|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() [Hage] Nå er det småfuglene sin turNå er det småfuglene sin tur å bruke hagen. De trenger mye fett og annen næring for å klare seg gjennom vinteren. På denne nettsiden har jeg funnet mye nyttig og kreativ informasjon om både hvordan og hva man kan gi til fuglene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
guru advisor
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turÅh, nå minnet du meg på å stå med kikkerten og følge med på fuglebrettet som liten. Mens mamma dunket på ruta når skjæra kom for nærme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
guru advisor
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur
Jeg husker at vi så flere i fjor vinter. Kanskje den bare ikke har oppdaget oasen din ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turHer står ein stor pose solsikkefrø klar, sammen med meiseboller og nøtteposer. Men eg trur eg venter bittelitt til før eg heng da ut. Da er fryktelig mykje skjæra rundt huset i år, og dei forsyner seg grovt.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turJeg har kokosfett og solsikkefrø på lager og tenkte å lage noe til å henge ut snart. Må bare kjøpe inn noen terrakottapotter og tau først.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turEg sikter meg inn på foringsplass opp under taket foran kjøkkenglasa. Veit ikkje om eg tør å henga mat i trærne rundt, fordi da er så mykje katter her.
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turDu må melde fra hvis du finner ut av skjæresikringen. Jeg har gitt opp, skjærene tar alt.
![]() |
#9 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turÅh, nå ble jeg inspirert til å sørge for fuglemat i høst og vinter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turI barnehagen til Knotten laget de sånne hjemmelagde meiseboller i terrakottapotter, og da må fuglen sitte på tauet under for å få tak i maten. Jeg mener å huske at de sa at skjæren ikke klarte å spise av de, for den var for tung?
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turSkjærene klarer ikke spise av automater hvor man skal sitte på pinne visstnok. Det ser ut til å stemme her. Utfordringen vår er at vi ikke har noen trær å henge slike i. I fjor hadde vi de i taket over terrassen, men det blir så mye frøsøl at jeg vil ha det over over gresset. Vi har ganske enkelt kjøpt en påle, en slik man støtter opp trær med, og slått den ned i plenen utenfor stuevinduet. Deretter har vi borret hull i den, og trædd i stenger som vi kan henge ulike foringsautomater i. Det ser ut til å være en stor suksess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
.
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turDet var en god idé Mei. Hvor høy er en slik påle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turMin klatregale abbysiner ser på fugler i trær som mat, så de siste to årene har vi ikke kunnet mate dessverre. Nek er det eneste vi har, dit kommer store flokker med gulspurv på senvinteren.
![]() |
#16 |
Unik
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turHer flaksar småfuglar inn til høns og ender året rundt og forsyner seg der. Ganske artig å følgja med på. Men trur eg må få hengt opp noko eige til småfuglane og i år.
![]() |
#18 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turSkal kjøpe sånt fuglebrett som står på en påle tenkte jeg. Tror man kan feste meisboller og nøtter rundt omrking på brettet? (hengendes ja) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur
De er veldig koselige, men de er utsatt for vær og vind, maten kan bli våt på dem (og mugg er farlig for fugler), de kan være vanskelige å rengjøre og jeg ser for meg at de gjøre maten lett tilgjengelig for skjærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
.
![]() Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turLurt å lese litt om sånne brett og hygiene, mulighet for maten til å tørke hvis den blir våt etc. Fin info i linkene til Mei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|