Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger hjelp til å regne stillingsprosent

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-11, 15:17   #1
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Havbris er litt kul
Standard

Trenger hjelp til å regne stillingsprosent

Min mann jobber svevende.
Eller, dvs at ledelsen bruker han mer enn de egentlig har anledning til.

Så det jeg trenger hjelp til pr nå er å finne ut hvor stor stillingsprosent han har.
Mandag jobber han 08.30-15.30
Tirsdag jobber han 08.30-15.30
Onsdag jobber han 08.30-14.10
Torsdag jobber han 08.30-14.10
Fredag jobber han 08.30-12.20

Han er miljøterapaut på en barneskole, og har fri i skoleferiene.
Hvor stor stilling utgjør dette?
Noen som kan hjelpe meg litt her? :O)

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 15:47   #2
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger hjelp til å regne stillingsprosent

Han har betalt lunsj og jobber 39 uker i året?

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 15:56   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ved 42 timers uke ser det for meg ut som om han har ca.70 % stilling. Litt under kanskje. Spørs om han har betalt spisepause eller ikke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:58   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ved 42 timers uke ser det for meg ut som om han har ca.70 % stilling. Litt under kanskje. Spørs om han har betalt spisepause eller ikke.

Jeg kommer fram til litt mindre (ca. 66 %) når jeg regner med årsverk på 1750 timer (men vet ikke om det er riktig tall for årsverket).

Gammel 23-03-11, 17:00   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom vel fram til 68,noe.
Men Havbris; står det ikke på lønnsslippen hans hvor stor stillingsbrøk han har.
Det skal gjøre det altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 17:24   #6
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Havbris er litt kul
Standard

Ja fult skole år er vel 39 uker.
Han har betalt matpause, for han har ikke pause i løpet av dagen. Eleven han følger må følges opp 100% av tiden han er på skolen, og kan ikke forholde seg til andre enn min mann.
Det står ikke på lønnslippen nei.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 10:52   #7
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Dersom mannen din jobber 39 uker i året, så utgjør det pr år 1137,5 timer. Lærere har et årsverk på 1687,5 timer, som da blir 67,4 %. 37,5 timers uke utgjør 1950 timer pr år (52 uker), og trekker man i fra ferie blir det 1762,5 timer (47 uker). Da er stillingsprosenten 64,5 %, men SSB regner 1750 timer som normalt uten ferie, og da er stillingsprosenten 65,0 %. Sikkert ikke veldig oppklarende, men den ligger mellom 64,5 og 67,4 %.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 11:48   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig nødvendig å gjøre dette så komplisert? Da jeg jobbet 80% hadde jeg kortere arbeisdager rett og slett. Halvannen time kortere dag hver dag var 80 %, med utgangspunkt i at 7,5 timer hver dag pluss lunsj var full stilling.

Han jobber 29,5 timer. Hvis man antar full stilling 40 timer, lunsj inkludert, skulle det gi 73,75 % stilling. Hvis full stililng regnes som 37,5 er stillingen 78,67 %. Kan det være nødvendig å bland inn årsverk og what not i dette her da?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 16:01   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Er det virkelig nødvendig å gjøre dette så komplisert? Da jeg jobbet 80% hadde jeg kortere arbeisdager rett og slett. Halvannen time kortere dag hver dag var 80 %, med utgangspunkt i at 7,5 timer hver dag pluss lunsj var full stilling.

Han jobber 29,5 timer. Hvis man antar full stilling 40 timer, lunsj inkludert, skulle det gi 73,75 % stilling. Hvis full stililng regnes som 37,5 er stillingen 78,67 %. Kan det være nødvendig å bland inn årsverk og what not i dette her da?

Jeg har egentlig ikke peiling, men har det ikke litt med at han har mer fri enn andre, at det ikke nødvendigvis er rett å regne det sånn?

Gammel 26-03-11, 16:07   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det være nødvendig å bland inn årsverk og what not i dette her da?

Ja, for han har jo fri i skoleferiene, og altså mer fri enn ordinær ferie. Dette blir jo på en måte "avspasering" fra hans vanlige årsverk, derfor ligger stillingsprosenten lavere enn det du estimerer.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 11:06   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge han jobbe færre uker enn vanlig, så må man vel det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 15:58   #12
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Standard

legos stykke ser jo rimelig riktig ut. Hvor mye har han betalt for da?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.