Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Edderkopper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-10, 12:32   #1
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Edderkopper

Jeg så en edderkopp i bhg i dag, som jeg aldri har sett før. Den hadde et helt tydelig hvitt kors på ryggen. Og så fikk jeg det for meg at jeg har hørt at edderkopper med kors på ryggen er giftige. Stemmer det? Eller er jeg litt overhysterisk nå.

*liker ikke edderkopper*

Gammel 05-10-10, 12:39   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Edderkopper

Jeg hadde en sånn i hagen i sommer. Jeg hadde også en helt grønn, sånn nesten selvlysende, og en gul. Og jeg har sett helt kritthvite. Mange rare eddiser der ute, men jeg tror ikke vi finner noen giftige i Norge. Håper i hvert fall ikke det.

Gammel 05-10-10, 12:40   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det er vel det vi kalte korsedderkopp da vi var små. Vet ikke hva de heter på ordentlig. Det er vel ingen edderkopper i Norge som er giftige i den forstand at det er farlig for mennesker.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:44   #4
knøttet
liksom sporty

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er vel det vi kalte korsedderkopp da vi var små. Vet ikke hva de heter på ordentlig.

Ja, det kan det nok være. Jeg har nå googlet meg gjennom mange bilder, og den lignet litt på den de kaller korsedderkopp.

Gammel 05-10-10, 12:48   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle edderkopper er giftige, men de færreste har nok gift til å skade mennesker.

Minner meg om en atomsprengningsmutasjonsgrøsser jeg leste en gang - edderkoppene hadde mutert til å samarbeide. Når tusenvis stakk på en gang - da døde mennesker.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:42   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Alle edderkopper paralyserer byttet sitt med gift. Korsedderkopper intet unntak Farlig for mennesker er den ikke. Vi har ingen farlige edderkopper i Norge (med unntak av en og annen sort enke som immigrerer hit via handelsveier - men klimaet her tilsier ikke at det vil etablere seg en fast bestand altså), selv om noen arter er kjent for å bite når de er stresset. Husedderkopper for eksempel.

Gammel 05-10-10, 12:49   #7
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

På ordentlig heter korsedderkoppen Araneus Diadematus. Det finnes faktisk ikke edderkopper i Europa som er giftige for mennesker, selv om noen i Sør-Europa kan ha et vondt bitt. Det kan riktignok komme giftige edderkopper som blindpassasjerer fra det store utland, men de vil ikke trives hos oss.

Sånn sett kan man trygt ignorere edderkoppene, vepsen er mye farligere. Jeg ser på edderkoppene som mine allierte som holder fluebestanden nede.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 17:59   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Sånn sett kan man trygt ignorere edderkoppene, vepsen er mye farligere. Jeg ser på edderkoppene som mine allierte som holder fluebestanden nede.

Det er ganske mye edderkopper i huset her, og jeg liker det veldig godt, det er et gammelt halloween-edderkopp-hus dette og jeg synes det er flott med alle edderkoppene som tar andre insekter.

Gammel 05-10-10, 21:37   #9
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

bidrar med onkel Bob her, klatrende i friluft på verandaen vår:

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:49   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil bare få påpeke hvilket utrolig mot knøttet har vist med å faktisk sitte og google etter edderkopper.

:har vært øyenvitne til konfrontasjoner tidligere:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:13   #11
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor ved en myr, soverom i kjelleren. Oh, the stories I could tell..

Jeg støvsuger taket på soverommet regelmessig for edderkopper, og på de største hører man et tydelig Klonk! når de suser gjennom røret. Jeg slipper ut edderkopper jeg finner i overetasjen, men på mitt soverom er det innført dødsstraff.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 08:01   #12
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilith, her.

Jeg støvsuger taket på soverommet regelmessig for edderkopper, og på de største hører man et tydelig Klonk! når de suser gjennom røret.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 16:45   #13
knøttet
liksom sporty

Standard

Her hadde det kommet mange interessante bilder, ja

En liten historie fra Samos for 5 år siden. Vi hadde vært ute og spist, og kommer inn på hotellrommet på kvelden. Jeg legger med ned på senga, da jeg plutselig ser en diger svart flekk på veggen, og den bevegde seg. Jeg hyler til, løper ut på balkongen og ber mannen min om å ta livet av krypet fort. Mens mannen min da gjør et tappert forsøk på å ta livet av monsteret, begynner den å HOPPE nedover veggen. Da var det mannen min sin tur til å brøle og løpe ut på balkongen. Han nekter den dag i dag for at han gjorde det, men jeg vet hva jeg så

Monsteret endte til slutt sine dager under et svensk bilmagasin.

Gammel 06-10-10, 17:10   #14
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Her hadde det kommet mange interessante bilder, ja

En liten historie fra Samos for 5 år siden. Vi hadde vært ute og spist, og kommer inn på hotellrommet på kvelden. Jeg legger med ned på senga, da jeg plutselig ser en diger svart flekk på veggen, og den bevegde seg. Jeg hyler til, løper ut på balkongen og ber mannen min om å ta livet av krypet fort. Mens mannen min da gjør et tappert forsøk på å ta livet av monsteret, begynner den å HOPPE nedover veggen. Da var det mannen min sin tur til å brøle og løpe ut på balkongen. Han nekter den dag i dag for at han gjorde det, men jeg vet hva jeg så

Monsteret endte til slutt sine dager under et svensk bilmagasin.

Vet ikke hva jeg ler mest av, synet av en hoppende edderkopp eller brølende mannfolk.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:34   #15
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om du tar ut edderkoppene fra overetasjen og slipper dem ut på bakkeplan, gjør du det da ikke bare enklere for dem å komme seg inn på soverommet ditt lillith?

For kollektiv dødsstraff!

Gammel 05-10-10, 14:39   #16
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du sier noe der...

Heretter skal jeg bære dem pent bort til et nytt hjem, Isoldes hus f.eks.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 15:44   #17
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Grøss og gru. Jegerkatten min har funnet ut at kjempeedderkoppene på grunnmuren er egnet til å bære med seg inn, i munnen, for å så slippe dem ut for å få skryt av matmor. De er svære !

Gammel 05-10-10, 16:52   #18
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Grøss og gru. Jegerkatten min har funnet ut at kjempeedderkoppene på grunnmuren er egnet til å bære med seg inn, i munnen, for å så slippe dem ut for å få skryt av matmor. De er svære !

Kan katten ikke bare se til å jage mus som normale katter..

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 21:45   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Her er en jeg fant i hagen for et par uker siden. Siden vi hadde om småkryp på skolen dagen etter puttet jeg den i et glass med sprit. :nerd: Dagen etter hadde det tytt ut hundrevis av egg. :spy: De hadde den tenkt å legge fra seg på verandaen vår, innunder trekket til grillen.

Gammel 05-10-10, 22:41   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor må jeg på død og liv åpne sånne tråder ...

*traumatisert*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.