|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fersk trulte
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Reklamen for Norsk SykepleierforbundDen er så fin! (Kilde: youtube.com) Jeg har gått med en liten drøm om å ta utdanningen i flere år, men har aldri tatt steget. Ikke umulig at det skjer en gang i fremtiden. Dette gjør i alle fall ikke lysten mindre for min del.
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundJa, jeg har forelsket meg fullstendig i sangen.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundAbsolutt nydelig og gripende
![]() |
#6 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundVeldig flott og fin reklame. Og rørende.
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundDen har jeg ikke sett før, men den var fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundDet er en utrolig fin og rørende sang
![]() |
#9 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundJa, den gjør meg stolt av yrket mitt.
![]() |
#10 |
Ferdig!
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundJeg blir rørt når jeg ser og hører den, og jeg kjenner langt inni hjerterota at jeg har tatt rett valg når det gjelder utdanning |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tre små T
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundKjenner jeg blir stolt av yrket mitt. Jeg jobber mest administrativt nå,men er fortsatt ute hos pasientene så fort jeg har mulighet.
![]() |
#12 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundFlott reklame, blir rørt hver gang jeg ser den.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundJeg er i andre enden nå, har tilbrakt nesten 3 uker på sykehus med min far som har vært kritisk syk. Og gode sykepleier er utrolig viktig! Det er slik som hun nevner i sangen: det å ha noen som SER en. Nå er min far på sykehus i Spania, men jeg sier det likevel: Tusen takk for strålende jobb så mange av dere gjør! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Reklamen for Norsk Sykepleierforbund
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundJeg blir også veldig rørt og glad for at folk velger denne type utdanning og yrke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundNydelig film og sang, som rører. Jeg har virkelig blitt glad i mange sykepleiere de siste seks årene av livet mitt.
![]() |
#17 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Reklamen for Norsk SykepleierforbundSom sykepleier må jeg si at det er utrolig hyggelig å lese det dere skriver i denne tråden. Og ja, denne sangen er veldig fin og rørende og alt det der, og musikkvideoen er gripende. Likevel har jeg egentlig en høne å plukke med NSF som jeg dessverre ikke synes gjør en optimal jobb for oss medlemmene. Jeg får lyst til å hyle høyt og skingrende når det snakkes om å jobbe annenhver helg, og at sykepleierne blir bedt om å "tenke nytt" i den saken. Halloooo; annenhver helg??? Og det evinnelige deltidsmaset, at det skal være så klin umulig å gi folk anstendige stillingsprosenter!? Lønna er overhodet ikke i samsvar med arbeidsmengde og ikke minst; ansvar. 40 kr ekstra per time for å jobbe helg... Jeg så en poll her inne med spørsmålet; "Jobber du i romjulen"...hvor veeeldig mange hadde fri, avspaserte, hadde fri fordi de er lærere, osvosv. Som sykepleier er verden helt annerledes. Jobber du ikke julehelga, så må du jobbe nyttårshelga. Får du to dager sammenhengende fri i julehøytiden så skal du være innmari glad. Og samme maset blir det når det er påske. På et sykehjem i Trondheim kommune hadde ledelsen store problemer på sommeren fordi sykepleierne gjerne ville ha tre (!) uker sammenhengende fri. Tre uker ferie på sommeren er jo egentlig ingenting når man ser på hvordan tilsvarende yrkesgrupper har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen må jo ta den jobben også...
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
Bra! *sykepleiermedmangeårserfaring*
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Ofte må det en virkelig krise til for å få betingelser og alt som burde vært en selvfølge på plass. At "noen må ta den jobben også" er jeg ikke med på, i samfunnet i dag kan man ikke forvente at folk "ofrer" seg yrkesmessig, jeg mener de som styrer og steller her trenger en skikkelig "trøkk". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|