|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: hvor mye frukt spiser dere og barna | |||
Vi spiser frukt minst én gang daglig hjemme |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 33,33% |
Vi spiser frukt minst to ganger daglig hjemme |
11 | 11,83% |
Vi spiser frukt på skole/barnehage/SFO minst en gang daglig |
40 | 43,01% |
-" - minst to ganger daglig |
11 | 11,83% |
Tilsammen spiser vi frukt 3 ganger eller mer per dag |
11 | 11,83% |
Vi spiser lite frukt. En gang eller mindre per dag. |
10 | 10,75% |
Istedet for frukt går det mye i fruktjuice. Jeg bekymrer meg ikke for syre/evt. sukker i juicen |
3 | 3,23% |
-"- . Jeg bekymrer meg for syre/sukker i fruktjuicen |
11 | 11,83% |
Fruktjuice er like bra som frisk frukt |
4 | 4,30% |
Fruktjuice er ikke like bra som frisk frukt |
27 | 29,03% |
Vi burde spist mer frukt |
25 | 26,88% |
Vi spiser nok frukt |
25 | 26,88% |
Barna spiser nok frukt |
32 | 34,41% |
Vi spiser mye frukt |
16 | 17,20% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jeg tar en spinoff til jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Barna spiser 1-2 ganger på skolen. De har en fruktkafe i klasserommet der de kan sette seg og spise. I barnehagen vet jeg ikke helt om det er frukt etter lunsjen, men de har i hvert fall ett fruktmåltid med delikat oppskjært frukt.
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jeg har en sønn som ikke spiser frukt i det hele tatt. Det bunner nok i diverse kryssallergiske reaksjoner da han var liten, men han grøsser ihvertfall ved tanken på å spise alle typer frukt. Håper det går over. Han får grønnsaker istedet for frukt; oppskårne gulrøtter, sukkererter osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Mye mer grønnsaker hos oss, forresten. Til både lunsj og middag, for små og store.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Hos oss varierer det veldig.
![]() |
#7 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Her går det i jordbær, bananer, epler, appelsin, melon, cherrytomater, druer og mini gulrøtter. Vi spiser frukt hver dag, men vi kunne spist mer.
![]() |
#8 |
Keep calm and trot on
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi spiser mengder av frukt og grønnsaker, vi er veldig glade i det alle sammen.
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jeg er ikke spesielt glad i frukt, så jeg lager smoothie til meg selv. Elsker derimot grønnsaker, så der går det mye.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Mye, veldig mye. Veldig mye grønnsaker også, men der er jeg og mannen flinkest, barna er litt kresne på grønnsaker, men det kommer seg.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Knerten spiser nok frukt.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Mine svar blir i grunnen misvisende, for jeg har bare svart ut i fra meg selv. Barnet er iboende fortsatt, og mannen har jeg ikke helt oversikt over.
![]() |
#13 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?vi spiser litt hjemme og de spiser vel litt på skolen/bhg og. sender alltid med på skolen og klumpen får i bhg.
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Barna spiser stort sett 1-2 frukt hver dag, av og til litt mer.
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Ungene spise frukt på SFO/ barnehage og eldste har gjerne et eple i matpakken til lunsjen. Hjemme har vi epler og bananer fast og innimellom annen frukt som druer, melon og pærer, apppesin, mango og ananas.
![]() |
#16 |
Superduper
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi spiser lite frukt, men mye grønnsaker og bær. Ungene får frukt på SFO og i barnehagen, men her hjemme har vi sjelden frukt, -heller ikke juice.
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Ungene får frukt på skolen hver dag, vi har frukt med på jobb hver dag. Det står alltid frukt fremme. I tillegg har vi alltid ferskpresset juice (industrilaget altså, men ikke fra konsentrat) tilgjengelig. Ungene drikker minst ett glass med juice daglig.
![]() |
#18 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jeg er nok ikke så flink til å få i meg frukt, men passer på at bølla likevel får i seg en del. Sender gjerne med henne en liten frukt til frokosten i bhg, så har de et fruktmåltid der i tillegg til at hun gjerne får frukt etter middagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
villende
|
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi spiser generelt mye frukt og grønnsaker og drikker lite juice (bare juice i helgene). Jeg syns det er helt greit at de spiser såpass med frukt som de gjør, og har gjerne oppskårne grønnsaker tilgjengelig i tillegg. Vi har fått mye "hjelp" fra barnehagen som er flinke til å servere variert og sunn mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi voksne kunne spist enda mer. Ungene også.
![]() |
|
|