Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trenger restauranttips i Kristiansand

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 18:41   #1
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger restauranttips i Kristiansand

Jeg skal arrangere en halvstor jobbmiddag i Kristiansand, og ettersom jeg ikke har vært der på lenge, så lurer jeg rett og slett på hva som går for å være byens beste restaurant for tida?

Kriterier

• God mat!! Type treretter, altså ikke Egon eller lignende
  • Ok vinutvalg
  • Hyggelig lokale - er ikke glad i hotell-spisesaler
  • Sentralt i byen
  • Kapasitet for å ta imot en gjeng på rundt 25 personer
Noen som er kjent i byen og har gode tips å komme med? Evt steder jeg må styre unna?

Gammel 21-02-11, 18:50   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger restauranttips i Kristiansand

Jeg vet ikke hvor aktuelt indisk mat er i en slik setting, men jeg synes at Mother India i Kristiansand kanskje er den beste indiske restauranten i Norge. Den ligger sentralt i Markens gate. Jeg tror sikkert de kan ta i mot 25 personer i alle fall.

Her er en anmeldelse fra Dagbladet om Mother India i Krisitiansand.

Gammel 21-02-11, 19:06   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for tips! Glemte å presisere type kjøkken, og jeg safer nok litt her. Aller helst ønsker jeg meg et sted med fokus på norske råvarer og norsk matkultur i en moderne innpakning, evt kontinentalt kjøkken - fransk/italiensk.

Indisk blir dessverre litt for vovet i denne settingen.

Gammel 21-02-11, 19:30   #4
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Luhin har deilig mat
http://www.restaurant-luihn.no/

Forøvrig liker jeg Måltid også (prioriterer norske, kortreiste råvarer )
http://www.maltid.no/

Gammel 21-02-11, 19:34   #5
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på Mother India i sommer, og det var virkelig ingen kulinarisk opplevelse. Jeg lot maten stå igjen.

Gammel 21-02-11, 20:20   #6
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Luihn er fantastisk, og restaurant Bakgården kan anbefales. Begge er forøvring mine tidligere arbeidsplasser.

Gammel 22-02-11, 00:44   #7
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ivars_mamma, her.

Bakgården kan anbefales. Begge er forøvring mine tidligere arbeidsplasser.

Bakgården er kjempebra ja

Gammel 21-02-11, 20:42   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Pieder Ro paa Fiskebrygga fremfor Bakgaarden. Begge fine steder, men personlig synes jeg/vi er det hakket bedre paa Pieder Ro. Spennende meny med norske raavarer og baade gode og virkelig flotte viner. Har hatt flere arragementer der i jobbsammenheng selv.

Luihn er ogsaa flott!!

Direktelink til Pieder Ro sin meny: http://www.pieder-ro.no/meny.shtml

Sist redigert av Bomull : 21-02-11 kl 20:48.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:00   #9
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Takk for kjempegode tips Både Luihn og Måltid ser midt i blinken ut, så jeg prøver de i første omgang.

Gammel 21-02-11, 22:12   #10
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg støtter absalone. Koselig med det unike stedet(fiskebrygga) Lager mye av totalopplevelsen som de andre ikke har.

Gammel 22-02-11, 08:33   #11
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Bakgården før var bra.

Gammel 22-02-11, 20:20   #12
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Bakgården før var bra.

Nå er det jo 10 år siden jeg jobbet der, og stedet har vært solgt ett par ganger siden da.

Gammel 23-02-11, 20:55   #13
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ivars_mamma, her.

Nå er det jo 10 år siden jeg jobbet der, og stedet har vært solgt ett par ganger siden da.

Tidligere var den vel byens desidert beste
Men de har vel endret endel på konseptet nå...?

Emneord
jobbmiddag, kristiansand, restaurant, tips

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.