|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skole eller ikke i morgen?Jeg kom hjem for en time siden, og mannen og jeg er litt uenig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg ville hatt som kjøreplan skole som vanlig. Jeg synes ikke at helg med fritidsaktiviteter bør innkjøres som grunn til å komme for sent til skolen dagen etter. Men - hvis hun i morgen tidlig virker ekstremt sliten slik at hun ikke vil fungere på skolen tenker jeg det er greit å ta en rolig dag hjemme. Ikke som rekonvalesensdag etter ei tøff sjakkhelg, men fordi hun er så sliten at hun går som syk.
![]() |
#3 |
Pauset
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Det er ikke mulig med tidligere hjemkomst. Når arrangementet er så langt borte. Men opplevelsen var verd det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Skoledag som vanlig og heller tidligere kveld i dag.
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?La oss si at det hadde vært enda lenger unna, og man kanskje hadde kommet hjem midt på natten. Altså jeg hadde bedt barnet mitt fri på skolen en dag på forhånd. Samme om det hadde vært sjakk, en stor idrettsturnering, et viktig korpsstevne eller hva som helst. I min bok er ikke det noe verre å gjøre enn å ta fri pga ferie. Men da er det ikke skulking.
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg hadde nok tatt morgendagen som en helt vanlig dag, og sendt henne på skolen som normalt. Jeg anser ikke det å være sliten som fraværsgrunn, sånn jevnt over.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg ville nok sendt barnet på skolen dagen etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg hadde ikke holdt barnet mitt hjemme av den grunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?
Læreren vet jo at hun har deltatt i NM, så jeg trenger ikke forklare det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?I utgangspunktet ville jeg ikke holdt barna hjemme fra skolen etter slike dager, men jeg ville helt klart sett an formen til barnet i morgen tidlig, stuptrøtte og skjelvenslitne barn kan være hjemme, men litt trette barn kan gå på skolen som vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Man kan alltid diskutere hvilke fritidsaktiviteter som er høyverdige nok til å gjøre det legitimt med skolefravær. Det er nok mange som kan snakke varmt om nettopp sitt barns lidenskap i en slik sammenheng. På samme måte som man kan diskutere hvilke ferier det er grunn til å ta unger med på midt i april. Jeg synes egentlig ikke det spiller så stor rolle. Hun har valgt seg en flott aktivitet, har vært på en anstrengende helg og dere opplever at det var verdt det uansett form i morgen. Og jeg tenker at hvis hun er så sliten at skole i morgen blir uaktuelt, så greit nok, da er hun utslitt og kan gå som syk. Det er ikke så mange ganger slikt skjer. Men jeg ville ikke planlagt med at hun fikk velge om hun ville ha noen fritimer på grunn av at hun er sliten etter helgen.
![]() |
#13 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Du kan jo kansje hente henne etter skolen, slik at hun slipper å gå på sfo?Så blir dagen litt kortere hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg hadde dratt henne opp ja.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Skole som vanlig, tidlig kveld i morgen.
![]() |
#18 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg hadde sendt på skolen, med info til lærer om hva hun har vært med på og at hun nok ikke kjører 100%. Og så sørget for å hente rett etter skolen for avslapping da. Det er utrolig hva man klarer bare man kommer seg opp om morgenen. Og i 2.klasse er det jo korte dager og ikke akkurat Høgskoleprestasjoner.
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?En annen ting er at det slettes ikke er sikkert at hun er så innmari sliten i morgen. Min erfaring er at det gjerne kommer på dag to, altså på tirsdag i dette tilfellet.
![]() |
#20 |
Pauset
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?
Akkurat det med en rolig ettermiddag i morgen er en selvførlge, problemet er nok at jeg synes det er vanskelig å tvinge henne opp. Nå sover hun jo aldri lenge når hun kan, men hun har jo hatt tidlig start i hele helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|