Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Voksne i videregående skole, er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 19:18   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Voksne i videregående skole, er det greit?

Så en kommentar på BT.no i dag om at en synes det var dumt at 27år gammle voksne går sammen med 15-16åringene på skole.

Er det et reelt problem, burde de hatt egne skoler ?

Når jeg gikk var det ingen som var noe særlig eldre, max 1-2år. Men jeg gikk almenne, muligens det er anderledes for de som går yrkesfag.

En jeg hadde som vikar i vår har begynt på helse og sosial linjen (eller hva den nå heter) sammen med mange 15-16åringer og synes ikke det er så gøy, men det går bra. Hun er bare 22, men like vel mye eldre enn de hun går på skole med.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 19:21   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksne i vidergeånde skole, er det greit?

Hvorfor skulle det ikke være greit?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 19:24   #3
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

jeg kjenner en som går hjelpepleie utdanning og han er vel 45 eller noe slik.. Han synes det er helt greit det er jo en skole. Hva med universiteter og høyskoler hva er forkjellen?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 19:25   #4
Left
Passiv

Standard

Hvorfor skulle ikke det være greit, ja det lurer jeg på også?

Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 19:26   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor skulle det ikke være greit? Fordi de selv ikke får venner eller fordi de ødelegger i russetiden?

Gammel 04-10-10, 19:29   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det må være greit. Det er jo snakk om en veldig tidsbegrenset periode.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 19:33   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det er vel med tanke på påvirkning av så unge elever

De er jo forsatt veldig ung og påvirkelig som 15-16åring. Man er litt eldre som 18åring på høyskole universitet.

Jeg har faktisk ikke tenkt over det som et problem før jeg leste denne kommentaren.

Gammel 04-10-10, 19:35   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke problemet, så ja; jeg syns det er helt greit.

Gammel 04-10-10, 19:35   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvordan påvirker eldre elever disse ungdommene? Det må i så fall kanskje være positivt? Ved at de ofte er roligere og tar studiene mer alvorlig?

Gammel 04-10-10, 19:36   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Isolde: Påvirke negativt eller positivt tenker du på? Når jeg gikk på VGS (begynnelsen av -90) var det et par stk. som var mye eldre enn oss rett fra ungdomsskolen. Det var egentlig helt greit det, vi var ikke mye sammen med de utenom i selve skoletiden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 19:37   #11
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg er 27 år og tar videregående nå. De fleste jeg går sammen med er mellom 17-20 år, og jeg ser egentlig ikke noen problemer med det. Om det skulle være noe så måtte det vel være at jeg ikke finner meg helt til rette sosialt med noen som er såpass mye yngre enn meg, men det går helt fint disse to årene.

Gammel 04-10-10, 19:39   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde mange "gamlinger" i klassen da jeg gikk tegning, form og farge. Det var veldig koselig, og den eneste jeg fortsatt har kontakt med fra den tiden, er en dame som nå er nesten 60 år.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 19:48   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser virkelig ikke problemet, men det er jo også sånn at en del skoler har "voksen"-enheter og tilbyr studier i egne klasser for voksne.

Jeg har jo nylig vært lærer i VGS og møtte en av mine eks-elever på Lekeland (hun jobbet) og hun er 18 år. Har startet på påbygging og kunne fortelle at hun gikk sammen med flere som var en del eldre, og det hun påpekte: "hadde unger". De var visstnok dønn seriøse (i forhold til resten...) og hvordan de kan være en ulempe i et læringsmiljø kan jeg virkelig ikke fatte.

Gammel 04-10-10, 19:55   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg har ikke gjort meg noen tanker om dette, derfor jeg lagde tråden.

Jeg hadde en del i klassen på høyskolen som var en del eldre enn alle andre. De hadde bare positiv virkning på klassen da de var mye mer seriøse enn de andre.

Men jeg kan tenke meg at noen av de gutta som var i 25års alderen da kunne ha påvirket noen unge elever negativ i forhold til alkohol, festing osv. Men det er vel kansje like mange av de i samme alderstrinn som i de eldre.

Gammel 04-10-10, 19:58   #15
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Isolde, tror 16-18 åringer er godt på høyde med 25-åringer i festing. Samboeren min var lærer som 25-åring og sleit skikkelig med å ikke bli mast med på fest hver helg...

Gammel 04-10-10, 19:59   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Tviler ikke. Jeg var aldri normal ungdom så jeg har ikke peiling. Var aldri på fest med de jeg gikk på skole med.

Gammel 04-10-10, 20:29   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksne i videregående skole, er det greit?

I den grad det er et problem, må det i så fall være for den voksne eleven som må omgås mer eller mindre modne seksten-syttenåringer dag etter dag i et helt år. (Det gjør forsåvidt jeg også, men jeg slipper i friminuttene. ) Jeg har hatt mange voksne elever, og de aller, aller fleste har det gått veldig bra med. At det er litt rart for meg å forholde meg til elever som er eldre enn det jeg er (det hender!) er en helt annen sak.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 21:00   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ikke problemet.

Gammel 04-10-10, 21:04   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge mine foreldre er/har vært lærere på yrkesfag på videregående, og begge har sagt at de setter stor pris på å ha noen litt eldre elever i klassen. De roer de andre en del og er der for i større grad for å lære. Læringviljen er ikke den aller største blant noen av tenåringene, og de "voksne" elevene får alle med seg.

Det eneste jeg ser soom problemet må være for de eldre elevene, men de vet jo hva de går til når de velger videregående utdanning.

Gammel 04-10-10, 23:21   #20
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser ikke problemet. Da jeg gikk på vgs så hadde vi flere voksne i klassen. Hun eldste fyllte 40 mens vi gikk der.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.