|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
Se resultatene: Når fikk ditt barn mobiltelefon | |||
6 år |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 6,74% |
7 år |
19 | 21,35% |
8 år |
21 | 23,60% |
9 år |
11 | 12,36% |
10 år |
11 | 12,36% |
11 år |
3 | 3,37% |
12 år |
1 | 1,12% |
Har ikke fått enda |
16 | 17,98% |
Annet / dustepoll |
1 | 1,12% |
Deltakere: 89. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Ja, hva er egentlig vanlig?
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Når hun var 8. Hun fikk den mest fordi hun noen ganger går hjem fra SFO, og da kan det være greit å ha muligheten til å få tak i oss, siden det er et stykke (3 km). Også slipper jeg å løpe halve nabolaget rundt å lete etter henne når de er ute og leker, og det er jo positivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Jeg stemte syv, siden hun får til jul. Behovet er absolutt der nå etterhvert, siden hun sannsynligvis slutter på SFO til høsten og vi ikke har hus-tlf. Viktig at hun får tak i oss og omvendt når hun er alene hjemme, synes jeg.
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Eldstemann fikk på tolvårsdagen (eller var det 13?), og yngstemann på åtte kommer ikke til å få telefon før han trenger det. Og det blir nok en del år til.
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Poden fikk det for seg for mange år siden at telefon var noe man fikk når man er 10 år. Den trua lar vi han leve i. Han får nok ikke før da uansett. Vet at et par stykker på trinnet hans (2.trinn) har det, men ikke mange.
![]() |
#9 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Mine har fått når de var 9 alle fire. Nå vil de to yngste ha mer avansert tlf enn mammaen sin,de skjønner "alt" av tlf og digger at de har mest mulig "greier". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?11, "behovet" var der på den måten at ungen har angst og det ble anbefalt at hun skulle ha en for å trygge seg selv.
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?11 år og sist i klassen, men ikke traumatisert av den grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg sier ikke at det er djevelens verk, men mitt barn har overhodet ikke brukt for en, så hvorfor skal jeg kjøpe en? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Nei, er det noen som sier at du skal kjøpe en da? Jeg snakker om DE som mener det er Djevelens Verk og drar frem at "vi klarte oss jo uten på syttitallet uten å dø" osv.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Jentungen på snart 8 fikk nå i høst. Foreløpig har hun kun benyttet den hjemme for å lære seg å bruke den, men vi mente at det var greit at hun lærte seg det og ser vel for meg at etter hvert som det blir aktuelt å dra til venner etter skolen o.l. uten noen direkte avtaler blir det nødvendig.
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?8 år, den ligger mest hjemme og fungerer som hennes hustelefon når hun er alene. Men hun får jammen endel sms og telefoner fra venninner alt, det hadde jeg ikke trodd når vi var såpass tidlig ute. I tillegg ser jeg nå at hun har en ekstra egen "kanal" til besteforeldrene, og det var en koselig dimensjon jeg ikke hadde tenkt på. De både tekster og ringer hverandre, sånn helt uten at jeg har oversikt over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Han var 6, og fikk den litt før han begynte på skolen pga. at vi ikke har fasttelefon, og han måtte komme seg avgårde selv av og til, fordi jeg måtte gå noen minutter før han på morningen. |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Poden fikk sin (til å begynne med en arvetelefon) den første gangen han skulle reise alene med t-banen, og det var litt før han fylte 7. Han bruker den stort sett bare når han er bortreist, når han skal reise kollektivt alene (det gjør han nå deler av skoleveien) og når vi går i byen sammen (det siste etter en gang da han og jeg "mistet" hverandre på Oslo City og etterpå ble enige om at hver sin telefon hadde løst problemet). Ingen av vennene hans har telefon, det jeg vet, men han sender av og til meldinger til meg eller bestemoren.
![]() |
#19 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Eldstejenta fikk mobil til 9-årsdagen. Minste fikk en arvetelefon i fjor vinter da hun fylte 8 år. Vi har ikke fasttelefon og synes at det er kjekt at de kan ringe oss når de kommer hjem fra skolen. Eldste er snart 12 og bruker fortsatt telefonen sin lite. Minstemor bruker kun sin for å ringe oss når hun kommer hjem fra skolen
![]() |
#20 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Jonas fikk overta min gamle i sommer. Vi kjøpte kontantkort til den, og den funker fint til hans bruk.
![]() |
|
|