|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reima, str.?Kan man kjøpe str 98 i Reimatec til en som akkurat såvidt passer str 86 ( snart forliten) ? Eller bør man gå for str 92? Det er reimatec med varmeplate i baken, barnet har nå. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reima, str?Nei, det tviler jeg på. Jeg synes Reima er så romslige at det er vanskelig å hoppe en størrelse.
|
|
|
|
#3 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Reima, str?min gutt bruker 98 i reimadressen.. og så kaldt som det er nå syns jeg det absolutt er nødvendig pga alle ulllag jeg har under dressen hans.
|
|
|
#4 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reima, str?Reima er romslige
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reima, str?Vi hoppet over 86... han gikk fra 80 til 92.
|
|
|
#9 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Reima, str?Jeg ville kjøpt 92, det er så hemmende for bevegeligheten for barnet å ha for stort yttertøy på vinteren.
|
|
|
#10 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Reima, str?Så 1 str opp holder altså.. Barnet bruker 92 ellers nå, noe i 98 men det er litt stort. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reima, str?Vi bruker Reimatec str 98 til sønnen vår på tre. Han bruker ellers 104 i klær. Fjorårets vinterdress i 92 passer også fremdeles. Så jeg ville ikke gått for 98 til en som akkurat har vokst ut av str 86. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Reima, str.?Da slenger jeg meg på her. Snuppa har 80 i ReimaTec vinterdress, og har akkurat vokst fra dressen i 74, dvs. den kan nok brukes, men er for kort i beina for eksempel til bæring. Så da lurer jeg selvsagt på hvilken størrelse hun trenger i neste dress, dvs. til våren? 86 eller 92? Jeg tenker å kjøpe Reima (og har selvsagt tenkt å vente). Hun er sikkert knappe 80 cm lang og ca 10 kg, kan jeg tenke meg, og 16 måneder gammel.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reima, str.?
Da vil jeg tro 86 holder. Poden hadde Reima i 86 den vinteren han var 86 cm lang.
|
|
|
|
#14 |
|
Vi har gått opp en størrelse hver sesong, så 86 burde holde til vårdressen. De er romslige i størrelsen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Reima, str.?Takk, Niobe. Jeg tror nok egentlig også det. Men det var det med å finne balansen mellom klær å vokse i og bevegelsesfrihet. Jeg er ikke tilhenger av altfor store klær for såpass små, for da kommer de bare til å snuble i sine egne klær.
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reima, str.?Barn "trekker" jo forskjellig i klærne, men poden har passet i Reima som er nærmest hans egen høyde, heller rundet nedover enn oppover. Nå er han 107,5 cm, og han bruker fortsatt Reima i 104. Det er fjorårets dress, som han fikk da han var ca 102 cm. Vi har en i 110 liggende, for jeg ser for meg at den i 104 kan bli snau om vinteren blir like lang som den forrige...
|
|
|
|
#17 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Reima, str.?Ok, hører på dere kloke damer |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Reima, str.?Ja, 92 burde nok holde. Min sønn på 2 år og 2 mnd har reima tec vinterdress i 92, sitter perfekt på ham. Han var 86 eller var det 87 cm for to mnd siden og vokser sakte. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Reima, str.?98 er veldig romslig i den babymodellen syns jeg. det er den vi har. den er god og bred..
|
|
|
#20 |
|
Kommer veldig an på barnet. Vi valgte å gå for Reimatec+ til vår sønn som akkurat har fylt 3 fordi han nesten laget hull på fjorårets vanlige Reimatec. Og da var han knappe to år. Han er meget aktiv ute. |
|
|
|
![]() |
|
|