Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nettingstrømpebukse på små jenter

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-11, 00:48   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Nettingstrømpebukse på små jenter

Flere av kjedebutikkene selger nå nettingstrømpebukser til små jenter og det virker som det er svært populært. Vesla på 8 år er dypt fortvilet for at hun ikke får lov til å gå med dette. På bursdagen møtte 2 av vennene hennes opp med dette sammen med penkjoler, ellers ser jeg at jenter stort sett bruker det med olaskjørt og olashorts.

Som med hull i ørene har jeg ikke noe annet argument for at hun ikke får lov annet en at jeg synes det er stygt og upassende for små jenter å gå med dette. Jeg sier ikke direkte hva jeg forbinder fishnet stockings "looken" med men det er i alle fall ikke noe jeg orker se på henne i en alder av 8 år. Slik er det bare.

Noen sier de skjønner meg godt mens andre bare himler og sier det er typisk meg å lage noe stort ut av dette også.

Så spørsmålet mitt er om dere synes det er ok for jenter ned i 8 års alder å gå med nettingstrømper? Jeg snakker da om vanlige nettingstrømper, ingen barnemønster, de er akkurat slik de er for voksene damer, bare at de nå også lages i barnestørrelser. De har de blandt annet på Kapp Ahl fra str 116 tror jeg.

Gammel 05-07-11, 00:52   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettingstrømpebukse på små jenter

Kjenner jeg er gammel og sær - og så er jeg også blitt kalt "erkekonservativ" av en mann, som er aktiv kristen, etter en kommentar jeg slapp ut av meg om at "jeg aldri hadde latt min datter gå ut av døra kledd slik", en gang i tiden.

Jeg hadde ikke likt å se små jenter kledd i nettingstrømpebukser. Nettingstrømpebukser er noe jeg forbinder med damer som kler seg sexy - og sexy har ikke noe som helst med småjenter å gjøre, i mine øyne.

Gammel 05-07-11, 00:52   #3
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Æsj.

Gammel 05-07-11, 00:58   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettingstrømper kommer ikke til å bli aktuelt så lenge jeg kjøper klærne hennes.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 00:59   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten, når det gjelder hull i ørene har du allergi-argumentet å bruke. Men på nettingstrømpebuksr går vel ikke det, hm.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 01:02   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Forresten, når det gjelder hull i ørene har du allergi-argumentet å bruke. Men på nettingstrømpebuksr går vel ikke det, hm.

Joda - "mamma er allergisk mot nettingstrømpebukser."

Funker som søren her i huset, i hvertfall - dog ikke mot nettingstrømpebukser, da det så langt har vært totalt uaktuelt for Guttungen å trekke på seg noe slikt. Men "mamma er allergisk mot sutring," f.eks.

Gammel 05-07-11, 07:02   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Helt, helt uaktuelt å kjøpe. Men alikevel kjenner jeg nok et par som kunne finne på å kjøpe slike ting, og la ungene gå med det, desverre.

:mamma til 6 åring som ikke får tynne penstrømpebukser engang, det går i tykke, hvite fra Safa:

Gammel 05-07-11, 08:33   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde allergiargumentet mot hull i ørene var tilbakevist?

Jeg hadde antakelig tillatt nettingstrømper.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 08:35   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nektet nettingstrømper tidligere. Nå som hun er 12 fokuseres det mest på påkledningen ikke skal være for avslørende. 3-åringen får selvsagt ikke.

Gammel 05-07-11, 09:35   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hull i ørene blir jo et litt annet spørsmål selv om mitt "problem" her også er at jeg synes det er stygt. Jeg bruker ikke allergi argumentet.
http://www.foreldreportalen.no/forum...l+%F8rene+Lisa

Gammel 05-07-11, 09:37   #11
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Hva forbinder man nettingstrømper med?

Dattera mi er straks 12 år, og jeg tror jeg aldri har sett noen av venninnene hennes i nettingstrømper. Eller kanskje jeg har sett det, og ikke brydd meg liksom.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 09:58   #12
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Hva forbinder man nettingstrømper med?

Dattera mi er straks 12 år, og jeg tror jeg aldri har sett noen av venninnene hennes i nettingstrømper. Eller kanskje jeg har sett det, og ikke brydd meg liksom.

Tja, sexy eller et tøy som prostituerte ofte brukte før i alle fall? Det er disse assosiasjonene jeg sliter med selv om jeg prøver så godt jeg kan å ikke gjøre det.

Sist redigert av Lisa : 05-07-11 kl 10:07.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 09:38   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det kommer litt an på hvordan det brukes, men ser vel ikke for meg barn under tenåra i det nei.

Til en pønka stil med annen farget strømpebukse under syns jeg er mer akseptabelt, enn svart til penkjole. Og ikke i det hele tatt på åtteåringer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 09:42   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk nettingstrømpebukser er grusomt i alle aldre, og hadde aldri kjøpt det til en åtteåring.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:06   #15
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes faktisk nettingstrømpebukser er grusomt i alle aldre, og hadde aldri kjøpt det til en åtteåring.

Signerer helt og fullt! Og jeg tror jeg ville argumentert slik til mine døtre også og sagt rett ut at det er direkte stygt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:15   #16
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg er einig med apan.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:17   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg trodde allergiargumentet mot hull i ørene var tilbakevist?

Virkelig? Hvor? :intrissert:

Nettingstrømper er så fælt at avkommet må bli minst 18 år før jeg gir meg på innkjøp av slikt. Hva skal unger med sånt?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:38   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Virkelig? Hvor? :intrissert:

Jeg vet ikke helt, men tror jeg har lest det i en tråd her inne at det ikke er noen ren sammenheng mellom hull i ørene og utvikling av nikkelallergi. Foreløpig har jeg ikke sett noen reell dokumentasjon på at det er en sammenheng heller selv om det har vært hardnakket hevdet i de utallige diskusjonene her og på NM.

Emm sier litt om hva hun fant ut ved å snakke med spesialist i denne tråden bl.a. http://www.foreldreportalen.no/forum...F8rene+allergi

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:01   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg vet ikke helt, men tror jeg har lest det i en tråd her inne at det ikke er noen ren sammenheng mellom hull i ørene og utvikling av nikkelallergi. Foreløpig har jeg ikke sett noen reell dokumentasjon på at det er en sammenheng heller selv om det har vært hardnakket hevdet i de utallige diskusjonene her og på NM.

Emm sier litt om hva hun fant ut ved å snakke med spesialist i denne tråden bl.a. http://www.foreldreportalen.no/forum...F8rene+allergi

Da leser vi den diskusjonen ganske forskjellig. Jeg syns den sier akkurat det samme som alle tidligere diskusjoner om hull i ørene. Langvarig eksponering gir økt sjans for allergi. Bruker man ingen nikkelholdige smykker (plast?), så utvikler man selvsagt ikke allergi. Men det er vel litt utopisk at man holder seg til plast.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 23:32   #20
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.