Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Salt torsk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 13:16   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Salt torsk

Mannen kjøpte ein kartong med salt torsk som eg ikkje veit kva ein kan bruke til. Det er frosne flak av torsk. Trur ikkje det er tørka, dvs, sånn bacalao-fisk, men neimen om eg veit.

Kva lagar eg av dette? Det er skinn på.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 13:17   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Salt torsk

Skal dette også vatnast ut forresten? Da rekk eg jo ikkje å ha det til middag i dag....

Gammel 14-09-11, 13:25   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

uhm... eg tar det tilbake, dette må vere tørrfisk, for set eg det mot tunga er det ekstremt salt. Kjem tilbake med bilde (og nei, har berre posen i behold, kartongen med tekst på er kasta).

Gammel 14-09-11, 13:33   #4
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Men, en skal da ikke fryse tørrfisk....
Er den frossen er det nok veldig salte torskestykker.

Begge deler er supergodt da !

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 13:36   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Det er kjøpt frose, frå fiskebil, så da er det kanskje salt torsk? Nå la eg den, i panikk, i vatn. Håpar det var greit Nå er den i alle fall våt, salt og frosen. Så får vi sjå om det blir middag av det.

Gammel 14-09-11, 13:43   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det ikke er tørrfisk, men vanlig lettsaltet torsk, er det veldig godt å trekke den i vann og spise med potetmos. Synes jeg. Men nå var det vanlig kost hjemme hos oss da jeg var barn, så det er ikke sikkert andre synes det er like godt.

Gammel 14-09-11, 14:02   #7
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Hmm.. Det er egentlig mer ut som klippfisk, syns jeg?
Sjekk med fiskebilen hva de selger?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:03   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

torsk, hva synes vi egentlig om denne tråden?

Gammel 14-09-11, 14:05   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne matlagingen hadde jeg glatt overlatt til mannen kjenner jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:09   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes han er søt, jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:11   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Kven er søt? Min mann eller fisken?

Gammel 14-09-11, 14:16   #12
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Det der er tørrfisk, det tør jeg vedde hodet mitt på. Da har du ordnet deg veldig mye fisk ihvertfall. Og den bør vannes ut i 24 timer før bruk, hvis ikke er den ramsalt.

Det er forøvrig ikke uvanlig å fryse tørrfisk altså.

Gammel 14-09-11, 14:19   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

torsk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:22   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Torsk er søt, sier Mavrick. Jeg heller mer mot barsk og mandig. :Holder meg på godfot med moderatorer:

Gammel 14-09-11, 14:27   #15
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Nuvel.. torsken på kjøkkenbenken er i alle fall salt, og med gult i seg, noko som tilseier at dette også er røykt?

Dette blir ein spennande middag. Men mulig eg må utsette det til i morgon, for ramsalt fisk er ikkje godt.

Gammel 14-09-11, 14:31   #16
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du lurer på hva du skal gjøre med torsken? Gi han en klem!

Gammel 14-09-11, 14:41   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Det der er tørrfisk, det tør jeg vedde hodet mitt på. Da har du ordnet deg veldig mye fisk ihvertfall. Og den bør vannes ut i 24 timer før bruk, hvis ikke er den ramsalt.

Det er forøvrig ikke uvanlig å fryse tørrfisk altså.

Hvis den er salt er det ikke tørrfisk. Høres mer ut som klippfisk da. Kanskje. Men ihvertfall ikke tørrfisk (som jeg har en hel stim av i frysen).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:17   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis den er salt er det ikke tørrfisk. Høres mer ut som klippfisk da. Kanskje. Men ihvertfall ikke tørrfisk (som jeg har en hel stim av i frysen).

Fader, nå ryker hodet altså! Mente selvfølgelig klippfisk. Det er altså klippfisk jeg mente det var.

Gammel 14-09-11, 14:44   #19
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Tørrfisk kan frysast da altså. Kan klippfisk frysast da? (vår var altså frosen)

Gammel 14-09-11, 15:01   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg istemmer at mannen får lage middag selv, når han kjøper sånne rare ting.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.