|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
07-10-06, 22:26 | #1 |
Epikur
|
Skikkelige blundere og andre artige mathistorierVel, vel, vel.... Vi må jo tøyse litt også, gjøre narr av oss selv og andre. Dette er en bekjennelsestråd etter mønster etter NM ("Kaller du meg en dårlig kokk"), men det er også lov å fortelle om andre.
07-10-06, 22:32 | #4 |
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg husker forresten at mannen og jeg skulle tilberede vår første romantiske lørdagsmiddag (biff og bakte poteter, må vite ... ). Fant ut litt for sent at vi hadde forvekslet pepperboksen med kanelboksen. Trodde vi hadde ødelagt biffen, men biff med kanel smakte mye bedre enn forventet.
07-10-06, 23:20 | #5 |
flisespikker
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
Eventuelt så var dere enda mer forelsket enn dere var klar over.
07-10-06, 23:31 | #6 |
Fola Blakken
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDet går fremdeles gjetord om min fantastiske 'Key Lime Pie'. Den skulle inneholde en viss mengde limesaft. Jeg kjøpte MANGE lime, og presset og styrte lenge. Kaken ble rett og slett så bitter at spyttkjertlene slo krøll på seg, og tårene stod i øynene på ofrene(mann og to stebarn). Min kokkevenninne sier at limesaft fåes på flaske og er tilsatt sukker .
07-10-06, 23:31 | #7 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier Her sto det mye morsomt! |
08-10-06, 12:08 | #8 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJa, jeg skulle holde min egen bursdag i min (og ex) første leilighet, og skulle da være så voksen at jeg lagde bløtkake. Det sa nemlig min mor at enhver med respekt for seg selv kunne lage til bursdag.
08-10-06, 15:49 | #9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierFørste gang vi lagde steik så inviterte vi min svoger,svigerinne og to barn på middag. Steiken var 0,7 kg. og skulle holde til 4 voksne og tre barn.
15-10-06, 12:17 | #10 |
Tankefull
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg har nok noen blundere jeg også, men kommer ikke på noen akkurat nå.
07-10-06, 22:33 | #11 |
♡
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierMamma skulle lage 50 liter kakao som bidrag til speiderturen og forbyttet selvfølgelig sukkeret med salt.
07-10-06, 22:39 | #12 |
Epikur
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg fant den! Min svigermors schlägermeny!
07-10-06, 22:43 | #13 |
Glamorøs
|
07-10-06, 22:45 | #14 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
07-10-06, 22:48 | #15 |
Kontrollfrik
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierMannen min laget forresten brownies i langpanne en gang. Den ble såpass godt stekt, kan man si, at det ikke var mulig å få kaka ut av formen. Ikke engang etter å ha bløtlagt den i såpevann noen timer. Vi måtte kjøpe ny langpanne. |
07-10-06, 22:47 | #16 |
Epikur
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDet morsomste med svigermors schlägermeny er at hun faktisk er skikkelig fornøyd. Så det er ren og rå humor å spise der. Selv om det er skikkelig vondt.
07-10-06, 22:51 | #17 |
Kontrollfrik
|
Det minner meg om den gangen jeg hadde laget en kjempeporsjon lasagne i en diger ildfast form. Idet mannen tok den ut av ovnen, glapp den selvsagt ut av hendene hans og landet opp ned på golvet. Det var litt av et syn. Jeg skal ikke si hva det lignet mest på. |
21-10-06, 22:34 | #18 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
|
Jeg lover deg, dette er noe av det absolutt festligste, rasende hysterisk morsomme lesestoff jeg har hatt på lenge! Jeg ler så tårene triller og sambo lurer på hva i all verden det er som er så morsomt at jeg har Alice Cooper-øyne av all mascaraen som bare renner og renner (dritlekkert..)
07-10-06, 22:31 | #19 |
Pen. Så det så.
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg prøvde å lage brød jeg da... Inne på et annet forum stemte kjerringemnene til og sa at jeg måtte lage flytende deig. Så flytende at jeg visstnok skulle helle over i formene. Jadda. Jeg tok det bokstavelig og endte med dette. |
07-10-06, 22:33 | #20 |
Glamorøs
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierÅ lage potetpai i sånn rund kakeform med løs bunn er heller ingen strålende idé. Hvertfall ikke hvis kakeformen er litt forslått. Alle potetene, deigen, melk, ost osv er ganske tungt og når man skal løfte hele greia fra benken kan det skje at bunnen faller ut. Det blir veldig sølete. Det er fryktelig vanskelig å tørke en rennende blanding av melk, fløte, cottage cheese og ost ut fra en varm ovn og en varm ovnsdør.
|
|