Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet din partner ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 15:24   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vet din partner ...

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær?
- hvilken størrelse de bruker i sko?
- hvilke klær som tilhører hvilket barn?
- hva de har av klær og hva de trenger?
- (hva du heter)

(en liten undersøkelse basert på en morgen i småfrustrasjon)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:26   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet din partner . . .

Ja.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:04   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eh, nei stort sett har han ikke særlig peiling. Han sjekker navnelappene i klærne, men skoene har han lært seg å se forskjell på.

Edit: jeg kom på at han faktisk glimtet til og fant ny jakke i rett størrelse til lillebror på shopping i helga.
Forøvrig er han langt fra tilbakestående, men dette har, som andre har antydet, sammenheng med arbeidsfordelingen i hjemmet å gjøre. Om han hadde trengt å "ta over" dette feltet, hadde han hatt null problem med det. Når han nå ikke trenger det, kobler han bare helt ut.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:08   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet din partner ...

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

- (hva du heter)

(en liten undersøkelse basert på en morgen i småfrustrasjon)

Han har ikke klart for seg kles- og skostørrelser, men kan helt sikkert resonnere seg frem til det. Han har sjelden snøring på hvilke klær som hører til hvilket barn, men blir godt hjulpet av at de to som er nærmest hverandre i alder er av ulike kjønn. Hva de har og hva de trenger engasjerer han bare hvis jeg bringer det på bane. Han har dog fullt kontroll på alle mine navn.

Dette er ting som engasjerer meg mer enn han, derfor har jeg regien. Hadde jeg omkommet hadde helt sikkert både han og ungene klart seg helt prima.

Gammel 29-09-10, 21:14   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann er lite pussywhipped, men han er altså barnas far og tar akkurat like mye av klesvask, sammenbretting, påkledning og innkjøp som meg. Eller kanskje jeg shopper litt mer? Men han har ikke noe problem med å orientere seg i en klesbutikk, han kan jo å lese.

Nå for tiden er det han som leverer og henter i barnehagen, ergo har han fullt ansvar for å ha oversikt over byttetøy og ekstratøy, og det går helt uetn å tenke over det en gang.

Jeg synes det er rart å ikke vite noe som helst om dette i fht egne unger.

Jeg vet når bilen bør på service eller når vi må kjøpe nye vinterdekk. Og jeg har ikke lappen en gang.

Gammel 29-09-10, 21:50   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Min mann er lite pussywhipped, men han er altså barnas far og tar akkurat like mye av klesvask, sammenbretting, påkledning og innkjøp som meg.

Nå vet min mann stort sett det meste da. *gift med superman*
Men hos oss ser vi ikke behovet for å dele absolutt alt inn i 50/50 på samme måte som dere, altså å dele det samme inn i to deler og gjøre det helt likt. Vi gjør stort sett like mye hjemme, prøver å dele på det så godt vi kan, men vi kan godt ta oss av forskjellige oppgaver. Jeg må liksom ikke klippe halve plenen eller skifte 2 dekk på bilen mens han tar den andre halvdelen og de to siste dekkene.
Det går litt på interesser. Jeg virkelig VIRKELIG misliker å rydde, og ta ut og inn av oppvaskmaskinen samt skifte sengtøy. Derfor gjør han det, han synes sånt er helt greit. Han liker ikke å vaske klær eller vaske generelt, jeg elsker det og gjør derfor mest av det. Perfecto!

Gammel 29-09-10, 21:55   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann er lite pussywhipped, men han er altså barnas far og tar akkurat like mye av klesvask, sammenbretting, påkledning og innkjøp som meg. Eller kanskje jeg shopper litt mer? Men han har ikke noe problem med å orientere seg i en klesbutikk, han kan jo å lese.

Nå for tiden er det han som leverer og henter i barnehagen, ergo har han fullt ansvar for å ha oversikt over byttetøy og ekstratøy, og det går helt uetn å tenke over det en gang.

Jeg vet når bilen bør på service eller når vi må kjøpe nye vinterdekk. Og jeg har ikke lappen en gang.

Jeg fascineres bare av ditt valg av ord. Ja herregud han er da ikke tilbakestående, han vasker akkurat like mye klær som meg og blablabla SE så likestilte vi er og jadda. Jeg kunne bare ønske at du snakket om deg selv og hvorfor det er logisk og flott at akkurat dere har den fordelingen dere har. Hos oss er det nemlig logisk at jeg både vasker, bretter og henger på plass tøy. Ingen av oss er tilbakestående av den grunn.

Gammel 29-09-10, 22:04   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har spurt han ut- here are the results of the rine-family:

Hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Ja, men han var smart og sa: Størrelse 8 og 12 år. Visste ikke hva størrelsene het i nr.

Hvilken størrelse de bruker i sko? Ja, ganske nøyaktig, faktisk.

Hvilke klær som tilhører hvilket barn?Nei, men det vet ikke jeg alltid heller.

Hva de har av klær og hva de trenger? Nei. Der har jeg litt mer oversikt enn han.

- (hva du heter) Ja?

Jeg tror de fleste menn ville skjønt når ungene måtte kles på og at det måtte kjøpes nye sko når man ikke fikk presset beina ned i de gamle. Spørsmålet er om du skifter nye dekk, eller leverer bilen på service. Hvis man skal dra en sammenligning der, mener jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:12   #9
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Der er vi jammen forskjellige. Jeg fikk lappen dagen etter at jeg fylte 18, og har kjørt bil jevnlig siden da. Nå er det nesten bare jeg som bruker bilen siden samboeren jobber offshore og jeg er avhengig av bilen for å komme meg på jobb. Likevel er det han som har oversikt over når bilen skal på service og når trenger nye dekk. Jeg skifter så klart dekk da siden jeg er så mye alene.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 23:23   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenker at man tar ansvar for det man må ta ansvar for, og for det som er hensiktsmessig. F.eks er det jeg som tar ansvar for byttetøy, fordi det er jeg som henter og dermed daglig ser hva som er brukt den dagen. Jeg synes det ville være bortkasta energi om begge skulle holde oversikt over slike ting. Imidertid er det han som leverer, og tar ansvar for å kle dem om morgenen. Arbeidsfordeling.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 07:59   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det blir litt komisk når man må på død og liv må dele enhver oppgave helt likt for å kunne kalle seg likestilt, altså. Jeg mener det får holde at man deler arbeidsbelastningen likt, og ingen er helt hjelpeløse. For oss er det mer hensiktsmessig at hver velger sine ansvarsområder etter interesse og egnethet. Mannen klarer dette om han må, på samme måte som jeg sikkert ville greid å finne ut hva slags bensin bilen vår bruker, om jeg trengte å vite det. Som du sier, vi kan jo lese. Resonnere kan vi også.

Påkledning deler vi på. Alt det andre med klær er mitt ansvar. Han tar seg av kjøkkenet og niste.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:26   #12
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Ikke akkurat.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:26   #13
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

1. Nei
2. Nei
3. Nei
4. Nei
5. Ja, men bruker sjeldent noe annet enn dragen.

Gammel 29-09-10, 15:28   #14
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

NEI!!!

Gammel 29-09-10, 15:28   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

NEI!!!

...og det er jo helt og holdent min feil ...!!

Gammel 29-09-10, 18:36   #16
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

1. Nei
2. Nei
3. Nei
4. Nei
5. Ja, men bruker sjeldent noe annet enn dragen.

I stedet for dragen så går det i Shamu nå om dagen ..

Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:27   #17
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men nei, han gjør nok ikke det. Ja, bortsett fra navnet mitt da, den skal han ha!

Gammel 29-09-10, 15:51   #18
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, nei, nei, nei og ja

Gammel 29-09-10, 15:27   #19
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, nei, tja, nei...

(Men så lenge noe er rosa eller blått, så greier hun seg. )

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:31   #20
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Nei, men det vet jeg knapt nok selv.

Sitat:

Nei, men igjen det ikke jeg heller

Sitat:

Det går som regel bra.

Sitat:

Det har han ikke snøring

Sitat:

- (hva du heter)

Tja, han bruker sjeldent navnet mitt. Går mye i kjærsten, kjære og diverse andre kallenavn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.