Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reklamere på fadderbarn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-09, 22:55   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Rødme

Reklamere på fadderbarn?

Beklagar litt flåsete overskrift!

Det høyres kanskje snålt ut, men kan eg klage på fadderbarnet me har fått tildelt frå Plan? Altså me trudde me skulle få jente (kryssa av på skjema), men me har fått tildelt gut.



Det har seg sånn at storesøster i familien var i ekstase da ho fekk vite at ho skulle bli storesøster. Me sa heile vegen at det like gjerne kunne bli gut som jente. Det prella berre av. Da ultralyd viste gut, var me kjappe med å fortelle dette til henne. Det prella berre av, for det kunne jo hende legen tok feil! Etterkvart som me byrja kjøpe inn litt klær og utstyr, snakka om Lillebror i magen, diskuterte navn etc, byrja det så smått å demre for storesøster at lillebror i magen faktisk var ein bror, ein gut. Da la ho sin lit på tanta si. Det måtte jo berre vere ei jente der! Skuffelsen var stor da nevøen såg dagens lys nokre veker før Lillebror vart fødd. Igjen byrja ho å fabulere om at det kunne jo hende at det var ei jente, at legen hadde sett feil eller at babyen hadde ombestemt seg (!).

Ho var stolt og glad da Lillebror endeleg kom. Ho aksepterte det greit, men det har faktisk til den dag i dag, kome små drypp om at ho egentleg kunne tenkt seg ei søster.

Ho er veldig jentete. Veldig rart, eg var alldeles ikkje sånn, men eg synes det er flott at ho er så utruleg trygg i sin kjønnsidentitet. Ho er svært stolt over å vere jente og identifiserer seg veldig i dette.


Me har lenge hatt planar om å verve oss som Plan-fadder. For å involvere Storesøster, lot me henne ta dei vala som Plan tillet: kjønn og verdensdel. Ho enda opp på Sør-Amerika og jente (bombe!)

No har ho vore veldig opptatt, og to veker etter at me meldte oss på, kom brevet i postkassen. Ho var fra seg av begeistring, og gleda seg sånn til å få vite meir om "lillesøster". Bildet av barnet var alldeles bedårande. Ein liten pjokk frå Colombia på to og eit halvt år. Men det var gut! Og ein gut på same alder som Lillebror og nevøen.

Vedlagt ligger det ein lapp om at pga. stor pågang av fadrar, kan dei ikkje innfri ønsker om kjønn. Dette hadde vore heilt greit om me berre hadde visst det på forhånd. Det var dumt av oss å gjere eit poeng ut av å fjernadoptere eit barn av bestemt kjønn, men når Plan legger opp til dette?

Storesøster var tydeleg skuffa over å "mista" lillesøstra si, men sa det var greit. Eg har litt vondt av henne og synes det er litt dårleg av Plan å ikkje vere litt i forkant på dette.

What to do?

Betalingen er uansett den same og ein hjelper lokalsamfunnet, ikkje eitt konkret barn. Men ein får bilder og informasjon om eitt bestemt barn som ein følger opp. Eg er litt frista til å dra ein bløff om at det faktisk er ei jente i håp om at denne jentefikseringa på eitt eller anna tidspunkt roar seg ned. Eller kan me be Plan om eit bytte?


Tilgi meg om dette blir ekstremt teit, men i tillegg til å lære om andre land, andre barn, andre levekår, nestekjærlighet osb, skulle dette vere ein bitteliten kompensasjon. At ho kunne fortelle at ho hadde ei lita søster også!

__________________
Bergensis

Sist redigert av Bergensis : 14-01-09 kl 01:17. Årsak: Lagt til ein kommentar om tittel/overskrift
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:02   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Etter at vi for 10 år siden var i Kina bestemte vi oss for å fjernadoptere en jente derfra. Ringte Plan og sa vi ville ha nettop det - en jente fra Kina. Da vi fikk velkomstbrevet med bilde av barnet var det en jente fra et helt annet sted enn Kina. Jeg ringte og forklarte, og vi fikk byttet. Jeg følte meg også sånn passe teit, men det gikk i orden.
Etter noen år gikk det nok mye bedre i det lokalsamfunnet, så da fikk vi plutselig utdelt et nytt fadderbarn - fra et annet land en Kina...
Du kan jo ringe Plan og spørre?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:05   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.892
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jeg har hørt at det av en eller annen grunn er mest pop med jenter, og at det derfor "hoper seg opp" med gutter. Jeg hadde ikke byttet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:03   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Syntes ikke dere skal "reklamere" på dette. Blir litt "rike pike" syndromet dette, noe jeg syntes blir å være fadder av feil årsaker. Syntes uansett det er merkelig å skulle kompensere for at søskenet er av feil kjønn. Slik er livets realiteter. Man får ikke velge kjønn på søsken, og har man ønske om å hjelpe et vanskelig stilt barn, så bør vel det være noe av "driven", og ikke om barnet er gutt eller jente??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:04   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Øh. Min første tanke er at det høres helt teit ut, ja. Sorry.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:08   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har hørt at det av en eller annen grunn er mest pop med jenter, og at det derfor "hoper seg opp" med gutter. Jeg hadde ikke byttet.

Nei, det er meget mulig det er det som er grunnen.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Øh. Min første tanke er at det høres helt teit ut, ja. Sorry.

Ja, eg er enig i at det er litt teit (og det vart enda teitare når eg formulerte det skriftleg), men eg synes det er så dumt at Plan har gitt oss muligheten til å velge! Hadde dei latt vere å gi oss den muligheten, hadde me jo berre førebudd henne på at det (som i andre svangerskap) kan bli ei jente eller ein gut.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:08   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Det er ingen vits i å klage uansett. Plutselig får man et nytt fadderbarn. Selv opplevde jeg dette med å være Plan fadder som litt absurd, som du sier går pengene til lokalsamfunnet og ikke til et spesielt barn, så da opplevdes det for meg som bare rart å få bilder i posten.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:10   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er ingen vits i å klage uansett. Plutselig får man et nytt fadderbarn. Selv opplevde jeg dette med å være Plan fadder som litt absurd, som du sier går pengene til lokalsamfunnet og ikke til et spesielt barn, så da opplevdes det for meg som bare rart å få bilder i posten.

Åh, det er jo litt dumt. Grunnen til at me valgte Plan og ikkje SOS Barnebyer, var jo nettopp dette at det skulle vere på eit litt meir personleg nivå sånn kontaktmessig.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:13   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Åh, det er jo litt dumt. Grunnen til at me valgte Plan og ikkje SOS Barnebyer, var jo nettopp dette at det skulle vere på eit litt meir personleg nivå sånn kontaktmessig.

Aner ikke hvordan det er med SOS Barnebyer, men hos Plan får du bilder og oppdateringer om "ditt" barn. Du blir oppmuntret (men ingen tvang) til å sende brev og tegninger og en liten oppmerksomhet til jul eller ellers. Så personlig blir det jo. Og jeg regner med at når du har fått tildelt et fadderbarn tar det en god stund før det blir bytte. Vi hadde vår kinesiske fadderbarn i flere år før fikk nytt fadderbarn.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:21   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Vi er på vårt tredje Plan-fadderbarn nå, og det er ikke vi som har byttet. Vi har fått tildelt nytt hver gang "vår" familie har flyttet ut av Plan sine områder. Dermed tror jeg ikke det er noen vits i å klage. (I tillegg til at jeg synes det er småteit , av grunner som flere har nevnt før meg. )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:24   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.214
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

At de ikke kan innfri ønsker om kjønn betyr tydeligvis at de fleste vil ha jente, da.

Jeg ville aldri klagd på dette. Husker forresten at vi hadde fadderbarn da jeg var ganske liten, og at jeg hadde sett for meg at det skulle være en søt liten jente med krøller. Så var det en stor gutt, omtrent på min egen alder. Jeg lærte at han trengte hjelp og var glad for å ha faddere, selv om han ikke var liten og søt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:14   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Åh, det er jo litt dumt. Grunnen til at me valgte Plan og ikkje SOS Barnebyer, var jo nettopp dette at det skulle vere på eit litt meir personleg nivå sånn kontaktmessig.

Ja, hvis man skal ha med barna vil jeg tro at en slik personifisering er fint. (Personlig gir jeg helst penger til leger uten grenser og røde kors, altså organisasjoner hvor man ikke aner hvor pengene havner. Jeg føler ikke noe behov for å få en detaljert forklaring på hva pengene går til.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:18   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Enig med aC. Sorry, prøver å legge godviljen til men kjernen i saken er å hjelpe fattige barn så blir kjønn en grunn til å klage fordi man skal tilfredsstille forventingene til barnet sitt her hjemme?
Best jeg ikke skriver mer tror jeg.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:12   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Litt rik-pike-syndromaktig tankegang synes jeg... tenk litt på hva dere signaliserer til henne. Og til lillebror.

At hun må akseptere dette fordi det var en liten gutt som trengte hjelpen mest og ikke en liten jente, tror jeg ikke vil gjøre henne noe vondt. Tvert imot. Hun hjelper han fordi han trenger det og ikke fordi hun skal ha et fadderbarn.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:10   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Fin mulighet til å lære datteren din litt om å ikke ha preferanser for hvem man vil vise omsorg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:12   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fin mulighet til å lære datteren din litt om å ikke ha preferanser for hvem man vil vise omsorg.

Den var litt urettferdig! Det høyres ut som om ho er ein bortskjemt drittunge. Ho er ei særdeles empatisk og omsorgsfull jente! Det var me og Plan som gav henne inntrykk av at ho kunne velge kjønn.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:21   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Den var litt urettferdig! Det høyres ut som om ho er ein bortskjemt drittunge. Ho er ei særdeles empatisk og omsorgsfull jente! Det var me og Plan som gav henne inntrykk av at ho kunne velge kjønn.


Jeg uttalte meg ikke om henne i det hele tatt. Poenget mitt var at dette er en fin mulighet for denslags lærdom. For meg blir det pussig å lage et poeng av å skulle velge kjønn til å begynne med.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:23   #18
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

For meg blir det pussig å lage et poeng av å skulle velge kjønn til å begynne med.

Ja, enig!
Men når dei først gir oss valget? Me måtte krysse av på jente eller gut. Dette var på nett.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:25   #19
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg uttalte meg ikke om henne i det hele tatt. Poenget mitt var at dette er en fin mulighet for denslags lærdom. For meg blir det pussig å lage et poeng av å skulle velge kjønn til å begynne med.

Men dette er det jo Plan, som har forspeilet? Jeg må si at jeg kan skjønne hvorfor man ønsker seg et barn fra et bestemt land og et bestemt kjønn - og for meg hadde poenget vært at mine barn lettere skulle identifisere seg med barnet. For eksempel hadde det kanskje for meg vært et poeng med et barn som kunne skrive engelsk slik at vi kunne ha kommunisert med henne/ham.

Men for min egen del så bryr jeg meg ikke spesielt om en personifiserbar hjelp. Jeg vil tro at mye hjelp vil være bedre som en generell hjelp (og det synes jo Plan også, i og med at man i realiteten ikke har et fadderbarn, men betaler inn til skolen eller til å grave brønner.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:13   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jeg syns det er helt kurant å klage på dette.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no