Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fra lillesøster til storesøster

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-11, 09:39   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Fra lillesøster til storesøster

Altså, ingen lillesøster som skal bli storesøster. hehe

Storesøster og lillesøster skal bytte rom, og storesøster på 12 synes i grunnen ballonger på veggen er litt barnslig for henne. Derfor er prosjekt "romforandring" i gang.

Lillesøster sitt rom

Overmaling av de røde og blå ballongene

Halvveis i tapetsering, og selvsagt ble det en lengde for lite. Uflaks med bredde på veggene, siden jeg på tre av fire vegger akkurat måtte bruke en lengde til.

Ferdig tapetsert og maskert. Skal få med meg storesøster og kjøpe maling i dag eller i morgen, så blir det vel litt farge etter hvert. Hun tenker på noe lys ferskenaktig. Trenger kanskje 3 strøk på veggene med ballongene?

Rommet er lite, så siden hun frivillig foreslo å bytte med lillesøster så blir det noen nye møbler på henne. Hun trenger et høyt og smalt klesskap, for et med to dører kommer i konflikt med vinduet. Så vil hun male senga si hvit. Den er lakket, hva må vi gjøre med den først da?

Kommer flere bilder etterhvert.

Gammel 03-06-11, 09:42   #2
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra lillesøster til storesøster

Så er jeg fryktelig usikker på om vi skal male listene hvite. De er lutet (samme som taket).

Gulvet har fått noen skriblerier på seg som jeg håper å få bort. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre noe annet med gulvet, men jeg får se hva vi orker etter hvert.

Gjerne innspill på lister og gulv.

Gammel 03-06-11, 09:55   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hvitt tak, hvite lister, hvit seng - det vil gjøre rommet mye luftigere og større. Jeg har nettopp testet det ut på et lignende rom hos oss. Rommet ble dobbelt så stort når vi fikk malt det forferdelige paneltaket hvitt. Det er mye jobb, men det er virkelig verdt det.

En lakkert seng må vaskes med f.eks. salmiakk, mattes ned med sandpapir/pussemaskin og vaskes en gang til. Når den er tørr, ville jeg grunnet med heftgrunn før jeg malte den hvit med en "sunn" maling, f.eks Sens.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 09:54   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville uten tvil malt lister og tak, men jeg er ikke glad i furupanel. Hvis du liker det, må du nesten vurdere hvor mye lysere rommet vil bli hvis du maler.

Gammel 03-06-11, 09:55   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Etter min smak bør tak og lister være samme farge, jeg hadde derfor ikke gjort noe med listene.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 09:57   #6
Albertine
Passiv

Standard

Skal du male listene må du ta taket samtidig. Hvite lister mot lutet tak...

Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 10:01   #7
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Det er det jeg er litt "redd for", at tar jeg listene må jeg ta taket. Hele loftet er lutet tak. Men jeg kan ta det litt etterhvert, og høre hva storesøster selv mener.

Gammel 03-06-11, 10:20   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ikea har høye, smale klesskap som rommer masse, anbefales.

Gammel 03-06-11, 10:39   #9
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Er et par timer å kjøre til Ikea, så det spørs om jeg gidder. Men jeg har funnet to på Skeidar som ser greie ut.

eller

Det første står det ikke bredden på, men ville tro det er ca 50 cm

Gammel 03-06-11, 10:45   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Om du maler listene må du male taket også. Ellers blir det ikke fint.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:48   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Ferdig malt. Fryktelig vanskelig å se fargen da men.

Vi fikk opp rullegardin i kveld, så storesøster skal sove der i natt. Ellers er fortsatt senga til lillesøster der, og jeg må prøve å få penn og andre streker vekk fra gulvet.

Det blir trolig maling av tak og lister, men jeg tror det blir senere i sommer. For kaotisk med ting på loftsstua, og storesøster er ivrig på å flytte inn.

Litt møbler får vi se etter senere i uka.

Gammel 25-06-11, 13:42   #12
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Det går ikke så fort med oss, stadig andre ting å gjøre.

Nå har storesøster fått nytt skap, nattbord, pult og stol.

I går vasket vi kommode og seng og pusset de ned. Nå har storesøster skjønt at det ikke er bare-bare å male seng. I dag har jeg tatt et strøk grunning på. Skal ta noen flere bilder snart.

Hun har også fått et lite speil. Den passer nok best på pipa som er i ene hjørnet, så jeg må få et betongbor først.

Så det nærmer seg litt mindre kaos i andre etasje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.