|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når sluttet barnet med smokk? | |||
1 år |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 15,96% |
2 år |
22 | 23,40% |
3 år |
53 | 56,38% |
4 år |
15 | 15,96% |
senere |
2 | 2,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Når sluttet barnet ditt med smokk?Hvis du har et barn som brukte smokk altså...
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 09-10-11 kl 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Hvit var 3,5 og jeg syntes det var på høy tid å slutte på det tidspunktet. Husker ikke helt hvorfor vi ikke gjorde det før - antakelig hadde det noe med de urolige kveldene til Brun å gjøre, at vi ikke orket helt å ta begge deler samtidig.
![]() |
#3 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Han var 2.5, sluttet selv fordi han inderlig gjerne ville gi den til Sabeltann.
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Kun storebror har brukt smokk, han sluttet etter påske det året han fylte 2(i juli). Skal jeg stemme 1 eller 2 år da?
![]() |
#5 |
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?
Du kødder nå, eller
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
Hvilken mann?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Hun sluttet på 3-årsdagen. Hun sa først at Kaptein Sabeltann skulle få den, men da hun skjønte at det ville bli sommer (og tur der) om ikke så alt for mange måneder fant hun ut at julenissen heller skulle få den (var lenger til jul). Vel, julenissen kom i februar det året. Første kvelden var litt trist og lei, men så gikk det flott. Hun brukte smokk når hun sov og på vei hjem fra bhg osv, men i bhg fikk de ikke lov. Hun hadde mange og satt gjerne med et par i hånden i tillegg til i munnen, så vi fryktet det ville bli fælt å slutte.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Og ja, det er skadelig for tennene, tannpleier kunne se hun hadde brukt smokk såpass lenge sa hun. Lillebror tok aldri smokk, ville ikke, så slapp problemet med ham.
![]() |
#9 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Storebror var litt over tre år. Han var egentlig ikke så gira på å slutte men vi brukte lang tid på å forberede han på det. Vi skulle på kino for første gang og vi sa at det var for barn som hadde sluttet med smokk. Dagen kom og da han og mannen kom ut fra kinoen satt den like herlig i munnen. Så da bar det rett i lekebutikken der han fikk velge en kul leke og betale damen i disken med smokk. Da funket det (vi det kostet noen kroner).
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Etter lang tids kamp parkerte Liv smokken da hun akkurat hadde rundet 4. Hun hadde da kun brukt den ved innsovning en lang periode. Det var i seineste laget, synes jeg, men heldigvis mente tannpleieren at bittet hennes så bra ut likevel, og at hun ikke kunne se at jenta hadde brukt smokk så lenge.
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Du må ikke bruke lang tids kamp. Du må forklare at den dagen, da slutter du med smokken. Så må man bare ta den. Cold turkey. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
Det greide vi rett og slett ikke. Jeg hadde faktisk ikke hjerte til det
![]() |
![]() |
#13 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Begge sluttet ved tilfeldigheter ca. 2 år. Eldstemann kastet smokken i do og trakk ned da han var 2 år og 2 måneder eller noe sånt (og jeg var alene hjemme med ham og besluttet å ta sjansen, han hadde allerede i et par måneder bedrevet smokketerror på kveldstid - dvs. at han kastet smokken vegg i mellom når han skulle sovne). Yngstemann kastet smokken ut av sengen på tilsvarende sett et par måneder før hun ble 2 år og jeg orket ikke flere måneder med smokketerror, så jeg tok smokken da hun bevisst kastet den ut av sengen og sa at den var borte. Det var helt OK for henne.
![]() |
#14 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Frøkna var toogethalvt. Ga smokken til nissen på julaften. Gikk over all forventning (var nok et pluss at hun var stuptrøtt etter en innholdsrik dag). Jeg kunne på dette tidspunktet se at hun begynte å få smokkebitt, men det var nok ikke fullt så synlig for andre.
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Gutten vår sluttet når han var i overkant av 4 år. Han koste seg med den når han skulle sove og husker jeg syntes han var litt stor, men han koste seg så veldig med den at jeg ikke hadde hjerte til å ta den fra ham. Snakket med en kjeveortoped ang. Om det var skadelig for tennene, for tennene ble jo litt skjøvet framover, så litt overbitt ut. Han sa det ville rette på seg når han sluttet, om han sluttet før han fikk nye tenner da.. Det gjorde han og han er ikke lengre overbitt.
![]() |
#16 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Jenta vår var 4,5 år da hun sluttet. Det var på høy tid, hun hadde smokkebitt, men var så avhengig av smokken at vi lot henne ha den. Hun bestemte selv at hun ville slutte til høstferien og sånn ble det. Dette er en bestemt ung dame, så vi visste at det ville gå bra når hun først hadde bestemt seg. Og det gjorde det.
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Eldste var 5 1/2, mellomste var rundt 3 og lillebror bruker smokk enda. Minstebror har ikke begynt med smokk enda. Forståelig nok.
![]() |
#19 |
villende
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Mini sluttet på treårsdagen, etter at vi hadde snakket lenge om det. Det var litt trist, men gikk overraskende greit. Hun hadde forsøkt å gi smokken til påskeharen noen måneder tidligere og det var ikke vellykket. Snupp ga sin til julenissen julen etter han fylte tre år. Han sørget hver kveld i en måned men klarte fint å sove uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|