|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg har forstått at vi har rett på kontantstøtte noen måneder før poden begynner i barnehagen.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg er i mot kontantstøtten og så helst at den ble avviklet. Jeg stemmer også på et parti som har dette på sin agenda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Vi fikk kontantstøtten tl turbo fra mai til september,han startet i bhg sep. Og jeg på skole da, så var hjemme med han.
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg mener kontantstøtte bør gis i tilfeller der man har søkt om, og ikke fått barnehageplass.
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg er også på linje med de to over. Jeg synes det er helt fullstendig riv ruskende feil å betale foreldre for å ikke benytte seg av barnehageplass.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Enig med Niobe. Den bør kun være for de som ikke har fått barnehageplass og ikke for de som velger å være hjemme med barna sine.
![]() |
#8 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?da jeg fikk den brukte jeg den til først å være hjemme med snuppa da jeg ikke fikk barnehageplass. Etterhvert så brukte jeg den til betaling av dagmamma.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg syns den bør avskaffes. Også syns jeg pengene kan brukes til å opprette gratis barnehageplasser til de som trenger det. Vi fikk kontantstøtte i ett år til minste, det ble brukt på dagmamma-betaling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Brukte den til å være hjemme med barnet. Enig med SpetakkelRandi at den godt kunne økes og kortes ned til 2 år.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg er imot kontantstøtte som ordning, men ville allikevel ikke nølt med å ta den imot hvis vi ikke hadde fått barnehageplass. Vi trenger strengt talt ikke barnebidraget heller, men sier ikke nei takk til pengene.
![]() |
![]() |
#12 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg synes ikke den bør avvikles. Synes det er fint om foreldre har mulighet til å være hjemme et par år ekstra. Hadde selv jenta mi hjemme til hun var nesten tre år og jobbet deltid. Jeg personlig er glad jeg slapp å sende henne i barnehagen da hun var ett år gammel. Jeg kan kanskje være enig i at den kunne økes og heller kuttes etter to år.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?
Jeg har full forståelse for at noen ønsker å gå lenger hjemme med barna sine. Jeg er bare ikke enig i at staten skal subsidiere dette.
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er så enig med deg, Tjorven. Staten finansierte jo dessuten denne ordningen allerede før kontantstøtten - med skatteklasse to, som fortsatt er en ordning for familier med en inntekt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Dette var i 2003, da kontantstøtten var ganske ny. Jeg tror ikke det er vanlig pris for dagmammaer nå lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
Det er jo et poeng. Vi hadde aldri fått barnehageplass i vår bydel til mini, så derfor blir jeg hjemme et år til med kontantstøtte og oppsparte midler. Jeg har ingen interesse av å få barnehageplass i en annen bydel og måtte kjøpe meg en bil til når jeg har omtrent ti barnehager innen sykleavstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
Du får ingen tomater av meg, jeg er helt enig.
![]() |
#18 |
Bare sær
Det håpløse med skatteklasse 2 for gifte er jo at den slett ikke er knyttet til omsorg for barn. Man får statssubsidier for å forsørge et voksent arbeidsført menneske som ikke har noe annet å gjøre hjemme enn å vaske hus og lage mat.
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
Nemlig. Og hvem er Staten? Det er du og jeg og vito.
![]() |
#20 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Svarer også på HI. Er for kontantstøtte. Ser gjerne at den økes i beløp men kuttes i lengde. Har selv søkt og fått kontantstøtte for minstesnuppa. Skal gå hjemme til hun starter i bhg i august. Skulle gjerne gått ut i jobb etter endt foreldrepermisjon pga økonomi, men når det hverken er barnehageplass eller dagmamma å oppdrive må jeg være hjemme.
![]() |
|
|