|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg var innom en bokhandel (Ark) i går. Gikk inn døra ti på stengetid, og gikk rett til barnehyllene for å finne en Leseløve-bok eller lignende. Jeg fant ingen, og spurte damen som stod i kassen og holdt på med noe der om "unnskyld? Har dere Leseløvebøker?" en vennlig og høflig og ikke stresset tone. Dama så opp og så rasende ut et øyeblikk, før hun kastet ut armen i retning av en hylle og sa "Der!". Jeg så i hylla, men der var det bøker for større barn, en serie kalt "Leselykke". Jeg lette litt igjen, rundt denne hyllen, men nei.
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Send butikken en mail. Ti-på-stengetid eller ikke, service skal man ha helt til dørene lukkes. Jeg hadde blitt gretten av en slik behandling.
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Dama var et nek synes jeg.
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Dette kan du godt sende butikken en epost om synes jeg, ja.
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Selvsagt skal man få hjelp om man kommer ti minutter før stengetid. Dette var skikkelig dårlig av den ansatte |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?100% dårlig service. Butikken skal ikke være litt stengt rett før stengetid og rett etter åpningstid. De ansatte bør ha lønn for å klargjøre butikken før og etter.
![]() |
#9 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Den var frekk ja.
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg skjønner ikke sånt. Hadde hun vist deg bøkene med en gang, ville dere vært ferdige i god tid, og begge hadde fått en hyggeligere slutt på dagen.
![]() |
#11 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Sikkert et resultat av at hun ikke får lønn etter stengetid, og dermed slik at hun må gjøre sluttrutiner før butikken er stengt, men litt spesielt ja.
![]() |
#12 |
Langøret
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Det må da være fullstendig greit å spørre om hjelp når det tross alt er igjen ti minutter til stengetid,butikkansatte kan vel ikke forvente å kunne bruke av butikkens åpningstid til å rydde og klargjøre butikken for dagen etter. Jeg ville også sendt mail. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?
Tror dette er noe ledelsen vil, at de både skal gjøre sluttrutiner og gi like god service samtidig. Veldig vanlig at man ikke får lønn etter butikens stengetid.
![]() |
#14 |
Langøret
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp. Serviceinnstilt betjening inntil butikken faktisk ER stengt. Jeg skjønner at folk blir slitne og leie etter en lang dag,men likevel,da,kommer det en kunde som spør om hjelp,er det noe med å yte service i hele åpningstiden,uavhengig av om man har betalt for å klargjøre butikken etter stengetid eller ei. Jeg går i butikken og forventer faktisk service,siden de ansatte har betalt for å hjelpe meg. Får jeg ikke hjelp når jeg spør,jaja,da mister de en kunde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?jøss er det mulig?
![]() |
#16 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg forventer å få service i butikkene åpningstid. I retur sørger jeg for å komme meg ut før de stenger. Altså, hvis mitt behov er såpass krevende at man ikke kommer i mål før stengetid, så må jeg bare dra med uforrettet sak. Men så lenge det er åpnet forventer jeg hjelp.
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Det hadde gjort meg irritert også, og jeg ville ha reagert på samme måte som deg.
![]() |
![]() |
#19 |
awesom
|
Det er da vitterlig helt vanlig, er det ikke?
![]() |
#20 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Enig med røkla. Send gjerne mail.
![]() |
|
|