|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reiser dere til syden hvert år?Høres ut som de fleste reiser hvert år?
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi og barna reiste for første gang alle sammen til syden i fjor. Det var første gang vi reiste til syden som familie. Barna er 10,17 og 18 år. Sist redigert av Jessica : 06-02-11 kl 21:50. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei. Vi har vært i syden to ganger etter vi fikk barn og to ganger før vi fikk barn. Dette blir i løpet av 14 år.
|
|
|
#4 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Definitivt ikke. Vi kan like gjerne velge relativt utradisjonelt, gjerne lengre reiser, utenfor sommerferien osv. Men vi tar også Norgesferier, eller en tur til Danmark. Våre ferier er ofte litt spontane, når jeg tenker meg om.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei. Vi, som familie, har aldri vært i Syden.
|
|
|
#6 |
|
I farta!!
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei absolutt ikke. Syns det er for dyrt til at vi prioriterer det hvert år. Nå har vi vært i syden 3 år på rad men to av de har vært 60 årsdag til mine foreldre og de har betalt. Betalte selv for to år siden, billigtur vi betalte 14 000 for i mai så det var overkommelig syns vi. Blir ingen sydentur i år men to uker i Danmark pluss diverse annet. Sparer og planlegger sydentur neste år (november). Feire 10 års bryllupsdag, ungene selvsagt med.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Ja, vi reiser hver sommer, dette blir 8 året på rad vi reiser. Vi er også fem, og ja, det blir dyrt, men det er verdt det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Reiser dere til syden hvert år?
Det syns vi også. Bare det å ha noe å glede se til frem mot sommeren er herlig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Gleder man seg ikke til sommeren hvis man ikke reiser til syden.
|
|
|
#10 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jo, selvfølgelig. Men jeg gleder meg ekstra når jeg vet jeg garanert får min dose sol og varme. Regn gjør meg deppa, skikkelig deppa. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Ja, vi har vaert sydover aarlig de siste 8-9 aarene, men det er mest takket vaere mine foreldre som er noksaa spandable og betaler de fleste reisene eksl. lommepenger (selvsagt!!) - de synes det er veldig allright aa reise med oss, saerlig er det trygt aa ha oss med for mamma sin del, etter at min far fikk slag for noen aar siden.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 06-02-11 kl 18:40. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
En som trener
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Ja, de eneste årene jeg/vi ikke har vært i sydligere strøk de siste 10-15 årene har vært de årene jeg var gravid. (Med sydligere strøk mener jeg "syden" i vid forstand; Middelhavsland, USA osv.) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei, det blir omtrent hver 3.år. Selv om vi var i Tyrkia i høstferien og skal til Spania til sommeren akkurat denne gangen.
|
|
|
|
#15 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei, det gjør vi ikke. Vi har vært to ganger i Syden (haha, først skrev jeg feil og skrev Synden!). Begge ganger har vært familieturer med hhv 10 og 35 deltagere. Da er det foreldrene mine og bestemor som har vært greie og invitert/spandert turen.
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har vært i syden de siste årene, vi er altså, samboer og datter. Vi er glad i sol og varme, deilig å slappe av med bassengkanten med ei bok og datteren våre elsker å bade. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Står på egne ben
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi reiser nesten hver år til syden. Ett år tok vi runde med Dyreparken, Legoland og piratkamping i Sverige til slutt på 14 dager, og det ble minst like dyrt eller enda dyrere som en sydentur. Vi reiser ikke charter når vi reiser til syden lenger. Det hadde blitt over dobbelt så dyrt som å kjøre rutefly og leie leilighet når en reiser i skoleferien. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Litt ulikt hvor og hva, men om vi med Syden kan si SørEuropa så ja - dog som regel aldri på chartertur. Det er dyrt og elendig. Vi ordner oss selv vi. I år skal vi ikke reise siden jeg er høygravid til sommeren, og det er første sommer i nord på noen år. |
|
![]() |
|
|