|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tidsklemma
|
Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Som feks cola og Pepsi?
|
|
|
|
#2 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Nei. Og nei.
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vi har aldri brus i hus, så barna drikker det bare når vi spiser ute eller når det er fest/bursdag. Da kan de velge Cola på lik linje med all annen brus. Jeg har ikke store plager med tanke på koffeinet de får i seg, for å være helt ærlig.
|
|
|
#6 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?er bare glad for at mine barn ikke liker brus. Bakdelen er at jeg alltid må huske å ta med juice når de skal i selskaper.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Tja, om hun en sjeldent gang drikker brus i bursdag, så hender det vel hun drikker cola. Det er snakk om så små mengder at jeg ikke bekymrer meg. Vi har ikke brus hjemme. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Det Olympia sa. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Mine barn liker ikke brus,men hadde nok ikke tenkt noe særlig over det om de hadde drukket cola en gang i blant. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
koko
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Brus er ingen favoritt her i huset, og om hun en sjelden gang velger cola i stedet for annen brus ser jeg ikke på det som et problem.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vetle har fått cola og brus hos pappan sin siden han var liten, hos meg får han det vel aldri (med kanskje 3 unntak av brus, han er 7 år) og han velger jo selv i bursdager og sånn, tror han liker cola veldig godt til min fortvilelse. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Skal rømme
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, men det begrenser seg selv. 4åringen drikker kanskje et halvt glass i uka, mens 3åringen ikke liker det. Jeg syns ikke det er noe å kave seg opp over. Hvis ungene hadde bøttet nedpå litervis av det hadde jeg nok sett annerledes på det.
|
|
|
#13 |
|
bits and pieces
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja de får cola, men det begrenser seg til et lite glass når de evt spør.
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja mine barn får cola, og ja mine barn liker brus og nei, jeg bruker ikke koffeinfri kaffe i glasuren på sjokoladekaka i barneselskapet heller.....
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
Samme her. Jeg begrenser heller mengden, men synes det er det samme om det er solo eller cola de drikker når de først gjør det. Og kakeglasur lages med vanlig kaffe, ja.
|
|
|
#16 |
|
Rockesøster
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?15-åringen her har vel aldri annet en smakt munnfuller med colavarianter. Hun er ikke tolerant ovenfor koffein, det merket vi godt da vi måtte gi henne Fenazon-Koffein Sterke. 1 tabl tror jeg innholder koffein tilsvarende 1 l cola, og jenta ble så elendig med tonustap og arytmier at vi måtte søke legehjelp. Da hun innså at det var koffein som gjorde henne så dårlig bestetemte hun seg for at hun aldri skulle drikke koffeinholdige drikker |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, her får barna drikke cola på lørdag eller evt hvis vi er på McDonalds en ytterst sjelden gang. Minste (7 år) drikker veldig lite brus, så det ser jeg ikke på som noe problem, mens 13 åringen gjerne kan bøtte nedpå halvannen liter cola om hun får lov (men det får hun altså ikke lov til |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?De får drikke cola i blant, ja.
|
|
|
#19 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vi har aldri cola hjemme, de foretrekker solo eller champagne i helgene. På bursdager får de velge de selv vil.
|
![]() |
|
|