og en glasskål, da står den jo i det minste.
17-05-11, 01:07 | #12 |
Audacious
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeHer får man kjøpt sånne kaker ferdige på nærmeste supermarked. I de skrekkeligste farger. Til gutta kan man kjøpe surfekaker med airbrushet blått hav på.
17-05-11, 09:32 | #14 |
Mother of Dragons
|
Jepp, det er det enkleste. Og så har de dukker som er lagd for dette, hvor underkroppen er en pinne som du stikker ned i kaken, da slipper du å lage hull og den blir mer stabil.
17-05-11, 01:54 | #16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeSå snill du er! Jeg tenker å lage en slik prinsessekake til Tuppa mi når hun fyller 3, men det blir nok med mmf eller sukkerfondant (og smørkrem under). Fant noen fine bilder på www.villaperlesukker.no. |
17-05-11, 08:57 | #17 |
Personlig pessimist
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeTakk! Å pynte kaka med MMF tok noen minutter. Jeg er ikke typen til å dandere rosa krem i pene lag på noe sånt. Og smørkrem smaker best som sjokoladesmørkrem, og det er vanskelig å farge fint.
17-05-11, 09:02 | #18 |
Passiv
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg gleder meg til nieses bursdag kjenner jeg! Nå har jeg noen å lage slik kake til |
17-05-11, 09:39 | #19 |
kamerat
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeMine døtre har heldigvis ikke sett disse ennå. Derimot har jeg fått en bestilling på «en kake med alle tegneseriefigurene som mamma får plass til».
17-05-11, 09:43 | #20 |
Passiv
|
Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg kan bare si at Galtvortkaken eldste hadde til åtteårsdagen tok ti timer å lage. Ti timer, mann. Den var ikke engang lik borgen i filmen. Bare det å få til steinfarget smørkrem. |
|
|