Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør man med en fiskeblokk fra Findus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-07, 15:02   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hva gjør man med en fiskeblokk fra Findus?

Noen kreative forslag?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 15:04   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøre med en fiskeblokk fra Findus?

Det lurer jeg også på.

I mellomtiden kan jeg si at jeg vanligvis tar en kartong matfløte og blander med en skje sennep eller to, og kanskje litt hvitløk. Legger fisken og passende grønnsaker (purre, paprika, tomat, strimlet gulrot f.eks.) i en form, heller fløten over, og setter i ovnen på ca. 200 grader til det ser ferdig ut.

Ris eller poteter til.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 17:27   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det lurer jeg også på.

I mellomtiden kan jeg si at jeg vanligvis tar en kartong matfløte og blander med en skje sennep eller to, og kanskje litt hvitløk. Legger fisken og passende grønnsaker (purre, paprika, tomat, strimlet gulrot f.eks.) i en form, heller fløten over, og setter i ovnen på ca. 200 grader til det ser ferdig ut.

Ris eller poteter til.

Det ble dette i dag. Veldig godt!
Men neste gang blir det plukkfisk!

Gammel 05-03-07, 17:39   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager ofte en slags kvasi-bacalao:

Skjær frossen fiskeblokk i tykke skiver,legg i kasserolle, hell på en boks eller to med hakkede tomater, allerhelst sånne med chili i.
Skjær noen poteter og rødløk i skiver og ha oppi.
En god håndfull svarte oliven.
En spiseskje sukker, salt og pepper.
La det putre til potetskivene og fisken er ferdig, kan smake til med litt créme fraiche eller fløte eller noe sånt.

Gammel 05-03-07, 15:07   #5
Smula
Fullverdig medlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Smula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Plukkfisk? Det fikk jeg jaggu lyst på. :noterer ned på handlelista:

Smula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 15:10   #6
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Plukkfisk? Det fikk jeg jaggu lyst på. :noterer ned på handlelista:

Hvordan lager du det?

Gammel 05-03-07, 15:15   #7
Smula
Fullverdig medlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Smula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lag hvit saus. Del opp fiskeblokken i biter i sausen (du kan f. eks hakke den opp med en tresleiv eller lignende som du rører med). Ha i løk og gulrot. Kok poteter og stek bacon. Voila, enkelt og godt. Synes hvertfall jeg.

Smula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 17:34   #8
Hunter
Matentusiast

Hunter sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør med en fiskeblokk fra Findus?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Noen kreative forslag?

Hiv den i søpla..

Gammel 06-03-07, 18:30   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hunter, her.

Hiv den i søpla..

Å nei du !!
Du synes sikkert dette er søppel, men fisken er gullfin for oss, og i mangel på god fiskedisk i butikken, bruker jeg gjerne en blokk i uken. Nå vi skal meske oss litt ekstra kjøper vi fra fiskehandleren (eller mannen fisker selv).

Gammel 06-03-07, 18:35   #10
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiv den i søpla..

Det samme tenkte jeg...

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 19:14   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hiv den i søpla..

Ja.

Gammel 06-03-07, 18:33   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne fiskeformen er fantastisk digg!!!

400 gram frossen torskefilet
3 dl yoghurt naturell
1 tube mager rekeost
1 boks skivet sopp
1 liten boks mais
1 stor purre

Sett ovnen på 180 grader.

Legg fisken i en ildfast form og strø litt salt og pepper over. Bland sammen alt det andre i en stor bolle. Hell det over fisken og sett den inn i ovnen. La den steke i ca en halvtime, til fisken er gjennomstekt.

Serveres med kokte poteter og gulrøtter.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 18:34   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig liker jeg best å tine fisken helt før bruk, for ellers blir det så mye vann i formen.

Gammel 06-03-07, 18:38   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hvorfor det?? Tror dere alle bare kan gå og kjøpe eller fiske fersk fisk? Dessuten kjøper jeg fileter, som jo er ren fisk, og fisken er vel frosset ned helt fersk, noe som vel tilsier at kvaliteten opprettholdes slik som med frosne grønnsaker og frukt.

Gammel 06-03-07, 19:03   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns frossen torskefilet fra Findus funker riktig så bra. Den fisken man får kjøpt fersk er ikke alltid så fersk. Jeg syns det er veldig godt å tilberede den i foliepakke sammen med poteter og grønnsaker i tynne skiver, spinat, limeskive, smørklatt, maldonsalt og grovmalt pepper.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 19:12   #16
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville enten ovnsbakt den med feta, sitron, tomat og salt/pepper eller med pesto (+ valgfrie grønnsaker/tilbehør).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 19:16   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, kast sunn, god og brukelig mat. *Oppfordrer*

Gammel 06-03-07, 19:20   #18
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke den er brukendes. De gangene jeg har kjøpt disse blokkene er de brunlige og med synlige "fettstriper".

Det finnes annen frossenfisk enn blokker som er mye finere i fisken.

Gammel 06-03-07, 19:21   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Da har du vært uheldig bare. Jeg har brukt torske- og seieblokker fra de fleste produsenter og har alltid fått hvite flotte fileter som smakte ypperlig. Og ja, jeg har smakt fersk fisk så jeg har noe å sammenligne med.

Gammel 06-03-07, 19:49   #20
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Dixie er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør man med en fiskeblokk fra Findus?

Her var det mange gode ideer

Har spist frosne fiskeblokker i 30 år, og aldri fått brun eller fettet fisk. Fortsetter med det!

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.