|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Er det riktig at en person som er dømt for grov vold mot eget barn faktisk kan få jobbe med i en stilling der vedkommende er alene med til dels krevende barn over lengre tidsrom? Vi snakker om barn med funksjonshemminger som ikke vil være i stand til å fortelle andre om eventuelle overgrep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Det avhenger av hva slags politiattest det er snakk om, hva som kommer med.
![]() |
#3 |
Einsam
|
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Høres ikke bra ut. Er det fast stilling, eller vikarjobb? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Det høres jo helt feil ut at vedkommende skal ha en slik stilling. Har du hørt med politiet - at ikke de har gjort en feil? Hvis de ikke kan gjøre noe, ville jeg vurdert å varsle arbeidsstedet. Folk kan forandre seg, men det er ikke alle sjanser man skal få flere av.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Det er snakk om et langtidsvikariat med stor mulighet for fast ansettelse etterpå. Vedkommende som har stillingen nå, er langtidssykemeldt og kommer med all sannsynlighet til å bli pensjonert før hun kommer tilbake. Hun er syk nå og skal etter planen gå av med pensjon rett etter nyttår. Jeg kjenner damen som jobber som leder på denne enheten ganske godt, og vet at hun i utg. pkt ser for seg en fast ansettelse av denne personen. Vedkommende har riktig utdanning, lang erfaring og greie referanser, så alt ser jo tilsynelatende greit ut. Vi som har vært i barnevernsystemet (samt lokale politimyndigheter) vet jo at alt dessverre ikke er som det ser ut til. Men jeg har jo taushetsplikt og kan jo ikke gå til lederen og fortelle det jeg vet. Usj. Av og til er kunnskap noe dritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Det må jo finnes en måte få varslet på? Er det ikke noen andre som vet om dommen, og som tilfeldigvis kan få vite om ansettelsen og si fra? Taushetsplikten skal beskytte barn, ikke beskytte overgripere.
![]() |
#7 |
Einsam
|
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Hmm.. Det må jo finnes en måte å tipse arbeidsgiver på. Kan man på noe vis sjekke om politiattest er innlevert, lurer nå jeg på..? Er det flere enn deg som kjenner til denne saken, som ikke har taushetsplikt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Jeg ville ha tipset arbeidsgiver om dette.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Kan man varsle nytt arbeidssted om informasjon man har fått gjennom en jobb i barnevernet? Er ikke det taushetsbelagt?
![]() |
#10 |
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?
Dette kan ikke gjenkjennes. Hadde det vært mulig, hadde jeg ikke skrevet det. Jeg jobbet i et interkommunalt barnevern for flere kommuner og den aktuelle personen i denne saken, tilhører ikke min hjemkommune. Selv om jeg ikke akkurat bor i noen stor by, så er det mange mulige arbeidsplasser i disse kommunene der man jobber med barn med funksjonshemninger. Jeg har ikke engang fortalt kjønnet på vedkommende person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Jeg ville ha varslet barnevernet, der du jobbet, som evt har kunnskap til denne saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
![]() |
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Mener også at å få politiatest også har blitt strengere, jeg måtte vise dokument på at jeg gikk på bhg,skole og sfo assistent kurs, + navn på styrer, nr og navn på bhg der jeg skulle ha praksisplass.. Han sa jo at det har blitt strengere med i det hele å få ut en politiatest!
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, det har blitt strengere. Men et tilbud om en slik type jobb som beskrives her, er nettop det som skal til for å få politiattest.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Jeg ville tatt en telefon til politiet, tror jeg, for å spørre på generelt grunnlag. Jeg vet ikke om rettskraftige dommer er underlagt taushetsplikt, men det er det sikkert noen jurister her inne som kan svare på.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Jeg ville ha, uten å si noe mer, spurt arbeidsgiver om politiattest var hentet inn for denne personen, og anbefale dem å gjøre det hvis det ikke forelå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
Beste forslaget hittil.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Jeg hadde villa fortalt det til barnevernet jeg om at jeg viste at den personen skulle søke på den aktuelle plassen ( er det å bryte taushetsplikten da? ), men først kanskje ringt til politiet og spurt anonymt om dette (går ikke det da?)
![]() |
#18 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Men som sagt er jo bare å ta en tlf til politiet og spørre.
![]() |
#19 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Politiattest - hva kommer egentlig med av dommer?Opplysningsrett:
![]() |
#20 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
For meg ser det ut som om du faktisk her er pålagt å bryte taushetsplikta.
![]() |
|
|