|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
bits and pieces
|
Langt hår på barn = jente?Nå må jeg høre litt hva dere mener altså, for jeg blir litt lettere oppgitt (var kanskje litt å ta i) over konklusjoner som taes når man ser mitt barn med langt hår.
Sist redigert av star : 17-05-11 kl 23:31. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Langt hår på barn = jente?Næsj! Gutter med langt hår er kult.
|
|
|
#3 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Langt hår på barn = jente?Ja, det tror jeg faktisk. Barn kan jo fort ha litt androgyne trekk og kjønnsløse klær, så et barn med lange krøller hadde jeg nok trodd var ei jente. Jeg kan huske jeg ble tatt for å være gutt en gang jeg hadde kort hår og det var siste gang mamma fikk klippe meg i en sånn praktisk etasjeklipp, for å si det sånn...
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Langt hår på barn = jente?
Jepp. En av mine ble tatt for å være gutt leeeenge, først når det ble litt lengde på håret ble hun ei jente.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Nei. Det er mange gutter med langt og halvlangt hår her. Om det er noen trøst så har mine to korthårede blitt tatt for jenter begge to.
|
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg synes det er mange gutter med halvlangt hår nå så nei, jeg tenker ikke at det automatisk er jente, virkelig ikke.
|
|
|
#7 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Nei, tenker ikke det selv, men har også følelsen over at folk dømmer veldig lett over klær(farger) og hårsveis.. Selvfølgelig kan det være vanskelig å se kjønn, men jeg har en gutt som kler sterke farger som rød f.eks og ofte sier folk vi ikke kjenner henne til han eller kaller han jente.
|
|
|
#8 |
|
bits and pieces
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Han har altså ikke krøller lenger for håret har blitt for tungt tror jeg og han er nok litt androgyn kanskje. Men klesstilen er absolutt ikke jentete, ei heller i dag med nikkers.
|
|
|
|
#9 |
|
bits and pieces
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Og jeg tenker ikke sånn at noen har tatt han for å være jente en sjelden gang, det er konsekvent når de ikke har sett han før
|
|
|
|
#10 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Langt hår på barn = jente?Nja, det spørs hvordan det er klippet. Er det lyst, langt (neden for skulderbladene) gjerne med lokker så synes jeg ofte det er veldig jentete. Ellers så er det mange tøffe lange guttesveiser.
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Jeg kjenner igjen det med at det kan være trist for en gutt å få klær, stæsj og annet klassifisert som "jentete" av andre barn, så jeg mener ikke å føyse vekk selve problemet. Men unnskyld meg: Hva betyr det å "absolutt ikke te seg som jenter"?
|
|
|
#12 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser nå at det ser feil ut, men det jeg mener er at dette er skikkelig "GutteGutter" De leker typiske gutteleker, snakker som gutter, kler seg som gutter osv. Jeg hadde nok ikke sett på disse guttene som jenter. Kanskje fordi jeg kjenner de så godt?
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Det skjønner jeg.
|
|
|
#14 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Ja. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Enig. Hvis jeg er i tvil om kjønn, tenker jeg det antakelig er jente hvis han har langt hår. Vi er veldig glad i blått i vår familie, så for meg er ikke det noe som signaliserer gutt, nei. Jeg ser det i sammenheng med helheten, og blått + langt hår er antakelig jente. I stil med Pollyannas utmerkede bemerkninger. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
bits and pieces
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Men altså, nikkers på en dag som dette?? Ikke akkurat jentete vil jeg påstå selv om sveisen da skulle tilsi det. Ikke mye man så til sveisen heller i dag da han hadde tilhørende lue på, men det tøt jo ut her og der.
|
|
|
|
#18 |
|
Audacious
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Her i hippieland er det mange gutter med langt hår, fra tre til søtti år. Jeg bomma stygt på en gutt i gruppa til Plutten, han er fem år og veldig spinkel og gikk med rosa hello-kitty-tights, rosa pusete strikkegenser med kattunge på, og håret i flette med tre rosa hårstrikker.
|
|
|
#19 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Foreldrene skal ha for at Noah fikk gå litt kontroversielt kledd til å være gutt
|
|
|
#20 |
|
bits and pieces
|
Ville nok også trodd det ja
|
|
![]() |