|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Lavalampe og sikkerhetJeg er livredd for brann og lurer derfor på hvordan det er med lavalamper og sikkerhet. De må jo stå på en stund for å bli fine å se på, så om jeg slår den av når vi ikke er hjemme, så ser det ut som om det er størknet eggeplomme som flyter inni der, og ikke lava. Poden syntes ikke det er noe fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Lavalampe og sikkerhetJeg lurer på det samme egentlig, Lille fikk en for ikke så lenge siden, men den har nå faktisk omtrent ikke vært på.
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Lavalampe og sikkerhetVi har også en. Den er ikke på om natta og når vi ikke er hjemme. Det tar ikke så veldig lang tid å få lavaen flytende igjen altså.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Lavalampe og sikkerhet
Jo det tar en stund å få lavaen flytende igjen. Vil si 2-3 timer før den er helt fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavalampe og sikkerhetMen den blir varm!!!
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Lavalampe og sikkerhetGuttene har hver sin, og de brukes lite rett og slett fordi jeg ikke vil ha dem på når ingen er på rommet eller om natten. Setter dem av og til på om ettermiddagen så de er fine å se på ved leggetid, så slår jeg dem av når gutta har sovnet.
![]() |
#8 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åj, så varm blir ikke vår og på vår er toppen oppå helt løs og kan tas av. Ikke noe hokus pokus og få den av altså.
![]() |
#9 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I vår lavalampe bruker vi vanlig 40 watts lyspære (det står merket at det det vi skal bruke). Den begynner vel og bli noen år også. Jeg fikk den i julegave for 5-6 år siden. Vi bruker vår mye. Frøkna bruker den som nattlampe.
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Lavalampe og sikkerhetDet er ulike typer. Noen ble produsert for små spotlightpærer, mens andre kan man bruke helt vanlig 40 watts kronepære med E14 sokkel på. Jeg anbefaler av sistnevnte type, disse blir ikke like varme som de med spotlightpærer, i tillegg til at nye pærer både er enklere å anskaffe og rimeligere.
![]() |
|
|