|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Fredsprisen og Norges samarbeid med Kina
Her er hele artikkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fredsprisen og norges samarbeid med KinaLitt på sida, men eg har aldri høyrt Kina reagere på alle uigurar som får politisk asyl i Norge pga måten dei vert behandla i Kina. Skulle tru det måtte vere problematisk for dei. Å innvilge politisk asyl er jo ganske klar tale mot heimlandet til flyktningen! Har ikkje sett meg inn i fredsprissaka, så veit lite om vinnaren. Dog er eg ikkje veldig imponert over korleis kinesiske myndigheter behandler enkelte av sine innbyggarar.
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fredsprisen og norges samarbeid med KinaJeg leste artikkelen og det var ikke mange kritiske spørsmål fra journalisten til adm.dir-en, som f.eks: -Synes du at Norge skal legge seg flate for et land som fengsler folk for meningene sine bare for at du skal tjene mer penger? Ja, det er satt på spissen og det er sikkert arbeidsplasser i Norge som er i fare på grunn av manglende frihandelsavtale, men jeg håper at adm. dir her klarer å opparbeide like mye fortvilelse for alle de som sitter fengslet for sine meninger som for manglende avtale.
![]() |
#4 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Fredsprisen og norges samarbeid med KinaNei, det syns jeg ikke. Regjeringa har da ikke delt ut noen pris - hva skal de beklage? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Fredsprisen og Norges samarbeid med Kina
Ja, det fikk jeg også. Er vel ikke så nøye at de ikke har ytringsfrihet i Kina så lenge vi får handle med dem.
![]() |
#7 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Fredsprisen og Norges samarbeid med KinaRegjeringen kan da ikke beklage for noe de strengt tatt ikke har noe med. Noen må rett og slett forklare kineserne forskjellen mellom den norske regjering og nobelkomiteen.
![]() |
|
|