Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En liten oppfordring i førjulsstria

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-10, 22:43   #1
Left
Passiv

Standard

En liten oppfordring i førjulsstria

En oppfordring i førjulstida: På Fattighuset, Grønlandsleiret 39 i Oslo, kan man levere julegaver til barn fra familier som har lite å rutte med til jul. Gavene skal være nye, pakkes inn og merkes gutt/jente og ca. alder. Fattighuset er åpent man-fre kl.10-16. Formidle det gjerne videre.

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta med gutta mine på julegaveshopping og så reise inn til Oslo for å levere gavene på Fattighuset. De har godt av å se at ikke alle er så heldige som dem, og at man får det godt med seg selv når man gjør noe bra for andre.

Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:23   #2
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: En liten oppfordring i førjulsstria

Ja, jeg har akkurat sittet og tenkt på å gjøre det samme. Flott! I tillegg skal barnehagen på bytur til Frelsesarmeén og levere gaver der. Jeg liker sånne initiativ.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:38   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette syns jeg var et flott initiativ!

Gammel 06-12-10, 23:43   #4
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempeflott, skulle vært sånn innlevering i alle byer.

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 00:13   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

God ide - lurer på om jeg ikke skal forsøke å få gjort det samme.

Gammel 07-12-10, 22:47   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Går det an å sende gaver til dem også?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 22:52   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Går det an å sende gaver til dem også?

Det vet jeg ikke? Jeg antar at det kan bli vanskelig, for det betyr jo at noen fysisk må hente på postkontoret? Det kan hende de gjør det altså, men som sagt, jeg v e t ikke.

Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:12   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det vet jeg ikke? Jeg antar at det kan bli vanskelig, for det betyr jo at noen fysisk må hente på postkontoret? Det kan hende de gjør det altså, men som sagt, jeg v e t ikke.

Kan ringe og høre, jeg.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:26   #9
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Er det noen som vet om man kan man levere julegaver til "alle" frelsesarmeer? Hva med krisesentre?

Det hadde vært koselig og lagd gaver til noen som trenger det, men vet ikke hvor vi eventuelt kunne levert her i området.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:42   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Er det noen som vet om man kan man levere julegaver til "alle" frelsesarmeer? Hva med krisesentre?

Det hadde vært koselig og lagd gaver til noen som trenger det, men vet ikke hvor vi eventuelt kunne levert her i området.

På krisesenter, hvis det finnes i deres område, blir de helt sikkert glade for julegaver. Der pleier det å være pågang i juletiden

Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:44   #11
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

På krisesenter, hvis det finnes i deres område, blir de helt sikkert glade for julegaver. Der pleier det å være pågang i juletiden

Ja, jeg vet, huff...

Takk for oppfordringen forresten!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:40   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for påminnelse.
Jeg skal sjekke opp om det er noe lignende i Trondheim.

Gammel 08-12-10, 08:25   #13
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Takk for påminnelse.
Jeg skal sjekke opp om det er noe lignende i Trondheim.

Kan du skrive i tråden her hvis du finner ut av det? Jeg vil også gi mitt bidrag.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 08:53   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg at jeg blir litt forvirret ( og i grunnen litt lei meg) for i mitt distrikt var det for et par uker siden en innsamling av pent brukte, innpakkede leker som skulle leveres fattighuset til jul. Da ble det presisert at man skulle finne fram veldig pent brukte leker, og barna mine koste seg veldig med å pakke inn mange leker for å gi bort på denne måten.

Men etter at jeg så denne tråden (og oppfordringene på FB) sjekket jeg hjemmesiden til Fattighuset, og der står det at lekene må være nye og i originalembalasjen.

Nå føler jeg at vi har gjort noe galt (noe vi i grunnen også har). Jeg skulle gjerne gitt bort nye leker om jeg visste at det var sånn det skulle være.

Gammel 08-12-10, 10:12   #15
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Her i Bergen legger man gavene under juletreet på Torgallmenningen, så hentes de av Slumsøstrene (Frelsesarmeen). Tror folk gir både brukt og nytt. Fin tradisjon. I barnehagen til ungene går de i små grupper og legger gaver under treet. (Gavene er det foreldrene som har levert inn i forkant).

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:27   #16
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir litt trist jeg også, for jeg skulle gjerne bidratt - men siden det skal være nye ting - i orginalemballasje - så utgår det for min del. Er alene med fire unger og har ikke så veldig mye å rutte med selv...

Men jeg har overflod av flotte, brukbare leker og jeg har mye flott, pent brukt tøy som jeg fint kunne gitt bort til slike formål. Slik dette er lagt opp så betyr det jo at det bare er folk med ekstra penger som får bidratt...

Sist redigert av Babe : 08-12-10 kl 11:41.
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:45   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barneavdelinger på sykehusene, krisesentre, asylmottak, blir glade for gaver.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:10   #18
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Så fint gjort! Det kunne eg jammen tenkt meg å gjere. Har snakka om å gi vekk ein rimelig bra pc me har ståande og, men må få ut fingeren. Hyl ut om de veit om nokre stader i bergensområdet, kan godt handle inn litt leiker til små og kos til store som treng.

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:14   #19
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Jeg skal innover til Oslo neste uke, da skal jeg jammen innom fattighuset med gaver Takk for påminnelse!

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:13   #20
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Der har vi vært med to pakker. Det var veldig givende, og godt for barna å se at ikke alle har det så bra som de har det.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.