|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Skallklær som ytterklær på vinterstid?Storebror har nå isbjørn skallsett som ytterklær. Idag slo det meg at det kanskje kan duge? I såfall: Hvor mye klær må vi da satse på å ha under? Han går på skolen - en utedag i uka, ellers ikke så mye utetid som i barnehagen. Vil ullundertøy, ulldress og skallklær duge for en varmblodig gutt?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Jeg syns ikke det duger. Spesielt ikke etter at han begynte på skolen og får mindre tid og oppfølging i garderoben. Hvis det er veldig mange lag som skal på, er det lett at ett av dem forsvinner. Slik du beskriver så er det omtrent det samme vi har under foret dress på kalde dager (kaldere enn minus ti).
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?
Veldig enig med deg. Skoleungene bruker ikke noe tid på å ta på noe mellomlag, så da blir de gående for tynt kledd på skolen når de er ute. Tykke uteklær på skolen sånn at jeg vet at de ikke fryser så lenge det ikke er under 10 minus uten noe mere på seg under. Vi kler i ull og fleece som de bruker på skolen. Ikke veldig varmt inne på skolen heller, så det blir ikke for varmt. Da vet jeg de er riktig kledd under ytterlaget som er tykt. Ungene mine har også bare hel dress på skolen når det er kaldt, for da vet jeg de må ta på hele dressen og ikke bare slenge på seg jakke når de går ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Tipper det holder med tanke på varmen.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Det duger, men det duger ikke i praksis med mindre han skiller seg vesentlig ut fra andre barn på samme alder. Det kan duge som det settet han har hjemme ekstra. Han trenger jo da minst 3 lag ull under.
![]() |
#7 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Kommer helt an på ungen. Min femåring hadde taklet det fint.
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Min 9årige varmovn bruker kun en skalljakke som vinterjakke. Når det er skikkelig kaldt bruker han slalomjakken sin. Det eneste ekstra vi presser på han er en sånn hals med halvparten i fleece.
![]() |
#9 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Mine unger hadde taklet det helt fint. De vet at ulltøyet skal på før dressen uansett.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Jeg ville ikke brukt bare skallklær på skolen, det er greit med noe som tar kortest mulig tid å kle på seg. Skal man ta på ullklær først blir det fort pes. Min niåring foretrekker enda heldress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Det går jo, men jeg vet at min seksåring hadde trives dårlig med å kle på et ekstra lag. Og det må han jo også under vinterdress, på det kaldeste. Vinteren for to år siden hadde vi det usedvanlig kaldt, til vestlandet å være, og da slet jeg selv med å kle på nok under skalltøyet.
![]() |
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Jeg fryser om jeg har tynt skall med tre lag under, og syns det er godt med varm vinterjakke. Minsten er omtrent som meg, så jeg ville ikke valgt det opplegget. I tillegg tar det mer tid å kle seg, og mange barn vil sikkert slurve med lagene og bli for tynnkledd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Det tror jeg hadde funket dårlig på mine to. Vi har jo i praksis slik påkledning i skiløypa på trening, men da må de holde farten oppe for å holde varmen. På skolen skal det gå raskt å få på seg, men mine er ekstremt somlete i garderoben da, så det spiller også inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Jeg tenker at jeg ville kjøpt en dunjakke/varm boblejakke i tillegg til å bruke på de kaldeste dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Lillesøster har kun hatt skalldress om vinteren, og har vært god og varm med ull under sjølv om det var under -15 grader. Men eg kjøper nok foret dress til vinteren, fordi ho nok ikkje kjem til å få på nok klær under på skulen. Mindre hjelp og dårlegare tid, så då vert det tjukk dress.
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Gutten har dynejakke (T2H), men dynejakke er liksom ikke noe å leke med. Vel, jeg ender vel opp med å kjøpe dress. Vi har jo en lillebror som og skal arve og må man så må man.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Jeg er kanskje en frossenpinn, men jeg synes ikke skallklær blir varmt nok på meg selv når det er skikkelig kaldt. På steder med mildere vinter er det sikkert helt flott.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Lurte på det samme selv til min 05-årgang, dvs skallklær med ull under, men har gått fra det fordi jeg er redd hun ikke vil gidde å ta på seg mellomlaget. Så jeg går for foret todelt fra POP.
![]() |
#19 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Her vi bor, synes jeg ikke det fungerer med bare skallklær og lag på lag med ull under. Tror også det hadde tatt for lang tid å få på seg på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Skallklær som ytterklær på vinterstid?Hvis han er varm av seg kan det sikkert være nok. Du kan jo ente å se- om det ikke holder kjøper du vinterklær senere |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|