|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() En liten oppfordring i førjulsstriaEn oppfordring i førjulstida: På Fattighuset, Grønlandsleiret 39 i Oslo, kan man levere julegaver til barn fra familier som har lite å rutte med til jul. Gavene skal være nye, pakkes inn og merkes gutt/jente og ca. alder. Fattighuset er åpent man-fre kl.10-16. Formidle det gjerne videre. |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaJa, jeg har akkurat sittet og tenkt på å gjøre det samme. Flott! I tillegg skal barnehagen på bytur til Frelsesarmeén og levere gaver der. Jeg liker sånne initiativ.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaKjempeflott, skulle vært sånn innlevering i alle byer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaGod ide - lurer på om jeg ikke skal forsøke å få gjort det samme.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaGår det an å sende gaver til dem også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstria
Det vet jeg ikke? Jeg antar at det kan bli vanskelig, for det betyr jo at noen fysisk må hente på postkontoret? Det kan hende de gjør det altså, men som sagt, jeg v e t ikke. |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
Kan ringe og høre, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaEr det noen som vet om man kan man levere julegaver til "alle" frelsesarmeer? Hva med krisesentre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
På krisesenter, hvis det finnes i deres område, blir de helt sikkert glade for julegaver. Der pleier det å være pågang i juletiden |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Nov 2009
Ja, jeg vet, huff... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du skrive i tråden her hvis du finner ut av det? Jeg vil også gi mitt bidrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
By the Sea
|
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaNå kjenner jeg at jeg blir litt forvirret ( og i grunnen litt lei meg) for i mitt distrikt var det for et par uker siden en innsamling av pent brukte, innpakkede leker som skulle leveres fattighuset til jul. Da ble det presisert at man skulle finne fram veldig pent brukte leker, og barna mine koste seg veldig med å pakke inn mange leker for å gi bort på denne måten.
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaHer i Bergen legger man gavene under juletreet på Torgallmenningen, så hentes de av Slumsøstrene (Frelsesarmeen). Tror folk gir både brukt og nytt. Fin tradisjon. I barnehagen til ungene går de i små grupper og legger gaver under treet. (Gavene er det foreldrene som har levert inn i forkant). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaJeg blir litt trist jeg også, for jeg skulle gjerne bidratt - men siden det skal være nye ting - i orginalemballasje - så utgår det for min del. Er alene med fire unger og har ikke så veldig mye å rutte med selv...
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥ Sist redigert av Babe : 08-12-10 kl 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaBarneavdelinger på sykehusene, krisesentre, asylmottak, blir glade for gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
wizzzard
|
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaSå fint gjort! Det kunne eg jammen tenkt meg å gjere. Har snakka om å gi vekk ein rimelig bra pc me har ståande og, men må få ut fingeren. Hyl ut om de veit om nokre stader i bergensområdet, kan godt handle inn litt leiker til små og kos til store som treng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaJeg skal innover til Oslo neste uke, da skal jeg jammen innom fattighuset med gaver
![]() |
#20 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaDer har vi vært med to pakker. Det var veldig givende, og godt for barna å se at ikke alle har det så bra som de har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|