Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør vi?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-15, 22:53   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.637
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva gjør vi?

Sønne har bursdag snart. Han er veldig redd for en gutt i klassen, fordi han gjentatte ganger har slått han. (Dette vet skolen om, men gutten slår selvfølgelig ikke når noen ser det, så de får ikke stanset det)

Sønne her i huset vil IKKE for alt i verden ha denne gutten hjem i bursdagsselskap. Han vil heller droppe feiringen enn å ha han her.... Hva i all verden skal vi gjøre med dette? Vi kan la være å invitere alle guttene og heller velge å be vennegruppa. Men da kommer jo ikke bestevennen.... hva gjør man?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 23:04   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.980
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Jeg hadde invitert alle guttene og passet litt ekstra godt på den gutten som har slått før. Pass på å ha nok opplegg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 23:12   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.274
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg hadde invitert alle guttene og passet litt ekstra godt på den gutten som har slått før. Pass på å ha nok opplegg.


Enig, slik hadde vi også gjort det.



Vi hadde forøvrig samme problem i fjor hvor en gutt i klassen plaget storebror, men selvsagt ikke når andre så det (dog innrømmet han det han hadde gjort da læreren konfronterte ham). Skolen og SFO tok dette svært alvorlig og innførte flere tiltak og det sluttet umiddelbart. Ikke aksepter at skolen ikke kan gjøre noe bare fordi de ikke ser det, gutten din skal ha det bra på skolen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 23:10   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.950
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Inviterer alle og holder ekstra oppsyn med han som slår, evt sier han må ha med en av foreldrene.

Det gjorde vi da sønnen vår opplevde det samme, bursdagen gikk greit.Ingen slag der, nå to år etter har de blitt gode venner.


Sist redigert av Chablis : 14-04-15 kl 23:23.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 23:21   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Selvsagt skal man ikke måtte invitere noen som slår i sin egen bursdag. Selvsagt, selvsagt ikke. Er dere ikke kloke, folkens?!

Jeg hadde enten invitert alle, bortsett fra ham som slår (og klarert dette med guttens foreldre i forkant), eller invitert vennegruppen pluss bestevennen(e). Eller bare de nærmeste vennene, uavhengig av gruppetilhørighet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:10   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.950
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Selvsagt skal man ikke måtte invitere noen som slår i sin egen bursdag. Selvsagt, selvsagt ikke. Er dere ikke kloke, folkens?!

Jeg hadde enten invitert alle, bortsett fra ham som slår (og klarert dette med guttens foreldre i forkant), eller invitert vennegruppen pluss bestevennen(e). Eller bare de nærmeste vennene, uavhengig av gruppetilhørighet.

Vi har forskjellige meninger, det betyr ikke at det ene er mer rett enn det andre.
Jeg velger å dele vår erfaring med det, for det fungerte for oss, det fungerer ikke nødvendigvis for alle men det betyr da ikke at jeg kan si hvordan vi gjorde det likevel.

Å utelate en hadde jeg uansett ikke gjort så lenge det er snakk om små barn, da hadde jeg heller tatt det andre alternativet.


Sist redigert av Chablis : 15-04-15 kl 08:36.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:33   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.730
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Selvsagt skal man ikke måtte invitere noen som slår i sin egen bursdag. Selvsagt, selvsagt ikke. Er dere ikke kloke, folkens?!

Jeg anser meg som normalt klok og hadde selvsagt forsøkt å løse det med invitasjon også når det gjelder barn som slår.

Noen barn kan for eksempel slå og har dårlig impulskontroll i forbindelse med medisinbytte for ADHD. Ikke tale om jeg hadde latt min unge trumfe gjennom å ikke la dette barnet være det eneste som ikke kom, uansett hvor redd mitt barn hadde vært. Da hadde det blitt mindre gruppe invitert eller å invitere dette barnet med foreldre evt. forsterkning.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 04:41   #8
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.516
Blogginnlegg: 336
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Hvor gamle er de? Dersom det er snakk om små barn (1 el 2 klasse feks) tenker jeg at det å invitere alle er riktig, og gjerne insistere på at den som slår feks har med en foreldre. Er det eldre barn, er jeg enig med Teofelia - men samtidig usikker på hvor mye eldre barnet må være for å koble det å slå med å ikke bli invitert i bursdag.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 06:27   #9
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Ja, det avhenger av alder - men jeg er mest enig med Teofelia. Skal gutten inviteres likevel måtte det vært hvis man var 100 prosent sikker på at en forelder var med og at denne var "commited" til å sitte limt på barnet sitt under bursdagen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 07:15   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Problemet er at bursdagsbarnet vil grue seg i forkant, uansett hvor mye man helgarderer seg under selskapet.

Jeg syns ellers at det er en helt grei lekse for et barn å lære, at dersom du slår noen, så kan du ikke regne med å bli inkludert i vedkommendes bursdagsselskap.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 07:17   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.633
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Problemet er at bursdagsbarnet vil grue seg i forkant, uansett hvor mye man helgarderer seg under selskapet.

Jeg syns ellers at det er en helt grei lekse for et barn å lære, at dersom du slår noen, så kan du ikke regne med å bli inkludert i vedkommendes bursdagsselskap.

Jeg er helt enig med teofelia. Greit nok med inkludering, men skal virkelig få slippe å være redd for å bli slått i sin egen bursdag. Om det i det hele tatt skulle vært aktuelt at denne gutten skulle komme så hadde jeg forlangt at en av foreldrene også var tilstede og fotfulgte gutten hele tiden.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:24   #12
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Selvsagt skal man ikke måtte invitere noen som slår i sin egen bursdag. Selvsagt, selvsagt ikke. Er dere ikke kloke, folkens?!

Jeg hadde enten invitert alle, bortsett fra ham som slår (og klarert dette med guttens foreldre i forkant), eller invitert vennegruppen pluss bestevennen(e). Eller bare de nærmeste vennene, uavhengig av gruppetilhørighet.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Problemet er at bursdagsbarnet vil grue seg i forkant, uansett hvor mye man helgarderer seg under selskapet.

Jeg syns ellers at det er en helt grei lekse for et barn å lære, at dersom du slår noen, så kan du ikke regne med å bli inkludert i vedkommendes bursdagsselskap.

Enig i begge disse!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 07:40   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.239
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Også enig med Teofelia. Jeg ville definitivt ikke invitert folk som pleide å slå meg hjem i bursdagen min.

Ser dere ikke at gutten ønsker dette så lite at han er villig til å la være å feire bursdag? Og så sier dere at gutten som slår skal komme uansett? Bursdagsgalskapen på sitt verste.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 07:50   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.100
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Eg har ein kollega som bakataler meg, men eg lar ho komme i bursdagen min likevel. Nei fy søren! Enig med dei siste her. Kvifor skal ein uskyldig part måtte gå og grue seg til ein eigen bursdag?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 07:51   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.100
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Vennegruppa pluss bestekamerat?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 07:52   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Jeg ville invitert vennegruppen + bestevennen. Ville ikke invitert en person barna var redd for i bursdagen. Det er jo helt hjerterått å gjøre noe sånt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:02   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.392
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Jeg ville ikke klart å invitere alle unntatt en. Uansett hvor mye jeg hadde informert foreldrene om hvorfor. Hva om denne gutten slår de aller fleste og ikke blir invitert i noen bursdager?

Jeg ville invitert ham også, men bedt om at han hadde med seg foreldrene.

Samtidig forstår jeg problemstillingen veldig godt. Knerten har også noen i klassen som han virkelig ikke vil omgås, og har foreslått at han i neste bursdag inviterer fotballaget istedenfor gutta i klassen. Fotballaget inkluderer de to beste klassekompisene, men ellers ingen fra klassen. Flere på fotballaget gjør dette allerede, for de er en fin og sammensveisa gjeng uten noen sånne problemstillinger overhodet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:04   #18
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.840
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Vennegruppe + bestevenn ville jeg gått for.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:05   #19
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Jeg får en vond følelse i magen når folk foreslår å utelate enkeltbarn, selv om dette barnet slår. Nå vet vet vi ikke om dette barnet har en eventuell diagnose, men min mellomste er en gutt som kan lange ut med armen om han blir usikker/frustrert/forvirret. Han har en diagnose på autismespekteret. Jeg (og han) hadde blitt knust om han hadde blitt utelatt fra en bursdag alle andre skulle i. (Vi har dog vært åpne om hans diagnose i form av et skriv til alle foreldre.)

Da er løsningen med vennegruppe+bestekamerat bedre, syns jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:33   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.726
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Hadde aldri utelatt en. Da hadde jeg heller gått for vennegruppe pluss bestevenn. De er ganske små er de ikke?

Det jeg hadde prøvd på er å snakke med foreldrene til gutten og forklart situasjonen sånn at de ble med på bursdagen. Og laget et opplegg man ble enig med bursdagsbarnet om. Både vi og kompisen til junior har vært i dette dilemmaet og ingen av oss ga oss på dette og det gikk veldig fint med tett oppfølging underveis. Kompisen var sånn som din at han egentlig nektet å ha bursdag om x kom, men de fikk pratet en god del om det og laget opplegg. Det gikk som sagt greit. Junior var ikke så steil, men har også slitt med samme gutt. Allikevel ikke noe tema å utelate. Faktisk så snakket junior om det i år at det var leit at x nok ikke ble invitert alltid og at han trodde han bare ble mer lei seg og sint av det.

Snakker her om seks/sjuåringer. Er de tretten så blir det jo litt annerledes.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no