Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Riktig bh-størrelse?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 18:28   #1
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Riktig bh-størrelse?

Ja, det lurer jeg på om dere bruker.

Jeg fant ikke den rette før i dag, og måtte opp to størrelser i cup. Himmelvid forskjell, altså!
Jeg trodde jeg brukte den rette, men når jeg nå har funnet ut at det var feil, har jeg vel aldri følt meg mer vel. Dessuten ble puppene finere også.

Hva med dere? Har dere fått en slik eurekaopplevelse?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:30   #2
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Mim startet en tråd om dette for nogle måneder siden. Den ble laaang og veldig gøy.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:32   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Jeg bruker en størrelse jeg. Den føles behagelig, men jeg får litt vondt over skuldrene. Har prøvd både en størrelse større og en størrelse mindre.
Det var ubehagelig.
Jeg aner ikke om jeg bruker riktig størrelse. Åssen finner man det ut egentlig?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:34   #4
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg bruker en størrelse jeg. Den føles behagelig, men jeg får litt vondt over skuldrene. Har prøvd både en størrelse større og en størrelse mindre.
Det var ubehagelig.
Jeg aner ikke om jeg bruker riktig størrelse. Åssen finner man det ut egentlig?

Jeg gikk i en undertøysbutikk, og fikk hjelp. Rett og slett.
Ble målt rundt, og jeg tror hun så cup'en. Var inne i prøverommet med meg, og justerte stropper, etc.
Skikkelig service, og herlig undertøy.
Fant riktig cup med èn gang.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:32   #5
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Mim startet en tråd om dette for nogle måneder siden. Den ble laaang og veldig gøy.

Jaaaa, det stemmer det. :teflon:

Det var i hvertfall herlig å bedrive seriøs selvpleie her i kveld. Alene et par timer, og med deilig, nytt, passende undertøy.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:34   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:35   #7
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

*HOST*

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:36   #8
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Det er da pinlig.. Å spørre en ekspeditrise om hjelp til å finne riktig bh størrelse?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:54   #9
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Hadde den samme opplevelsen da jeg var i en undertøysforretning her i byen og skulle kjøpe undertøy til bryllupet. Da jeg sa hva slags størrelse jeg brukte, sa hun bare at det ikke kunne stemme. Og det gjorde det jo ikke. Inn 10 cm på omkretsstr, og opp to cup`er. Herlighet for en forskjell!!

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:58   #10
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Eg har ikkje vore i noen undertøysbutikk (dårleg med det her). Men etter eg var ferdig å amme siste gikk eg opp ein cup str og ned i cm rundt og det blei perfekt

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:05   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Du kan jo godt måle selv. Under puppen. Det skal være stramt. Så måler du over puppen, nå husker jeg ikke akkurat men tror det er en cup per tomme eller noe slikt. Skal se om jeg finner en "oppskrift"

Bøylen mellom puppene skal sitte intill kroppen, om den buler fremover har den ikke sin fulle funksjon. Det er ikke meningen at skulderstroppene skal bære vekten.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:25   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Du kan jo godt måle selv. Under puppen.

Det blir feil på meg i hvertfall. Den ville blitt for romslig om jeg brukte målebånd og ikke en dame med målebånd. Jeg ville i såfall tatt målebånd og trukket fra 10-15 cm for å få riktig str rundt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:29   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.246
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Jeg hadde på meg en 85C da jeg kom inn i forretningen og gikk ut med en 85B. Prøvde litt forskjellige modeller i butikken og varierte litt mellom B og C-cup. Alt etter modell. Så jeg har klart å finne min egen størrelse helt selv.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:34   #14
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det blir feil på meg i hvertfall. Den ville blitt for romslig om jeg brukte målebånd og ikke en dame med målebånd. Jeg ville i såfall tatt målebånd og trukket fra 10-15 cm for å få riktig str rundt.

Den skjønte jeg ikke. Jeg klarer da fint å måle stramt.

Jeg er litt sær etter flere år i England synes jeg norske undertøyforetninger har dårlig utvalg og jeg har hørt håreisende komentarer om hva som passer.

Sist jeg prøvde i Trondheim var kunnskapen så lav at jeg takket for meg og gikk til Lindex.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:46   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.988
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det blir feil på meg i hvertfall. Den ville blitt for romslig om jeg brukte målebånd og ikke en dame med målebånd. Jeg ville i såfall tatt målebånd og trukket fra 10-15 cm for å få riktig str rundt.

Finnes det BH-er i 55, da?

Blir det ikke veldig valkete når BH-en sitter så stramt?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 12:06   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Mine pupper har økt etter tre graviditeter og ammeperioder. Ikke i volum men i lengde.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:07   #17
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Her fant jeg en oppskrift som så grei ut.

http://www.85b.org/bra_calc.php

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:51   #18
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Her fant jeg en oppskrift som så grei ut.

http://www.85b.org/bra_calc.php

Hmmmm, den er IKKE grei på meg i alle fall! Fikk beskjed om at jeg skulle ha 75 B, og det skulle jammen tatt seg ut Det er jo brystholder, ikke brystvorteholder jeg trenger .

Konklusjonen må være at pupper ikke er like, og at målene alene ikke kan bestemme hva man bruker. Man må også se an fasongen, hvor de begynner og slutter osv.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:57   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.988
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Hmmmm, den er IKKE grei på meg i alle fall! Fikk beskjed om at jeg skulle ha 75 B, og det skulle jammen tatt seg ut Det er jo brystholder, ikke brystvorteholder jeg trenger .

...og med et par centimeters variasjon på de ulike målene havnet jeg på alt fra 70B til 70E. Det skulle virkelig tatt seg ut på min skrinne A-/B-cup.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:19   #20
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Mamma og jeg dro på shopping sammen til en undertøysbutikk i våres. Vi fikk utrolig god og proff hjelp på alle måter.
Mamma har mildt sakt ukurant størrelse med sine 70H pupper og må uansett i spesialbutikk, men her fikk hun skikkelig hjelp og de sydde tilogmed inn BHen for henne.
Jeg har kjøpt 80F på Lindex i alle år, men aldri vært helt fornøyd. Jeg endte opp med 75G og de sitter som støpt. Ønsker meg gavekort der til jul, så kan jeg kjøpe med dobbelt så mye på nyttårssalget.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no