|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nøstebarns ull/silke til atopiker?Er det noen som har erfaring med Nøstebarn til atopikere? Tenker da på ull/silke. Er de forresten varme nok til vinteren? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarns ull/silke til atopiker?jeg har dårlig erfaring. snupsens søskenbar er atopiker, og det er ingen forskjell på reaksjonen på nøstebarnull, ull/silke eller vanlig ull.
|
|
|
#3 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarns ull/silke til atopiker?Min sønn på 4 er atopiker, og han tåler all ull like bra. Det inkluderer Nøstebarn sine produkter også. Vi foretrekker dog ull/silke siden den er mykere.
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Nøstebarns ull/silke til atopiker?Jeg var i yngre dager allergisk for lanolin og ubehandlet ull som inneholder mye lanolin, og som også må behandles med lanolin, er en dårlig match.
|
|
|
#9 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Nøstebarns ull/silke til atopiker?Jeg tror (foreløpig) at det ikke er ulla i seg selv snuppa her reagerer på, men at hun blir for varm, og at ull da er verre for kløen. Johas silkeull er mye mykere enn den fra Nøstebarn, men finnes ikke i så mange spreke design, og er mer undertøyaktig. Jeg kjøpte akkurat en body i ullsilkeblanding fra Joha, og den kostet 199 kroner.
|
|
|
#10 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Nøstebarns ull/silke til atopiker?Jeg hadde kjøpt en kortermet trøye i ull/silke og prøvd. Du får solgt den lett her inne om det viser seg at det ikke går. Jeg har en atopiker som tåler ull, spesielt ull/silke. Men jeg går for kortermet for hans problemområde er ved håndleddet.
|
|
|
#11 |
|
Lager seg en tittel.
Sv: Nøstebarns ull/silke til atopiker?
Takk. Håndleddene er i grunn verst her også, så det kan være verdt ett forsøk ja. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Lager seg en tittel.
Sv: Nøstebarns ull/silke til atopiker?Takk for svar. |
|