Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterklær til skolebarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-11, 11:22   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vinterklær til skolebarn?

Har skolejente nå og lurer på hva jeg bør satse på til henne av vintertøy, tenker da yttertøy.

Skal ha todelt, må tåle endel vann og være lett å kle på. Hva skal jeg kjøpe?

Gammel 08-09-11, 11:24   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterklær til skolebarn?

Jeg er veldig forøyd med Ticket. De er slitesterke og vanntette.

Jeg anbefaler dress til førsteklassing, selv om du ikke spurte om det. Det går mye fortere og man er sikker på at de ikke flyr ut i bare jakka.

Gammel 08-09-11, 11:31   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg Jeg anbefaler dress til førsteklassing, selv om du ikke spurte om det. Det går mye fortere og man er sikker på at de ikke flyr ut i bare jakka.

Jepp. Hilsen lærer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:26   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene mine, både 1.klassingen og 4.klassingen vil ha hel dress på vinteren. Mye kjappere å komme seg ut, og jeg vet da at de ikke går for tynnkledd ut, så jeg synes det er genialt så lenge de vil bruke det. For de vil sjelden ta på noe ekstra under for å si det sånn. Greit å ha noe som er ganske vanntett og solid. I vinter så skal jentene mine ha TTH og Univern dresser. Jeg har også god erfaring med Europris sin dress. Største tulla som sleit hull på to Reimatec dresser i fjor høst på null komma svisj fikk da en Europris dress og den holdt faktisk i 4 måneder før det gikk hull på kneet, og da var det skikkelig tynnslitt der først, men de går dessverre bare opp til str. 140.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:27   #5
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Univern dresser.

Kan de funke til en 3-åring? Hvor vanntette er de?

Gammel 08-09-11, 12:31   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan de funke til en 3-åring? Hvor vanntette er de?

Du får de dressene fra str. 4 år til 14 år. 8-åringen min liker den dressen veldig godt og hun har aldri blitt våt gjennom selv om det bases i klissvåt snø. Nå kjøpte vi den først på slutten av vinteren i fjor, men fikk da testet den en del, og det er den dressen hun skal bruke i år. Vet ikke vanntettheten på den, men jeg opplever den som mer enn god nok. Hun er ei skikkelig slite klær jente som henger øverst i trærne eller rundt i vanndammene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:25   #7
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har satset på todelt TTH-vinterdress, kjøpt på salg i våres. Fant også Kamik Waterbug hos Trumf, og de har en god passform til ham.

TTH-en er slitesterk, litt tung, men med seler på buksa og snølås. Vurderer å ha en ekstra bukse siden de er ute 2-3 ganger om dagen, men har en POP utebukse uten for som får ta støyten dersom det blir for vått.

Fordelen med foret dress er at han ikke må ha flere lag. I og med at de har korte utefriminutt tidlig på dagen, kan han ikke bruke mye tid på påkledning.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:32   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpt todelt sett til mine i år. Kjøpte sportmann si vinterpakke.

Gammel 08-09-11, 11:38   #9
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder meg til Ticket til mine, både i barnehage og på skolen. Jeg har kjøpt inn jakke og selebukse til førsteklassingen på salg i vår, og en skallbukse uten seler. Hun har også en heldress uten for, og så husker jeg ikke men jeg håper hun fortsatt har en vinterdress som holder til vinteren. Heldress er nok å foretrekke i første klasse, og jeg regner med at hun primært kommer til å bruke det i vinter.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:43   #10
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ticket sine er kjempefine og slitesterke. Men vi må nesten satse på noe annet, prisen er ca 2000 kr for ett sett.
Gang med fire for min del= uaktuelt.
Kjedebutikkene har jo mye fint, men jeg aner ikke hvordan kvaliteten er. Gutta så jakker de ønsket seg på Kappahl f.eks noen erfaringer der?

Gammel 08-09-11, 11:51   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Ticket sine er kjempefine og slitesterke. Men vi må nesten satse på noe annet, prisen er ca 2000 kr for ett sett.
Gang med fire for min del= uaktuelt.
Kjedebutikkene har jo mye fint, men jeg aner ikke hvordan kvaliteten er. Gutta så jakker de ønsket seg på Kappahl f.eks noen erfaringer der?

Vi hadde todelt fra HM i fjor, synes de var helt OK, men nå er ikke vår jente den som er med i den tøffeste leken.

Gammel 08-09-11, 11:41   #12
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte også heldress, og vi har en i skapet fra i fjor som kan brukes. Men todelt trengte vi for slalomsesongen, så vi får se det litt an.

Min er en liten frossenpinn som liker å ha det varmt, så jeg tror nok det skal gå bra her hos oss.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:58   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min eldste hadde bukse fra Kappahl i fjor, det gikk helt fint. Hun ble aldri våt, men det skal jo litt til å bli våt i 20-30 minusgrader, som vi jo hadde mesteparten av vinteren. Hun holdt seg varm, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:04   #14
millact

Standard

På vår skole bruker ingen heldress, så det utgår. Hun er dessuten så lang at det blir omtrent umulig å finne stor nok dress.

Tenker foret selv om vi har mye skalltøy, så jeg vet hun er varm nok.

Er TTH for varmt til vestlandsvinter?

Gammel 08-09-11, 12:08   #15
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vi har brukt Troll, stort sett, og litt ReimaTec. De har vært mye ute på skolen, de har hatt uteskole 1 dag/uke. Kjøper på salg, og kjøper også litt brukt når det passer. Kan få veldig fine ting brukt - eller "brukt".

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:17   #16
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har to som sliter kolossalt på klær, og har prøvd mange merker oppover. Foreløpig har eg best erfaring med Europris sin vinterdress, siden det er den einaste heildressen storesøster ikkje har tatt knekken på i løpet av sesongen. Rekner med eg kjøper den til lillesøster i år. Storesøster skal ha to-delt, og der vurderer eg kjedebutikk à la HM. Trenger nok 2 sett, så då er det ikkje aktuelt med sett til fleire tusen.

Sportmann sin vinterpakke holdt ikkje mål hos oss. Buksa revna fleire plasser etter to vekers bruk, og jakka måtte lappes etter to mnd.

Gammel 08-09-11, 12:27   #17
millact

Standard

Hun har en reflex jakke som skal brukes som reservejakke, men den har bare vannsøyle på 5000. Ellers har vi tre skallbukser fra HH som fint kan brukes som reserve.

Holder Skogstad buksene mål ang å være helt vanntette?

De skal ha uteskole en dag i uken, en turdag med SFO i uken i tillegg. Ellers har de friminutt på 20-30 minutter.

Gammel 08-09-11, 14:09   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor hadde vi heldress fra Reima, og todelt fra Polarn oPyret. Den todelte har jeg håp om at passer i år også, hvertfall deler av sesongen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 14:21   #19
millact

Standard

Jeg har planer om å se på POP sitt, ser fint ut og har god erfaring med det. Skal ikke ha regntøy i tillegg, så må være vanntett.

Gammel 08-09-11, 14:34   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også blitt anbefalt heldress til vinteren, og her er det visst vanlig at førsteklassingene har det. Poden bruker heldress nå også, mens de fleste andre bruker todelt. Han bryr seg ikke, og er glad for at dressen er lett å kle på seg kjapt.

I vinter skal han ha Reimatec+ dress, Bergans Ruffen jakke, og Helly Hansen Shelter bukse.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.