|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vinterklær til skolebarn?Har skolejente nå og lurer på hva jeg bør satse på til henne av vintertøy, tenker da yttertøy.
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Jeg er veldig forøyd med Ticket. De er slitesterke og vanntette.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?
Jepp. Hilsen lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Står på egne ben
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Jentene mine, både 1.klassingen og 4.klassingen vil ha hel dress på vinteren. Mye kjappere å komme seg ut, og jeg vet da at de ikke går for tynnkledd ut, så jeg synes det er genialt så lenge de vil bruke det. For de vil sjelden ta på noe ekstra under for å si det sånn. Greit å ha noe som er ganske vanntett og solid. I vinter så skal jentene mine ha TTH og Univern dresser. Jeg har også god erfaring med Europris sin dress. Største tulla som sleit hull på to Reimatec dresser i fjor høst på null komma svisj fikk da en Europris dress og den holdt faktisk i 4 måneder før det gikk hull på kneet, og da var det skikkelig tynnslitt der først, men de går dessverre bare opp til str. 140. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Står på egne ben
Du får de dressene fra str. 4 år til 14 år. 8-åringen min liker den dressen veldig godt og hun har aldri blitt våt gjennom selv om det bases i klissvåt snø. Nå kjøpte vi den først på slutten av vinteren i fjor, men fikk da testet den en del, og det er den dressen hun skal bruke i år. Vet ikke vanntettheten på den, men jeg opplever den som mer enn god nok. Hun er ei skikkelig slite klær jente som henger øverst i trærne eller rundt i vanndammene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Vi har satset på todelt TTH-vinterdress, kjøpt på salg i våres. Fant også Kamik Waterbug hos Trumf, og de har en god passform til ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
På vei
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Jeg holder meg til Ticket til mine, både i barnehage og på skolen. Jeg har kjøpt inn jakke og selebukse til førsteklassingen på salg i vår, og en skallbukse uten seler. Hun har også en heldress uten for, og så husker jeg ikke men jeg håper hun fortsatt har en vinterdress som holder til vinteren. Heldress er nok å foretrekke i første klasse, og jeg regner med at hun primært kommer til å bruke det i vinter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Ticket sine er kjempefine og slitesterke. Men vi må nesten satse på noe annet, prisen er ca 2000 kr for ett sett.
![]() |
#11 |
Off the map.
|
Vi hadde todelt fra HM i fjor, synes de var helt OK, men nå er ikke vår jente den som er med i den tøffeste leken.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Jeg tenkte også heldress, og vi har en i skapet fra i fjor som kan brukes. Men todelt trengte vi for slalomsesongen, så vi får se det litt an. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Min eldste hadde bukse fra Kappahl i fjor, det gikk helt fint. Hun ble aldri våt, men det skal jo litt til å bli våt i 20-30 minusgrader, som vi jo hadde mesteparten av vinteren. Hun holdt seg varm, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?På vår skole bruker ingen heldress, så det utgår. Hun er dessuten så lang at det blir omtrent umulig å finne stor nok dress.
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Vi har brukt Troll, stort sett, og litt ReimaTec. De har vært mye ute på skolen, de har hatt uteskole 1 dag/uke. Kjøper på salg, og kjøper også litt brukt når det passer. Kan få veldig fine ting brukt - eller "brukt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Eg har to som sliter kolossalt på klær, og har prøvd mange merker oppover. Foreløpig har eg best erfaring med Europris sin vinterdress, siden det er den einaste heildressen storesøster ikkje har tatt knekken på i løpet av sesongen. Rekner med eg kjøper den til lillesøster i år. Storesøster skal ha to-delt, og der vurderer eg kjedebutikk à la HM. Trenger nok 2 sett, så då er det ikkje aktuelt med sett til fleire tusen.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Hun har en reflex jakke som skal brukes som reservejakke, men den har bare vannsøyle på 5000. Ellers har vi tre skallbukser fra HH som fint kan brukes som reserve.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Jeg har planer om å se på POP sitt, ser fint ut og har god erfaring med det. Skal ikke ha regntøy i tillegg, så må være vanntett.
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Vi har også blitt anbefalt heldress til vinteren, og her er det visst vanlig at førsteklassingene har det. Poden bruker heldress nå også, mens de fleste andre bruker todelt. Han bryr seg ikke, og er glad for at dressen er lett å kle på seg kjapt.
![]() |
![]() |
|
|