Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-11, 08:46   #1
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Og hvorfor?

Jeg er veldig interessert i å lese om hvordan det er å bo andre steder rundt om i landet. Så fyr løs og skryt uhemmet

Sist redigert av Blåklokke : 04-04-11 kl 09:23. Årsak: Rettet en skrivefeil
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 08:56   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg trives godt i Trondheim. Byen er akkurat passe stor, man går seg ikke bort, og man rekker gjennom det man skal uten å gå seg ihjel. Kollektivtrafikken er bra etter mitt behov. Vi bor på "rett" side av byen og får tidlig vår. Gangavstand til sjøen og badeplasser. Om vi alikevel skulle ønske oss en skitur så er ikke marka langt unna. Kjører vi til andre siden av byen ligger sneen gjerne lenger der enn her vi bor.
Godt utvalg av spiseplasser. Alltids noe å finne på om man skulle kjede seg.

Gammel 04-04-11, 08:59   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker meg her på sørvestlandet. Vi bor landlig, rett ved skog og sjø, men bare 20 minutt fra Stavanger og 15 minutt fra Sandnes/Forus. Alt er innen rekkevidde, og vi har tilbud om det meste. Her er vi omgitt av natur på alle kanter og har ingen gjennomgangstrafikk, men alt er bare en kort kjøretur unna.

Jeg synes også vi har det greit værmessig, sammenlignet med andre deler av landet.

Sist redigert av Niobe : 04-04-11 kl 12:20.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:44   #4
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg liker meg her på sørvestlandet. Vi bor landlig, rett ved skog og sjø, men bare 20 minutt fra Stavanger og 15 minutt fra Sandnes/Forus. Alt er innen rekkevidde, og vi har tilbud om det meste. Her er vi omgitt av natur på alle kanter og har ingen gjennomgangstrafikk, men alt er bare en kort kjøretur unna.

Jeg synes også vi har det greit værmessig, sammenlignet med andre deler av landet.

Signerer denne, høres ut som om vi bor omtrent på samme sted.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:27   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor landlig, rett ved skog og sjø, men bare 20 minutt fra Stavanger og 15 minutt fra Sandnes/Forus.

Hm, sitter og funderer på hvordan det er mulig å bi 20 min fra Stavanger og 15 min fra Sandnes. Det går sikkert an altså, men jeg skjønner det bare ikke helt. Sola? Tjelta? Hålandsmarka? Sola sentrum? Tananger?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:58   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm, sitter og funderer på hvordan det er mulig å bi 20 min fra Stavanger og 15 min fra Sandnes. Det går sikkert an altså, men jeg skjønner det bare ikke helt. Sola? Tjelta? Hålandsmarka? Sola sentrum? Tananger?

Å, ok; 20 minutt til fastlegen på Mariero. Det er omtrent bare dit og til SUS jeg kjører i den retningen.

Gammel 05-04-11, 19:28   #7
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, ok; 20 minutt til fastlegen på Mariero. Det er omtrent bare dit og til SUS jeg kjører i den retningen.

Jeg bor på Tjelta, så der hadde du rett.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:12   #8
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Byen vi bor nærmest skal visstnok ha flest soldager i året. Muligens delt plass med et par andre steder, men de kaller den nå for solbyen.
Føles ikke alltid sånn, men er det bevist så er det vel det da.

Gammel 27-04-11, 22:05   #9
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samme fastlege du og jeg eller?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:04   #10
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bor ca 10 minutt med bil fra Bergen sentrum og her er det sentralt samtidig som vi har masse skog rundt oss. Bor i 3mannsbolig og har et fantastisk naboforhold alle sammen. Me like.

Gammel 04-04-11, 09:06   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sentralt i Oslo. Trenger ikke bil, har lett tilgang på kunst og kultur i alle sjangre for barn og voksne. Mange ulike kulturer representert og mye god mat. Lett tilgang på resten av verden og marka bare en kort busstur unna.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:53   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sentralt i Oslo. Trenger ikke bil, har lett tilgang på kunst og kultur i alle sjangre for barn og voksne. Mange ulike kulturer representert og mye god mat. Lett tilgang på resten av verden og marka bare en kort busstur unna.

Jeg er hjertens enig.

Mannen er fra en bygd ute i periferien. Jeg er fra en småby på Østlandet. Vi er begge enige om at Oslo er stedet for oss. Stort nok til å kunne forsvinne litt i mengden og lite nok til å holde brukbar oversikt.

Og så hjelper det godt på at familien på begge sider har bosatt seg her også.

Gammel 04-04-11, 20:55   #13
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For oss som vil bo i enebolig og ha stor tomt,samtidig som vi vil bo i en by.Så er ikke en storby et alternativ. Eller vi har ikke råd til de prisene som er i Oslo og omegn.

Gammel 04-04-11, 21:10   #14
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig fornøyd med vår kommune på Nedre Romerike. Visst nok en av Norges fattigste, men det er sikkert fordi de har investert veldig mye i blant annet idrettsanlegg, 2 svømmehaller med vann i (!), et veldig rikt kulturskoletilbud, og landlige omgivelser som skapt for barn. Flotte badevann, marka rett ved siden av osv osv. Ikke så veldig mye trafikk, og prisene har ikke nådd taket ennå.

Perfekt plassert i umiddelbar nærhet til Oslo (noe som var viktigst for oss ettersom vi benytter oss veldig mye av det kulturelle tilbudet i Oslo) og bare et steinkast unna Gardermoen (like viktig ettersom vi reiser en god del).

Anbefales. (Da får det heller være at vi har en skikkelig dust som ordfører )

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:14   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bor i Bergensområdet, for astmatikere er det særdeles ugunstig. For alle andre er det kjempefint.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:20   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Siden jeg alltis har bodd i Oslo, synes jeg selvfølgelig det er det beste stedet å bo.
Man er rett og slett en kort tur unna det meste.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:56   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i Bergen, men utenfor de 7 fjell. Det er langt mer gunstig for astmatikere enn å bo innenfor.
Det tar 10 minutter å kjøre til sentrum, vi er kun kort gange fra både hav og fjell. Det er tilgang til både lysløyper, badeland og shoppingsenter rett i nærhetenså jeg kan i grunnen ikke komme på eneste god grunn til å flytte bortsett fra at det er litt for lang sykkelavstand til jobben min.

Gammel 04-04-11, 12:15   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en sånn tråd for en stund siden. Alle var enige om at det var Bergen som hadde mest å by på, mener jeg å huske.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:16   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født og oppvokst i Oslo og bor nå i en nabokommune. Jeg liker meg veldig godt på det sentrale østlandsområdet - vi har nærhet til en masse kultur og like mye natur. Ulempene ved å bo her er veldig høye boligpriser og fryktelig mye trafikk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:22   #20
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er født og oppvokst på østlandet, og trives godt her i et relativt flatt terreng. Bor i utkanten av en liten by, overkommelig reisevei til Oslo, kort vei til flere nabobyer, kort vei til Svinesund.
Kort vei til sjøen. Kort vei til alt vi trenger, -synes vi da.
Kunne aldri bodd i en by, trives best litt landlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.