Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lurer du på hva du skal stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 18:11   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer du på hva du skal stemme?

Prøv NRK sin valgomat!

Gammel 15-08-11, 18:12   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lurer du på hva du skal stemme?

Nope. Eller jeg er iallfall 99 % sikker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 20:45   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er rimelig sikker. Blir det samme som alltid.

Gammel 15-08-11, 18:12   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har prøvd og den stemte

Gammel 15-08-11, 18:12   #5
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte ikke helt for meg.

Gammel 15-08-11, 18:13   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen overraskelser der, nei.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:19   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet hva jeg skal stemme, jeg må bare finne ut hvordan. Og så var Valgomaten helt enig med meg i hva jeg skulle stemme.

Gammel 15-08-11, 18:26   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg vet hva jeg skal stemme, jeg må bare finne ut hvordan. Og så var Valgomaten helt enig med meg i hva jeg skulle stemme.

Du også? Jeg har funnet ut at jeg kan stemme på konsulatet her, men jeg lurer på om jeg må ha valgkort for å gjøre det, for det har jeg nemlig ikke fått enda.

Men stemme, det skal jeg!

Gammel 15-08-11, 18:30   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Du også? Jeg har funnet ut at jeg kan stemme på konsulatet her, men jeg lurer på om jeg må ha valgkort for å gjøre det, for det har jeg nemlig ikke fått enda.

Men stemme, det skal jeg!

Du må ikke ha valgkort, bare ta med deg passet ditt, og sjekk åpningstidene på konsulatet. Jeg tror 1 eller 2 september er siste frist.

Jeg hadde planlagt å kjøre opp til San Francisco og stemme på konsulatet der, men nå virker ikke kneet mitt. Så da må jeg prøve å finne ut hvor jeg får tak i materiell så jeg kan brevstemme.

Gammel 15-08-11, 18:34   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hm, ble anbefalt et annet parti faktisk. Men det er det partiet jeg stemte på sist, mye pga en enkeltsak i kommunen som var svært viktig for oss og boligen vår. Sa jeg ville stemme AP, men ble anbefalt Venstre. Med Høyre, Senterpartiet og AP etter der. Pensjonistpartiet dukker opp midt i rangeringen. og FRP og SV helt nederst.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:45   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Du må ikke ha valgkort, bare ta med deg passet ditt, og sjekk åpningstidene på konsulatet. Jeg tror 1 eller 2 september er siste frist.

Jeg hadde planlagt å kjøre opp til San Francisco og stemme på konsulatet der, men nå virker ikke kneet mitt. Så da må jeg prøve å finne ut hvor jeg får tak i materiell så jeg kan brevstemme.

Brevstemme, ja, det var det vi gjorde sist huske jeg. Som er vesentlig lettere enn en time kjøretur hver vei til konsulatet. Så da satser jeg på brevstemming (og at mannen husker hvordan det gjøres...).

Gammel 17-08-11, 19:18   #12
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg trodde stemte for meg også.

Acsa og Milfrid. Når jeg stemte i regeringsvalget til Sverige så kunne jeg postrøste, noe jeg gjorde. Men da hadde jeg fått stemmekort.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:14   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøvde den i sted. Den bekrefter at jeg stemmer riktig parti.

Gammel 15-08-11, 18:25   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Bekrefter at jeg også stemmer riktig parti. Men så ble jeg vettaskremt av at jeg fikk "demokratene i Norge" på 2. plass. (mens FrP lå laaaangt nede på lista (sammen med Rød). Og jeg som skrev at jeg er delvis enig i at flyktninger og asylsøkere bør ha samme rettigheter som andre til trygd og sosialstøtte, at jeg ikke synes at man burde stramme inn på reglene for familiegjenforening og at homofile bør få adoptere på lik linje med alle andre. Hva i alle dager, liksom??

Gammel 15-08-11, 20:55   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Bekrefter at jeg også stemmer riktig parti. Men så ble jeg vettaskremt av at jeg fikk "demokratene i Norge" på 2. plass. (mens FrP lå laaaangt nede på lista (sammen med Rød). Og jeg som skrev at jeg er delvis enig i at flyktninger og asylsøkere bør ha samme rettigheter som andre til trygd og sosialstøtte, at jeg ikke synes at man burde stramme inn på reglene for familiegjenforening og at homofile bør få adoptere på lik linje med alle andre. Hva i alle dager, liksom??

Jeg synes testen var ganske teit og det er ikke lett å hake av på sånne skjemaer som det, for de er litt for nyanserte, liksom. Men likevel, jeg er fornøyd med resultatet:

På forhånd valgte du Arbeiderpartiet. Valgomaten anbefalte deg Arbeiderpartiet.

Og hele lista. Litt overrasket over noen plasseringer (KrF, f.eks, og Rødt), men sånn i grove trekk stemmer det med mine verdier.

Arbeiderpartiet
73 %
Venstre 70 %

Kristelig Folkeparti 67 %

Rødt 66 %

Senterpartiet 66 %

Sosialistisk Venstre... 63 %

Miljøpartiet De Grøn... 61 %

Demokratene i Norge 48 %

Høyre 47 %

Pensjonistpartiet 45 %

Fremskrittspartiet 41 %

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:08   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg lurer på om det var noen av de lokale sakene som gjorde at Demokratene kom høyt på min liste, om de feks også mener at man skal drite og dra i bybanen og gå for buss i stedet, som vel var en av de sakene jeg skrev var veldig viktig for meg. Kjenner jeg er sååååå lei av bybane og har mistet troen på at den noen gang blir realisert. Min første jobb for 15 år siden var å vurdere trasee for bybane, og de er jo for f*** ikke kommet særlg mye lengre.

Hvis det ikke er sånn at Demokratene er for familiegjenforening, trygd til asylsøkere og homofil adopsjon da.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes testen var ganske teit og det er ikke lett å hake av på sånne skjemaer som det, for de er litt for nyanserte, liksom. Men likevel, jeg er fornøyd med resultatet:

På forhånd valgte du Arbeiderpartiet. Valgomaten anbefalte deg Arbeiderpartiet.

Og hele lista. Litt overrasket over noen plasseringer (KrF, f.eks, og Rødt), men sånn i grove trekk stemmer det med mine verdier.

Arbeiderpartiet
73 %
Venstre 70 %

Kristelig Folkeparti 67 %

Rødt 66 %

Senterpartiet 66 %

Sosialistisk Venstre... 63 %

Miljøpartiet De Grøn... 61 %

Demokratene i Norge 48 %

Høyre 47 %

Pensjonistpartiet 45 %

Fremskrittspartiet 41 %

Gammel 15-08-11, 18:14   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk, nok en gang, bekreftet at jeg bør holde meg til "mitt" parti i årets valg, som ved tidligere valg.

Gammel 15-08-11, 18:16   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hey, med høyde for lokale utfordringer også. Jeg likte den.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:17   #19
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg vaklet mellom to partier, og fikk beskjed om å bytte fra det jeg tenderte mot. Tror jeg skal høre på rådet også.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:21   #20
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Var mest enig med det partiet jeg har tenkt å stemme, det er jo fint.
Minst enig med FrP, gitt.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.