Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 23:43   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Ja, altså grunnen til at jeg spør er selvfølgelig fordi jeg ikke har lest den selv.

På ukeplanen til andreklassingen vår står det at "de nå skal jobbe med Astrid Lindgren og i den forbindelse skal de ha høytlesning av Brødrene Løvehjerte. Om det er noen av foreldrene som har noen innsigelser mot dette ønsker de å få beskjed snarest."

Så da lurer jeg jo på om jeg bør ha innsigelser da? Er den skummel eller kontroversiell på andre vis? Hadde de ikke skrevet det slik ville jeg bare tenkt :"Så flott, han får med seg litteratur som alle har et forhold til". Ja, det vil si alle unntatt mamma da...:vurderer å løpe til biblioteket i morgen tidlig:

Kan noen gi meg et kort resyme, og si fra om hva jeg evt. kan vente meg?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:53   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Jeg har lest den for min (den gang) ferske andreklassing, så jeg synes ikke det er grunn for innsigelser.

Den hander om Kavring og Jonatan Løvehjerte, som etter sin død kommer til Nangiala, der det ennå er "eventyrenes og leirbålenes tid". Dessverre viser det seg at deti Nangiala også "finnes eventyr som ikke skulle ha lov å være til": Halve befolkningen er undertrykket av den onde Tengil, som med hjelp av sine svarte tengilsmenn og den fryktelige dragen Katla holder innbyggerne i Klungerdalen undertrykket og i slaveri. Boken er en klassisk "comming of age"-historie og handler om kampen mellom det onde og det gode, om et varmt brødreforhold og om å overvinne egen angst. I tillegg er det et veldig spennende eventyr.

Det er en nydelig bok, og hvis du ikke har lest den tidligere, bør du absolutt gjøre det nå. Det er en av mine favorittbøker, og ikke bare i sammenligning med andre barnebøker.


Sist redigert av Teofelia : 27-05-10 kl 00:39.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:56   #3
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Synes nå boka var mer spennende enn de blå strekene, det var digresjonen.

synes ikke det er for tidlig å lese boka for andreklassinger.
De går jo ikke dypere i tema enn de er modne for

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:59   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.091
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Det er en fantastisk bok. Jeg har nettopp lest den høyt for 3.-klassingene mine (hvorfor vi ikke har gjort det før forstår jeg bare ikke ), og de var fjetret. Den er ikke skumlere enn Mio min Mio, og den taklet mine fint i 1. klasse.

Det er mulig noen vil ha innsigelser pga liv etter døden-tematikken?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 00:02   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Jeg vil karakterisere den som mindre skummel enn Mio min Mio - og adskillig mer spennende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 00:18   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg vil karakterisere den som mindre skummel enn Mio min Mio - og adskillig mer spennende.

Enig på begge punkter. Adskillig bedre skrevet også, vil jeg si. (Mio, min Mio hadde ikke holdt seg så godt som mange andre gamle favoritter da jeg nylig leste den høyt igjen. Mest språklig, egentlig.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 00:08   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Min 2. klassing har filmen, og da er ein av favorittane. Me skal lesa boka og, må bare bli ferdig med Narnia først.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 00:15   #8
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Jeg har lest den til gutten min som blir fersk skolegutt til høsten.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 00:17   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Jeg gjetter at det er liv-etter-døden-tematikken som er grunnen til at de spør etter innsigelser - det, og så det at boken faktisk begynner med først at høyt elskede storebror Jonatan dør i en brann, og så dør Kavring/Karl av en sykdom noen uker/måneder senere. Ja, og så det at boken slutter med at Jonatan har blitt lammet av dragen, og vet han snart kommer til å dø, så han ber Kavring om å hoppe utfor stupet med ham, slik at de dør begge to og dermed kommer til den "neste verdenen" sammen. Jeg vet at en del har reagert på å i praksis avslutte en barnebok med et felles selvmord, selv om jeg selv ikke synes dette er problematisk. Jeg synes boken er kjempeflott, og at den passer veldig godt for den aldersgruppen - vår egen andreklassing fikk den lest for seg tidligere i år, og var veldig fenget av den.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:30   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.403
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

... - det, og så det at boken faktisk begynner med først at høyt elskede storebror Jonatan dør i en brann, og så dør Kavring/Karl av en sykdom noen uker/måneder senere.

Jeg er en særdeles sart sjel når det kommer til bøker og filmer. Jeg forsøkte å lese Brødrene Løvehjerte som barn, og måtte gi meg etter denne starten fordi jeg gråt så inderlig (og ikke sluttet med det på noen dager). Jeg har til dags dato ikke klart å lese boka, men det er ganske mange år siden sist jeg prøvde.

Vi har kjøpt boka til snuppa, men venter litt til. Jeg vet at det egentlig er en nydelig bok.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:32   #11
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Jeg har lest den for mine to og skal lese den igjen snart. Den er fantastisk!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:38   #12
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Jeg leste den til andreklassingen for litt siden, og hun elsket den så mye at hun leser den på egen hånd nå.

I begynnelsen av boka var hun litt usikker på om hun ville høre videre, og den førte til en del Samtaler, men det er jo flott også da.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 09:03   #13
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.878
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Helt enig i at det er en vakker bok. Min eldste datter ble imidlertid så skremt av denne boken da hun var 8 år, at vi måtte legge den bort ett års tid ca, for så å ta den frem igjen. Det var ikke starten av fortellingen som skremte henne (den er så vakker og mollstemt), men spenningen som bygget seg opp underveis. Men hun er veldig var på inntrykk, altså. Nå er hun nesten 12 år og leser Frøken Detektiv, men bare tidlig på kvelden (tror det må være før kl 18), og så må hun være i samme rom som noen andre og helst lese Donald etterpå...
For henne ville det blitt litt for tøft med Brødrene Løvehjerte i 2.klasse på skolen, men jeg regner med at de aller fleste andre vil takle det kjempefint. Jeg ville nok valgt å vente f.eks et år, men det er igjen bare basert på erfaringen med eldstejenta vår.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:55   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.744
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Jeg syns det er en flott bok, og elsket den selv som barn. Jeg ser dog at den kan sette i gang skremmende tankerekker for endel barn, så om det skal leses i skolen bør det være rom for samtale rundt den også. Basert på hvordan eget barn er nå (som er fem og et halvt, og selvsagt kan endre seg MYE innen han er i slutten av andre klasse), så tror jeg det hadde vært best å lese boka hjemme med foreldre, eller i en liten gruppe.

Maimor, jeg syns derfor du skal løpe til biblioteket og låne den, slik at du er klar for å møte eventuelle spørsmål og undring fra barnet ditt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 09:25   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Jeg elsker Brødrene Løvehjerte, det er en helt fantastisk historie. Jeg har en seksåring som er lik mora når det gjelder det å være totalt fryktløs for skremmende filmer og bøker, så denne hadde nok vært noe for henne, tenker jeg. Det er vel helst jeg som sliter, med det at barna dør, jeg gråter bare jeg tenker på det. Stakkars mora, som mister begge barna sine med så kort mellomrom. Eldste er ikke særlig følsom oversånt sånt enda, så jeg skal jammen lese denne for henne snart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 09:26   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Brødrene Løvehjerte ga meg mitt første møte ved en side av meg som jeg den gang ikke kjente til: det å faktisk kunne leve seg så inn i en skrevet historie, og det å bli så påvirket at tårene sto i veggen omtrent.

En aldeles nydelig, rørende og spennende bok, som jeg ikke ville hatt betenkeligheter med å la en andreklassing høre.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 09:38   #17
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Tror jeg var fire eller fem år første gangen jeg leste/fikk boka lest for meg. Gleder meg som faen til guttungen blir gammel nok; vi har den (samt ymse annet av Lindgren) i hylla.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 09:50   #18
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.908
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Den fortellingen er så vakker. Jeg leste den for storeguttene mine i fjor. Da var JC ferdig med 2. klasse. (HE hadde hørt den før, men ville høre den igjen.) JC gråt og snufset i begynnelsen av boka, for det var så trist, men han ba meg lese videre, for han måtte jo høre mer.

Jeg tenker nok Skilpadda har rett i lærerens vurderinger. Og jeg synes det var hensynsfullt og fremsynt å si fra til foreldrene i forkant. Jeg begynte på boka i en 3. klasse en gang, men der var det et par sarte sjeler blant elevene, som syntes det ble alt for trist og skummelt, og som ba meg instendig om vi kunne bytte bok. Det ble for galt når de ikke klarte å spise mens vi leste, og når de fikk skumle drømmer om natta i tillegg. Så siden den gang har jeg ventet til barna er blitt eldre før jeg har lest den på skolen. Kunne godt tatt den med 5. klassen min, men har ikke fått tid. Kanskje jeg smugler den inn på leseplanen min i 6. klasse.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 09:53   #19
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Den er helt nydelig! Dere bør leie dvd-en også, og se den sammen når de er ferdig å lese boka. Det er så fin musikk, og lille Skorpan (som han heter på svensk) er så søt, så søt. Og hvis du tar på deg 80-talls brillene blir du garantert stormende forelska i Jonatan også.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:17   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Hulk, jeg begynner jo nesten å grine bare av denne tråden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no