Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fredsprisen og Norges samarbeid med Kina

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-11, 20:32   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Fredsprisen og Norges samarbeid med Kina

Opprinnelig lagt inn av bt.no

Han sa rett ut at han ikke trodde skaden ville kunne rettes opp før Kina mottok en beklagelse fra den norske regjeringen, sier Dan Femoen (H), nestleder i opplæring- og helseutvalget for fylkeskommunen til bt.no.

Her er hele artikkelen.

Bør statsministeren beklage at fredsprisen gikk til en aktivist, eller er det noe man må regne med?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:46   #2
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fredsprisen og norges samarbeid med Kina

Litt på sida, men eg har aldri høyrt Kina reagere på alle uigurar som får politisk asyl i Norge pga måten dei vert behandla i Kina. Skulle tru det måtte vere problematisk for dei. Å innvilge politisk asyl er jo ganske klar tale mot heimlandet til flyktningen! Har ikkje sett meg inn i fredsprissaka, så veit lite om vinnaren. Dog er eg ikkje veldig imponert over korleis kinesiske myndigheter behandler enkelte av sine innbyggarar.

Gammel 01-05-11, 20:46   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste artikkelen og det var ikke mange kritiske spørsmål fra journalisten til adm.dir-en, som f.eks: -Synes du at Norge skal legge seg flate for et land som fengsler folk for meningene sine bare for at du skal tjene mer penger? Ja, det er satt på spissen og det er sikkert arbeidsplasser i Norge som er i fare på grunn av manglende frihandelsavtale, men jeg håper at adm. dir her klarer å opparbeide like mye fortvilelse for alle de som sitter fengslet for sine meninger som for manglende avtale.
Så nei, jeg håper da inderlig ikke Norge beklager noe som helst.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:48   #4
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Nei, det syns jeg ikke. Regjeringa har da ikke delt ut noen pris - hva skal de beklage?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:49   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fredsprisen og Norges samarbeid med Kina

Jeg fikk litt følelsen av at det er ikke så farlig med resten av verden bare Norge får tjene nok penger.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:55   #6
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg fikk litt følelsen av at det er ikke så farlig med resten av verden bare Norge får tjene nok penger.

Ja, det fikk jeg også. Er vel ikke så nøye at de ikke har ytringsfrihet i Kina så lenge vi får handle med dem.

Gammel 01-05-11, 20:52   #7
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Regjeringen kan da ikke beklage for noe de strengt tatt ikke har noe med. Noen må rett og slett forklare kineserne forskjellen mellom den norske regjering og nobelkomiteen.

Jeg kjøper faktisk ikke at styret i Kina ikke skjønner hvem som avgjør fredprisutdelingen. Så dumme kan de ikke være. Det er et spill for galleriet, de ønsker selvfølgelig å tvinge Norge til å undergrave utdelingen fordi Kina er blitt satt i et dårlig lys.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.